افزایش میزان یادگیری در زمینه عمل ضرب تغییر در بین سوادآموزان کلاس پنجم

  • عنوان: افزایش میزان یادگیری در زمینه عمل ضرب تغییر در بین سوادآموزان کلاس پنجم مرکز یادگیری محلی حویث

چکیده

مسأله: مسأله ای باعث شد این پژوهش به اجرا در آید ضعف سواد آموزان کلاس پنجم شماره 90 مرکز یادگیری محلی حویث در شهر الوان روستای میثم تمار در نیمه دوم سال 85 تحصیلی در انجام عملیات ضرب بود.

هدف: هدف در اجرای این پژوهش این بود که با استفاده از تجربیات همکاران و صاحب نظران بتوانیم وضعیت موجود یعنی ضعف سواد آموزان در انجام عملیات ضرب را به وضعیت مطلوب یعنی افزایش میزان یادگیری در زمینه عمل ضرب تغییر دهیم.

روش: برنامه اجرایی با کمک همکاران تهیه شد و راهکارهای تصویبی به مدت یک ماه به اجرا در آمدند که در این مدت مرتب بر چگونگی اجرا نیز نظارت می شد و هر چند وقت یک بار با آموزشیار سواد آموزان، مدیر و سایر همکاران جلسه ای تشکیل و نظر آنان دریافت می شد.

ابزار جمع آوری اطلاعات: برای به دست آوردن اطلاعات از ابزارهایی مثل پرسشنامه، مصاحبه و چک سیت استفاده شد.

یافته های پژوهش: از اجرای طرح پژوهش نتایج زیر بدست آمد:

  1. تهیه فلش کارت
  2. خواندن و نوشتن جدول ضرب
  3. نصب جدول ضرب در کلاس با استفاده از کاغذ رنگی
  4. جریمه کردن سواد آموزان به صورت نوشتن جدول ضرب به جای مشق
  5. مختصر کردن جدول ضرب
  6. استفاده از نظرات و راهنمایی های مشاور
  7. استفاده از روش اقتصادی

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.