پروژه سیستمهای انژکتوری بنزینی

موضوع:

پروژه سیستمهای انژکتوری بنزینی

( فایل word قابل ویرایش )

تعداد صفحات: ۹۵

چکیده:

بدلیل اهمیت سیستمهای انژکتوری و توجه ویژه ای که در صنعت خودرو در سطح جهان به آن می شود و کمبود منابع فارسی برای استفاده دانش پژوهان و دانشجویان ما را بر آن داشت تا به بررسی وتحقیق درباره این موضوع می پردازیم.

در تهیه این پروژه از منابع لاتین، سایت های اینترنتی و نظر اساتید محترم دانشگاه مقالات و کتابهایی که در سطح داخلی منتشر شده، تجربه و تحقیق شخصی و کار عملی ای بر روی خودرو انجام شده استفاده شده است.

کلید واژگان: Gosoline Engine Management

Fuel injection System

L-Jetronice , k-jetronice , mono – jetronic

Diagnostic – close lop control system,

Sensors , Electronic control unit

مقدمه

سیستمهای انژکتوری

با توجه به اهمیت مسئله حفظ محیط زیست و جلوگیری از انتشار مواد خطرناک و مخرب محیط زیست و همچنین استفاده بهینه از انرژی و پرهیز از به هدر رفتن سرمایه جامعه بشری تدابیر مختلفی اندیشیده شده است و باز نیاز به همفکری و همکاری تمامی سازمان های بین المللی باشد.

از آنجاییکه که خودرو یکی از محصولات ساخت دست بشر می باشد که تولید آن به مسائل بالا دامن می زند از این منظر، محققان و کارشناسان این بخش در پی تولید محصولات دوستدار طبیعت و سازگار با آن بوده اید تا بتوانند در کنار این مسئله مقدار مصرف سوخت خودروها را هم بهینه کنند که در این رهگذر متولیان بخش استاندار بین المللی، منطقه ای و ملی و نیز با تصویب قوانین به روز دست اندرکاران صنعت خودرو را به این کار ترغیب و حتی آنها را مجبور به رعایت استانداردها نموده اند.

بنابراین سیستمهای انژکتوری یکی از بهترین راه حل های ارائه شده از طرف محققین صنعت خودرو بوده که با بهره گیری ازسایر شاخه های علم و تکنولوژی در بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش آلاینده های خطرناک کمک شایان نموده است با توجه به اهمیت مسئله ما نیز در این پروژه به بررسی انواع سیستمهای انژکتوری بنزینی پرداخته ایم و امیدواریم که مثمر ثمر واقع شود.

فهرست

فصل اول: تاریخچه سیستمهای سوخت رسانی انژکتوری

مقایسه بین کاربراتور و سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI) Electronic fuel injection

۱- تولید مخلوط سوخت و هوا در کاربراتور

سیستم تزریق سوخت الکترونیکی (EFI)

۲- شرایط رانندگی و نسبت سوخت و هوا

مزایای خودرو انژکتوری نسبت به خودروی کاربراتوری

انواع سیستم های تزریق سوخت

فصل دوم: سیستم تزریق سوخت K-jetronic

۱- سوخت رسانی

۲- اندازه گیری جریان هوا

۳- تعیین مقدار سوخت

سیستم سوخت رسانی

پمپ سوخت الکتریکی

آکومولاتور سوخت

رگلاتور فشار اولیه

انژکتور

سنسور جریان هوا

سازگاری نسبت اختلاف با توجه به شرایط عملیات موتور

غنی سازی مخلوط در فاز گرم شدن موتور: warm up enrichment

متعادل کردن سرعت هرزگردی

سوپاپ هوای کمکی

غنی سازی مخلوط در بار کامل: Full – Load enrichment

فصل سوم: سیستم تزریق سوخت KE- jetronic

اجزاء اضافی Ke-jetronic نسبت بهk-jetronic

مزایای سیستم Ke- jetronic

واحد کنترل الکتریکیElectronic control unit (ECU)

سازگاری با شرایط کاری موتور:

غنی سازی سوخت هنگام استارت موتور سرد

انژکتور استارت سرد

غنی سازی مخلوط در فاز پس از استارت

غنی سازی سوخت در مرحله شتاب گیری

غنی سازی مخلوط در شرایط بار کامل

فصل چهار: سیستم سوخت رسانی L-Jetronic

سنسور جریان هوا: Air – flow sensor

اندازه گیری مقدار سوخت: Fuel metering

غنی سازی سوخت در حالت استارت سرد

غنی سازی مخلوط در شرایط شتاب گیری

غنی سازی مخلوط در بار کامل موتور

کنترل سرعت دور آرام

فصل پنجم: سیستم تزریق سوخت Mono – jetronic

کنترل فشار سوخت توسط رگلاتور فشار

کنترل انتشار آلاینده های تبخیری توسط قوطی زغال

جمع آوری داده های عملیاتیAcquisition of operating data

تزریق سوخت: (Fuel injection)

سازگاری مخلوط با شرایط کاری موتور Mixture adaption

فاز پس از استارت و گرم شدن موتور

اصلاح مخلوط به عنوان تابعی از دمای هوای ورودی

کنترل مخلوط در مرحله انتقال یا شتاب گیری

کنترل حلقه بسته لاندا

محدود کردن سرعت موتور

فصل ششم: سیستم مدیریت Motronic motor management: motronic

مزایای Motronic

۱- مصرف سوخت کمتر

۲- قابلیت سازگاری سیستم با شرایط کاری موتور

۳- انتشار کمتر آلاینده های اگزوز

۴- عدم نیاز به سرویس و نگهداری دوره ای

۵- سیستم کنترل

سیستم جرقه یا مدار اشتعال ولتاژ بالا High – Voltage ingnation circuit

تقسیم چرخشی ولتاژ

تقسیم ثابت ولتاژ

۱- سیستم کویل های تک جرقه ای

۲- سیستم کوئل های دو جرقه ای

جرم سنج هوا با سیستم سیم داغ

محاسبه موقعیت میل سوپاپ

پدیده ضربه در احتراق: Combustion knock

شتاب گیری و کاهش شتاب: (شرایط انتقال)

تنظیمات عملگرهای دور آرام:

- کنترل هوا

- تنظیمات زاویه آوانس جرقه

- ترکیب مخلوط

سیستم های کنترل آلودگیهای ناشی از تبخیر بنزین

محدود کردن تولید گازهای هیدروکربن (HC)

کنترل پدیده ضربه: (Knock control)

محدود کردن سرعت موتور خودرو

فصل هفتم: دستگاه عیب یاب

نتیجه گیری نهایی و پیشنهادات

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.