هدف - هدف این مقاله بررسی اجرای چارچوب مدیریت کیفیت به عنوان یک ابزار استراتژیک برای مدیریت دولتی است.
طرح / روش / رویکرد - این مقاله با یک مدل اولیه مبتنی بر فرایند شروع می شود؛ سپس این مدل را با اصول مدیریت کیفیت برای بهبود مستمر بهبود می دهد. با شناسایی عوامل مربوطه از تحقیقات، به بررسی سودمندی آن در سیستم مدیریت کیفیت می پردازد.
یافته ها - تجزیه و تحلیل تجربی چارچوب، هشت عامل را شناسایی می کند: واقع گرایی در تصمیم گیری، استفاده از ابزارهای کیفیت، توجه به مشتری، رهبری، مشارکت افراد، رویکرد فرایند، همکاری سودمند متقابل تامین کننده و نتایج داخلی. چارچوب نشان می دهد که رهبری و توجه به مشتری از آنچه قبلا برای پیاده سازی موفق سیستم مدیریت کیفیت پیش بینی می شد بسیار مهم تر است.
محدودیت های تحقیق / مفاهیم - مدیران در سازمان های دولتی باید درک کنند همه سازمان های با کارایی بالا، اعم از خصوصی یا عمومی، اصولا مشتری محور هستند. علاوه بر این، از آنجا که ارتقاء رهبری برای بهبود کیفیت موثر ضروری است، بهبود آن برای آنها لازم است.
اصالت / ارزش - در حالی که اثر اتخاذ یک سیستم مدیریت کیفیت بر عملکرد سازمانی به خوبی مستند شده است، سازوکار زیربنایی در مورد اینکه سیستم چگونه کار می کند، هنوز باید به طور تجربی شناسایی شود. این مقاله با پرداختن به این شکاف و ارائه یک مدل علت و معلول برای اصول مدیریت کیفیت به تکمیل تحقیقات کمک می کند.
کلید.اژه: ISO 9001، سیستم مدیریت کیفیت مبتنی بر فرآیند، تصمیم گیری مدیریت دولتی، عملکرد، ISOهای سری 9000، بهبود مستمر
نوع مقاله مقاله تحقیقی