بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 279 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 81

‏ بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین

چکیده

با ظهور و رشد اینترنت و به کارگیری آن در فعالیت های روزمره ،کاربرد اینترنت به سازمانها و شرکت های تجاری نیز ‏‏گسترش یافت و سازمانها آن را در کسب و کار خود به منظور کسب مزیت رقابتی و برتری رقابتی نسبت به رقبا و کسب سهم ‏‏بازار زیاد و ارتقا بهره وری به کار گرفتند و موجب به وجود آمدن کسب و کار اینترنتی شد و بر جنبه های مختلف کسب و ‏‏کار تاثیراتی گذاشته است و بازاریابی به عنوانی یکی از زمینه های مهم کسب و کار از این مورد بی تاثیر نمانده است و ‏‏تغییراتی در جنبه های مختلف بازاریابی ایجاد کرده است.متن حاضر سعی در ارائه تغییراتی دارد که در اثر به کارگیری ‏‏اینترنت،در بازاریابی سنتی به وجود آمده است و مفاهیم بازار و بازاریابی،نقش ‏CRM‏ در بازاریابی ،بازاریابی اینترنتی و ‏تاثیراتی را که ‏اینترنت بر اهداف و وظایف بازاریابی و آمیخته بازاریابی داشته است و در نهایت نقش بازاریابی درفضای ‏بانکهای ایران ‏بررسی می شود‎‏.‏

کلمات کلیدی:

بازاریابی

بازاریابی اینترنتی

مهارتهای بازاریابی

نورومارکتینگ

CRM و نقش آن در بازاریابی

نقش بازاریابی در بانک

خدمات ‏الکترونیک

بانکداری نوین

عوامل موثر در جذب مشتریان

مقدمه‎‏: ‏

امروزه پدیده اینترنت و جهانی شدن به عنوان لازم و ملزوم یکدیگر مطرح شده اند، به گونه ای که اندیشمندان این دو را از ‏‏یکدیگر قابل تفکیک نمی دانند و معتقدند اینها تسهیل کننده یکدیگر هستند.دیگر اینترنت یک ابزار قابل چشم پوشی و برای ‏‏سرگرمی نیست،بلکه به یکی از لوازم ضروری زندگی انسان مدرن و رو به توسعه امروزی تبدیل شده است.اینترنت و بطور ‏‏کلی دنیای الکترونیک همه ابعاد زندگی و جوامع بشری را دستخوش تغییر کرده است(عزیزی،شهریار؛محمد جواد ‏‏قربانی،1386).

بنابراین سازمانها به عنوان عضوی از جامعه که نیازهای افراد آن را برآورده می سازد نیز از تاثیر اینترنت مصون ‏‏نمانده اند و در نتیجه بازارهای آنها نیز تغییر ماهیت داده و بازارهای جدیدی تحت عنوان بازارهای اینترنتی یا الکترونیکی ‏‏شکل گرفته اند و همان طور که ماهیت و شکل بازارها تغییر کرده است،قابل پیش بینی است که سایر موارد وابسته به آن نیز ‏‏تغییر کند‎.‎

