نمودارهای کنترل فرایند و زنجیره تحویل

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 236 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 35

نمودارهای کنترل فرایند و زنجیره تحویل

چکیده:

تئوری زنجیره تحویل به بررسی تحویل کالاها و خدمات به مشتریان در محدوده زمانی مشخصی می پردازد. بدیهی است مطلوب آن است که زمان تحویل کالا و خدمات به مشتریان به حداقل برسد. معمولاً وجود چندین سایت های تولید، تحویل و همچنین تنوع روش های گوناگون حمل و نقل کالا و خدمات به پیچیدگی این مسئله می افزاید. بعلاوه، زمان صرف شده در هر یک از مراحل فرایند تحویل متغیری تصادفی است.

از آن رو پایش متغیرهای زمانی در یک فرایند تحویل از اهمیت خاصی برخوردار است. در این مقاله، با یک مطالعه کاربردی در شرکت TNT در ایالت دلاور آمریکا نشان داده می شود که چگونه می توان زنجیره های تحویل در مدیریت زنجیره تامین را در قالب فرایندهای چندمتغیره مدل بندی نمود. همچنین به منظور پایش فرایند ، به استقرار نمودار بهینه اقتصادی - آماری نمودار کنترل چند متغیره T2 DWL معرفی شده توسط فراز و پارسیان (2006) بر پایه مدل اقتصادی لورنزن و وانس (1986) پرداخته و سپس با استفاده از روش جستجو ژنتیک الگوریتم مقادیر بهینه پارامترهای نمودار کنترل تعیین گردیدند.

واژه‌های کلیدی:

زنجیره تحویل

ژنتیک الگوریتم

کنترل آماری فرایند

زنجیره های مارکوف

نمودار کنترل T2 هتلینگ

طراحی اقتصادی و آماری

روش نمونه‌گیری با اندازه نمونه و فواصل نمونه‌گیری متغیر

مقدمه‌

امروزه عرصه رقابت‌های جهانی از یک سو و محور مشتری مداری از سوی دیگر سبب گردیده است که سازمان ها ، شرکت ها ، بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی علاوه بر پرداختن به سازمان و منابع داخلی ، خود را ملزم به مدیریت و نظارت بر منابع و ارکان مرتبط خارج از سازمان پندارند. علت این امر در واقع دستیابی به مزیت یا مزایای رقابتی با هدف کسب سهم بیشتری از بازار است. بر این اساس فعالیتهایی نظیر برنامه‌ریزی عرضه و تقاضا ، تهیه مواد ، تولید و برنامه‌‌ریزی محصول ، خدمت نگهداری کالا ، کنترل موجودی ، توزیع ، تحویل کالا و خدمت به مشتری که قبلا همگی در سطح شرکت انجام می‌شده اینک به سطح زنجیره تامین انتقال پیدا کرده است .

مدیریت زنجیره تامین پدیده‌ای است که این کار را به طریقی انجام می‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در حداقل هزینه و زمان دریافت کنند . همچنین بر اساس نگرش زنجیره ارزش پورتر که در آن زنجیره تامین شامل تمام فعالیتهای موردنیاز برای ارائه یک محصول یا خدمت به مشتری نهایی است ، زنجیره تحویل به عنوان بخشی از جریان کالا و خدمات در زنجیره تامین در نظر گرفته ‌شده است. یک زنجیره تحویل به تشریح تمام فعالیت های مرتبط در تحویل کالاها و خدمات به مشتریان در زنجیره تامین می پردازد. در واقع یک زنجیره تحویل بخش مرتبط با کلیه فعالیت های حمل و نقل مرتبط برای ارسال محصولات به مشتریان در یک زنجیره تامین است . یک فرآیند کسب و کار ساده تحویل پیتزا را تنها بایک زنجیره تحویل در نظر بگیرید. چنانچه مشخص است، هرگونه نقصی که منجر به تاخیر غیرمتعارف در تحویل پیتزا به مشتریان گردد، ولو آن که پیتزا تهیه شده از کیفیت بالایی برخوردار باشد، سبب نارضایتی مشتریان می گردد. این مثال ساده اهمیت زنجیره تحویل را در برند سازمان ها در بازارهای رقابتی به منزله جلب و حفظ مشتریان به خوبی نمایان می سازد.

فهرست مطالب

نمودارهای کنترل فرایند و زنجیره تحویل 1

چکیده: 2

واژه‌های کلیدی: 2

1 - مقدمه‌ 3

2 - نمودارهای کنترل فرایند و زنجیرهای تحویل 5

2,1 رویکرد فرایندی در پایش زنجیره های تحویل 6

2,2 سیستم جمع آوری داده ها 7

2,3 استانداردهای کار و زمان 9

3 - یک مطالعه موردی 10

3,1 مقدمه‌ای بر نمودار کنترل T2 هتلینگ و طرح نمونه گیری DWL 14

3,2 بناسازی تابع هزینه 20

3,3 متوسط زمان یک چرخه کیفی 21

که در آن و بیانگر متوسط حجم نمونه زیرگروهی است که هشدار خارج از کنترل را اعلام کرده است. 22

3,4 متوسط هزینه یک چرخه کیفی 22

3,5 ژنتیک الگوریتم و طراحی اقتصادی نمودار کنترل DWL T2 24

3,6 کاربرد صنعتی و ملاحظات کاربردی 27

4 - نتیجه گیری 33

مراجع 34

قیمت فایل فقط 18,000

برچسب

  • نمودارهای کنترل فرایند و زنجیره تحویل
  • زنجیره تحویل
  • ژنتیک الگوریتم
  • کنترل آماری فرایند
  • زنجیره های مارکوف
  • نمودار کنترل T2 هتلینگ
  • طراحی اقتصادی و آماری
  • خرید مقاله و تحقیق صنایع

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.