ترجمه مقاله استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک

  • عنوان انگلیسی مقاله: Using the balanced scorecard in assessing the performance of e-SCM diffusion: A multi-stage perspective
  • عنوان فارسی مقاله: استفاده از کارت امتیازی متوازن در ارزیابی عملکرد اشاعه مدیریت زنجیره تامین الکترونیک: دیدگاه چند مرحله ای.
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
  • دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله

چکیده ترجمه

مدیریت زنجیره تامین الکترونیکی (e-SCM)، شکل مشخصی از سیستم های درون سازمانی است، که به طور کلی به عنوان یکی از استراتژی های مهم برای ایجاد مزیت های رقابتی در نظر گرفته می شود. اشاعه e-SCM در میان شرکای تجاری برای کاربرد نهایی و تاثیر موفق عملکردش حائز اهمیت است. با این حال، فرایند اشاعه در ماهیت خود فرایند پیچیده و پویا است و در طول زمان مالکیت تکاملی را در گیر میسازد. نظریه اشاعه نوآوری (IDT) بر اساس بررسی موثر فرایند اشاعه با مراحل مختلف تعریف شده است. علاوه بر این، مطالعات قبلی به نتایج بی معنایی در عملکرد با قابلیت IT با توجه به اندازه گیری های ناکافی دست یافته اند. کارت امتیازی متوازن (BSC) با فرمت SCM، چهار دیدگاه عملکرد را ترکیب می کند که برای غلبه بر این مشکل مناسب است. در خصوص IDT و BSC، این مطالعه یک چارچوب جدیدی را برای بررسی روابط بین ساختار مرحله ای و بر اساس BSC می باشد. داده ها از پرسشنامه جمع آوری شده اند. نتایج نشان می دهد که در چهار دیدگاه BSC تفاوت معنی داری میان اشاعه خارجی و دو مرحله اولیه، پذیرش و اشاعه داخلی وجود دارد. علاوه بر این، تمامی چهار دیدگاه بخوبی در مرحله اشاعه خارجی تحقق مییابند. مفاهیم برای مدیران و محققان مورد بحث قرار میگیرد.

کلیدواژه

مدیریت زنجیره تامین الکترونیک، سیستم های درون سازمانی، نظریه اشاعه نوآوری، کارت امتیازدهی متوازن، عملکرد سازمانی

مقدمه

سازمان های کسب و کار با یک محیط پیچیده تر و رقابتی بیشتری نسبت به قبل از دوران اینترنت مواجه می شوند. بسیاری از سازمان ها کم کم به این اهمیت پی میبرند که باید به عنوان بخشی از زنجیره تامین در برابر سایر زنجیره رقابتی داشته باشند، که به سرعت منعکس کننده تغییر نیاز های مشتریان باشد. مدیریت زنجیره تامین (SCM) تریتب مهمی است که شرکای کسب و کار را به استفاده از محصولات و خدمات خود به طور موثر و در نهایت ایجاد یک رابطه دراز مدت قادر می سازد. SCM می تواند به طور گسترده به عنوان هماهنگی های موثر بر مواد، محصول، تحویل، پرداخت، و جریان اطلاعات بین شرکت و شرکای تجاری تعریف شود. بنابراین، ترتیب SCM پیچیده و پویا ست در حالی که شامل جریان کار های مختلفی در سراسر مرزهای درون سازمانی است. بنابراین حمایت از فناوری اطلاعات (IT)، خصوصا، اینترنت و فن آوری های ارتباطی، برای شیوه های ممکن SCM ضروری می باشد. SCM الکترونیکی (E-SCM) به عنوان اجرای فیزیکی فرایند SCM با حمایت از IT تعریف می شود در حالی که تلاش برای تمایز مفهوم SCM است. با این حال، E-SCM، اگر چه هنوز هم در مراحل آغازین خود و با نرخ بالای شکست گزارش در نظر گرفته می شود، با این حال کلید موفقیت نهایی فرایند SCM محسوب می شود.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.75 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.