فرمت فایل: doc
حجم فایل: 49 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 69
دانلود پایان نامه مهندسی برق
نیروگاه گازی ری و نقش توربین گازی در آن
مقدمه
نیروگاه گازی ری در زمینی به مساحت 525000 متر مربع در جاده قم ـ شهرک باقرشهر واقع در جنوب پالایشگاه تهران و به فاصلة تقریبی 7 کیلومتری شهر ری قرار گرفته است در اواسط سال 1355 کار نصب 14 واحد آن شروع شد ( 6 واحد آسک خریداری شده برای اهواز و و 8 واحد هیتاچی خریداری شده برای بندرعباس ) در کمتر از 8 ماه اولین واحد آن به مدار آمده و 13 واحد دیگر در ظرف سه ماه بعد به مدار آمدند . در خلال نصب واحدهای فوق الذکر کار خرید و عقد قرارداد جهت نصب 30 واحد دیگر با شرکت های مخلتف انجام پذیرفت و در پایان تابستان 1356 کار نصب این واحدها نیز به پایان رسید.
در رژیم گذشته و در دوره تحویل موقت ، کار نگهداری و تعمیرات واحدها توسط پرسنل خارجی انجام میگرفت که با سقوط رژیم و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامیپرسنل خارجی به بهانه های مختلف و در برخی موارد حتی بدون تحویل دائم واحدها ، و با خیال توقف کامل نیروگاه در آینده نزدیک ، ایران را ترک نمودند ، ولی همت و تلاش و پشتکار برادران متعهد و مسلمان ایرانی ، در زمان کوتاهی خلاء پرسنل خارجی را پر کرده و با به مدار آوردن تک تک واحدها که اکثراً هم دارای اشکالاتی بودند و با بهره برداری و انجام تعمیرات مختلف بطلان اندیشه آنان را به اثبات رساندند.
در سال 1360 تعداد 4 واحد ، از واحدهای گازی آ.ا.گ این نیروگاه بعلت ضرورت هائی به شیروان منطقه خراسان و در سال 1380 تعداد دو واحد ، از واحدهای گازی هیتاچی به بندر عباس و نیز در سال 1381 تعداد یک واحد از واحدهای گازی آ. ا.گ به کیش انتقال داده شدند و در حال حاضر نیروگاه گازی ری دارای 37 واحد گازی از 5 شرکت مختلف ( آسک ـ هیتاچی ـ فیات ـ میتسوبیشی و آ.ا.گ ) می باشد که قدرت نامینصب شده حدوداً 1200 مگاوات می باشد . در شرایط ISO ، از آنجایی که قدرت عملی قابل تولید واحدهای گازی ارتباط مستقیم با درجه حرارت هوا ، فشار و نوع سوخت ( گاز یا گازوئیل ) دارد . لذا تولیدی عملی آن در فصول مختلف و با نوع سوخت مصرفی متفاوت خواهد بود .
کلمات کلیدی:
توربین گازی
نیروگاه گازی ری
نقش توربین گاز در صنعت برق
فهرست
موقعیت کلی نیروگاه گازی ری 2
مقدمه 2
نقش توربین گاز در صنعت برق: 5
بررسی دیاگرم لاجیکی مراحل راه اندازی و بارگیری و توقف واحدهای میتسوبیشی 9
بررسی مراحل پارالل ( وصل ژنراتور به شبکه ) 30
کاهش و افزایش بار واحد 32
بررسی توقف واحدهای میتسوبیشی 33
نحوه بهره برداری واحدهای میتسوبیشی در حالت استاندارد و مواقع اضطراری شبکه 36
تغذیه داخلی واحدهای میتسوبیشی 41
سیستم کنترل واحدهای گازی میتسوبیشی 52
سیستم کنترل توربین گاز میتسوبیشی: 52
بلوک سخت افزاری واحدهای ملسک: 55
مبانی عملکرد: 55
شکلهای صفحات بعد، ارتباط اجزاء سیستم کنترل را نشان می دهد.مراحل راه اندازی و کار واحد 57
اشکالات و پیشنهادات راجع به واحدهای میتسوبیشی: 60
ایمنی و کنترل ضایعات در محیط کار 65
محدوده و کاربرد مقررات ایمنی فنی: 67
پایان 69
قیمت فایل فقط 29,000
برچسب