هزینه یابی کار (تولید)

  • دسته بندی: اقتصاد
  • قیمت: 4100 تومان

هزینه یابی کار (تولید)

قالب: Word

تعداد صفحات: 41

مفهوم

هزینه یابی کار به عنوان " هزینه یابی سفارش کار "، هزینه یابی ویژه سفارش و هزینه یابی نهایی یا هزینه یابی سفارش تولید نیز شناخته می شود. هزینه یابی کار روش یافتن هزینه های استفاده شده به منظور تعیین بهای تمام شده­ی سفارش ویژه یا کاری که می بایست طبق مختصات داده شده توسط مشتری انجام شود، می­باشد. صنایعی که محصولاتی را می سازند یا خدماتی را در مقابل سفارشات ویژه به طور جداگانه­ای از فرآیند تولید برای ذخیره­ی کالا و فروش ارائه می کنند، از این روش هزینه­یابی استفاده می­کنند. مثلاً یک مشتری تولید اندازه­ی خاصی از اسباب و اثاثیه را برای خانه­ی یک طبقه­اش می­خواهد. در این حالت، تولیدکننده­ی اثاثیه می بایست این سفارش را طبق مختصات و جزئیات داده شده توسط مشتری اجرا کند، طبیعتاً سازنده­ی اثاثیه می بایست جداگانه هزینه­ی تولید این اثاثیه خاص را تعیین نماید. بنابراین تحت این روش بهای تمام شده طبق آن کارها یا سفارش­ها یا پروژه ها جمع آوری و جمع زده می شوند. هر کار هویت جداگانه دارد، بنابراین ضروری است که آنالیز و تمایز هزینه ها طبق هر کار یا سفارش انجام بپذیرد.

  • هزینه یابی
  • کار
  • تولید

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.