برای دست یابی به تحقق آرمان های مربوط به پویا و شاداب سازی کلاس باید تحولات جدی در نگرش مدیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش ایجاد نمود.در واقع پویا و فعال سازی کلاس را باید در ابعاد ظاهری و ابعاد معنوی جستجو کرد. این گزارشی از اقدام پژوهی مربوط به کلاس در مطالعات اجتماعی پایه هشتم می باشد. در اوایل سال تحصیلی متوجه شدم حدود نیمی از دانش آموزان در درس مطالعات اجتماعی ضعیف هستند و کلاس بسیار خشک و بی روح است و اگر این روند ادامه یابد آن ها در آخر سال با افت تحصیلی مواجه خواهند شد.
این جانب با استفاده از روش های مختلف و تکیه بر پرسش های مستمر و کنترل نمرات دانش آموزان و ارائه بازخورد به آن ها و گفتگو و مشاوره با دانش آموزان، ارتباط با اولیا دانش آموزان، به کارگیری شیوه های تشویق و تنبیه مناسب، استفاده از روش های تدریس مختلف و ایجاد تنوع در کلاس، کمک به افزایش اعتماد به نفس و میزان توجه به مطالب درسی، توانستم این مسئله را به حداقل (حدود 6.70 درصد) برسانم. و کلاسی پویا و فعال داشته باشم.
چکیده 4
مقدمه 5
توصیف وضعیت موجود (بیان مسئله) 7
روش گردآوری اطلاعات 8
گردآوری اطلاعات (شواهد 1) 9
پیشینه نظری 9
پیشینه عملی 12
راه حل های پیشنهادی 14
اجرای راه حل ها 16
گردآوری اطلاعات (شواهد2) 18
پیشنهادات 19
فهرست منابع 20