فهرست

‎‏ چکیده ‏5‏

مقدمه‎‏:‏ 5

فصل اول:بازاریابی‎ ‎،انواع آن و بازاریابی در بانک ‏ 6

بازاریابی‎‏:‏ ‏6‏

بازاریابی سنتی‎‏:‏ ‏6‏

بازاریابی اینترنتی‎‏:‏ ‏7‏

آمیخته بازاریابی و تاثیر اینترنت‎‏:‏ ‏8‏

مهارت های الزامی بازاریابی اینترنتی‎‏:‏ ‏9‏

مهارت های جست و جو‎ ‏9‏

مهارت های برنامه ریزی‎ ‏9‏

مهارت های تعیین بودجه‎ ‏9‏

مهارت های مدیریت پروژه‎ ‏10‏

مهارت های کپی رایتینگ و تولید محتوا‎ ‏10‏

مهارت های تحلیلی‎ ‏10‏

مهارت های ارتباطی‎ ‏10‏

مهارت های فنی بازاریابی اینترنتی‎ ‏11‏

مهم ترین مهارت: مثل مشتری فکر کنید‎ ‏11‏

مدل ارتباط بازاریابی سنتی و اینترنتی‎‏:‏ ‏11‏

مدل هفت آی‎‏:‏ ‏12‏

مزایای بازاریابی اینترنتی‎ ‏12‏

‎● ‎مدل های تجاری و اشکال مختلف آن‎ ‏14‏

‎● ‎مزایا‎ ‏14‏

‎● ‎محدودیت ها‎ ‏15‏

‎● ‎اقدامات امنیتی‎ ‏15‏

‎● ‎تاثیرات بر صنایع مختلف‎ ‏16‏

‎● ‎اقدامات اخیر‎ ‏16‏

نقش‎ CRM ‎در بازاریابی ‏17‏

مقدمه‎:‎ ‏17‏

نیروی کالای تازه وارد ها ‏18‏

مولفه های تشکیل دهنده مدیریت ارتباط با مشتریان‎:‎ ‏18‏

CRMبه عنوان پارادایم جدید در بازاریابی‎:‎ ‏19‏

مدیریت ارتباطات با مشتریان چیست‎:‎ ‏19‏

جدول 1-تفاوت بازاریابی سنتی و‎ CRM ‏20‏

تعاریف ارائه شده در خصوص ‏CRM:‎ ‏20‏

دلایل شکل گیری‎ CRM:‎ ‏21‏

اهداف‎ CRM:‎ ‏22‏

پیش نیاز های‎ CRM:‎ ‏22‏

مزایای‎ CRM:‎ ‏23‏

وظایف مدیریت ارتباط با مشتریان‎:‎ ‏23‏

‎1-‎شناسائی مشتری‎:‎ ‏23‏

‎2-‎تفکیک مشتریان از یکدیگر‎:‎ ‏23‏

‎3-‎تعامل با مشتری‎:‎ ‏24‏

‎4-‎شخصی سازی‎:‎ ‏24‏

تاثیر‎ IT ‎بر وظایف‎ CRM:‎ ‏24‏

ارائه مدل مفهومی‎ CRM:‎ ‏25‏

نرم افزار های‎ CRM:‎ ‏26‏

مزایای مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی‎:‎ ‏27‏

مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی‎:‎ ‏27‏

ویژگی های سیستم مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی‎:‎ ‏27‏

مدیریت ارتباط با مشتری مشارکتی‎:‎ ‏28‏

عوامل درونی که در طراحی و اجرای‎ CRM ‎تاثیر می گذارند‎:‎ ‏28‏

ائتلاف چند کاناله ‏29‏

عوامل چند کاناله شامل‎:‎ ‏30‏

نیروی انسانی و مدیریت ‏30‏

فن آوری ‏31‏

عوامل خارجی موثر در موفقیت‎ CRM ‏31‏

انتظارات ارتباط ‏32‏

ادراک ارتباط ‏32‏

نتیجه گیری‎:‎ ‏32‏

بازاریابی در بانک ‏ ‏33‏

بانکداری ایرانی و بانکداری بین‌المللی ‏ ‏35‏

فصل دوم:اهمیت بازاریابی اینترنتی در صنعت بانکداری ‏42‏

در بازاریابی چهار عامل اصلی ذیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشند‎:‎ ‏43‏

فصل سوم:عوامل تاثیر گذار در حفظ و جذب مشتریان یک بانک ‏ ‏46‏

مقدمه ‏47‏

اهم سوالات تحقیق ‏47‏

روش تحقیق ‏ ‏48‏

چارچوب نظری تحقیق ‏49‏

محور دوم- احیای مشتریان از دست رفته ‏49‏

جدول شماره 1- میانگین رتبه مهمترین عوامل مؤثر در وفادارسازی مشتریان بانک ‏50‏

جدول شماره 2- میانگین رتبه مهمترین عوامل در از دست دادن مشتریان ‏51‏

جدول شماره 3- میانگین رتبه مهمترین عوامل در انتخاب یک بانک توسط مشتریان و جذب مشتری ‏جدید ‏52‏

اهم نتایج ‏53‏

اهم پیشنهادات ‏55‏

فصل چهارم:بازاریابی عصبی و نقش آن در بانکداری نوین ‏56‏

ویژگی های نورومارکتینگ‎:‎ ‏57‏

مدیریت برند و مغز انسان (نوروبرندینگ)‏ ‏59‏

وفاداری به یک نام تجاری‎ ‏60‏

نورومارکتینگ و بانکداری‎:‎ ‏61‏

فصل پنجم:نقش بازاریابی درفضای پیچیده رقابتی بانکهای ایران ‏ ‏62‏

بازاریابی یا لزوم نگرش نو درشبکه بانکی ‏64‏

فصل ششم:روش های نوین مشتری مداری و بازاریابی علمی در بانکداری ایران ‏ ‏70‏

بعضی قواعد و اصول کلی که بانک ها ملزم به رعایت آن هستند عبارتند از‎:‎ ‏72‏

فصل هفتم:بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران ‏73‏

بازاریابی خدمات بانکداری الکترونیکی در ایران ‏74‏

شکل(4)‏ ‏75‏

تجزیه و تحلیل ‏SWOT‏ 7:‏ ‏75‏

خدمات الکترونیکی(از جمله خدمات بانکداری الکترونیکی)‏ ‏76‏

راهکارها:‏ ‏76‏

چالش ها: ‏ ‏78‏

نتیجه‎‎گیری: ‏ ‏79‏

فهرست منابع و مآخذ:‏ ‏80‏

منابع فارسی:‏ ‏80‏

منابع لاتین:‏ ‏81‏

قیمت فایل فقط 49,000

برچسب

  • بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین
  • دانلود پایان نامه دوره کارشناسی مدیریت دولتی
  • خرید پایان نامه کارشناسی مدیریت بازرگانی، صنعتی، دولتی
  • دانلود پروژه و پایان نامه کارشناسی مدیریت بازرگانی، صنعتی، دولتی
  • دانلود پروژه پایانی کارشناسی مدیریت با عنوان بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین
  • بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین
  • CRM و نقش آن در بازاریابی
  • نورومارکتینگ

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.