اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 133 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 56

دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات اجتماعی

اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری

*قابل استفاده برای رشته مدیریت رسانه

مقدمه

اخلاق کاری عبارت است از مجموعه‏ای از «بایدها» و «نبایدها» کارکنان یک اداره در جهت تحقق کامل شرایط کمی و کیفی کاری که تعهد کرده اند، باید رعایت کنند. اعتقاد و باور عمیق به توسعه، درک واقعی به انجام کارها به صورت گروهی، وجود فرهنگ رشد ملی به جای رشد فردی، توجه به رفاه عمومی و توسعه تولید، گسترش بازارهای صادراتی توسعه علم مدیریت نوین و پرداختن به دانش و دانایی در تمام سطوح که نتیجه آن تولد ابزارهای جدید ارتباطی - اطلاعاتی یا همان انترنت به صورت شبکة جهانی بوده است.

این توسعه و رشد طی دو دهه بین سالهای 2000-1980 رخ داده است به گونه‏ای که بازارهای جهانی یکی پس از دیگری توسط کشورهای صاحب دانش و تکنالوژی شناسایی و مورد بهره برداری قرار گرفته است؛ اما یکی از دلایل ناپیدا؛ اما محسوس که باعث رسیدن به چنین رشد و توسعه در کشورهای پیشرفته شده است، شفاف سازی و ارائه تعاریف درست از اصولی است که حاکم بر اجرای کارهای مدیریتی و تولید است، یعنی اصول اخلاق حرفه‏ای که همگی در تمام سطوح و حرف باید به آن معتقد باشند و عمل نمایند.

این اصول برمبنای برنامه‏ریزی درست از نظر اخلاق حرفه‏ای و وجدان کار در کشورهای توسعه یافته سالهاست مورد اجرا قرار گرفته و کوتاه مدتی است مورد توجه کشورهـای درحال توسعه نیز واقع شده است، به گونه‏ای که تعهد کاری و حس مسئوولیت را در انجام حرفه های فرهنگی، اجتماعی سیاسی و اقتصادی تحقق بخشیده است، اما اصول اخلاق کار حرفه‏ای چیست؟ و ابعاد آن تا به کجاست و چگونه می‏توان آن را تحقق بخشید؟ اینها پرسشهایی اند که در ادامة این مباحث می تــــوان پاسخ آنها را جستجو کرد که با هم می خوانیم:

کلمات کلیدی:

اخلاق حرفه ای

اخلاق رسانه ای

حرفه روزنامه نگاری

اصول اخلاقی روزنامه نگار

فهرست مطالب

مقدمه: 2

هدف تحقیقResearch Target: 5

اهمیت تحقیق:Research Importance 6

طرح مسألهFeature Problem: 9

چارچوب نظری تحقیق:Frame Work Of Research: 10

محدود یت های تحقیق Research Limitation: 10

نگاه گذرا به اخلاق حرفه ای و حرفه ژورنالیزم 12

اخلاق کاری و ابعاد آن: 13

تعهد و تعهد کاری: 14

ژورنالیزم Journalism: 15

ژورنالیزم شغل است یا حرفه؟ 16

راهکارهای حرفه‏ای شدن ژورنالیست 18

عناصر متشکله تعریف قانونی ژورنالیست 22

ژورنالیست حرفه‏ای از دیدگاه برخی از کشورها 27

هندوستان: 29

بنگلادش: 29

بر طبق ماده 2 قانون بنگلادش - که تعریف‏های مختلف مورد نظر در قانون را در بر دارد - ژورنالیست حرفه‏ای چنین تعریف شده است: 30

الجزایر: 30

سوریه: 30

ایران 31

1. کارکنان تحریری حقوق‏بگیر، که حقوق و مزایای مستمر ماهانه دارند و مشمول تمام مفاد و مزایای این پیمان هستند. 31

2. کارکنان تحریری حق‏التحریر بگیر که به ترتیب زیر در باره آنان عمل خواهد شد: 31

الف. افرادی که ‏کار آنها، به‏طور غیر مستمر یا سفارشی و یا اتفاقی می باشد، مشمول این پیمان نمی‏باشند. 31

افغانستان: 32

آیا ژورنالیزم، حرفه‌ی خاص است؟ 32

الف. وظایف فنی ژورنالیستان 33

اصول ۹ گانه ژورنالیزم 36

اساس تحقیق موسسه «پیو» به 36

اخلاق و اصول اخلاقی 40

منابع: 49

قیمت فایل فقط 29,000

برچسب

  • اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری
  • اخلاق حرفه ای
  • اخلاق رسانه ای
  • حرفه روزنامه نگاری
  • اصول اخلاقی روزنامه نگار
  • دانلود پایان نامه علوم ارتباطات اجتماعی
  • دانلود پایان نامه اخلاق حرفه ای و حرفه روزنامه نگاری
  • دانلود پایان نامه رشته علوم ارتباطات

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.