دسته بندی: علوم انسانی » مطالعات هنر
تعداد مشاهده: 112 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 77
حجم فایل: 1,562 کیلوبایت
Post Modern
اصطلاحی که برای پست مدرن در نظر گرفته شد و انتخاب آن در دهه 80 سبک خاصی برگشت که نه تنها عقاید و ایده های اصلی بلکه تئوریها و نظریه های مختلف طراحان سراسر دنیا را نیز در بر گرفت.
در معماری پست مدرن این اصطلاح بطور رسمی و موثر ف مدرنیسم خالص را رد می کند از نئوکلاسیک حمایت کرده به توصیف آن می پردازد.
عمومی ترین تفسیر این اصطلاح برای اهداف هر گونه طراحی است. و پیروان آن را هنر مندان معاصری تشکیل می دهند که طرفداران سر سخت باهاوس نیستند و سبکهایی از جمله، نئودادا، نئواکسپر سیونیست، پانک، پاسیفیک و مدرن را قبول دارند.
پست مدرن مانند «آرت دکو» که آخرین سبک بین المللی مطرح است، تاریخ هنر و تکنولوژی جدید را با تمایل به سمت تزئینات در هم آمیخته تا از نظر تجاری نیز مورد قبول عامه باشد. ارتباط مکاتب گوناگون در این سبک کلی، ویژگیهای تصویر آن است، نه فلسفی بودن آن و این ویژگی ها عبارتند از اشکال هندسی زنده ای که شناور بودن آن را نشان می دهد.
خطهای دندانه ای (زیگزاک، لایه های متعدد و تصاویر قطعه قطعه، هماهنگی های دلپذیر و تکنیکهای نقاشی از جمله پاستل و تأکیدات بر تاریخ هنر و طراحی از خصوصیات آن است. پست مدرن تا قبل از این که بر روی آن، این اسم گذاشته شود، وجود داشته، در اواخر دهه 50 و 60 یک نوع پست مدرن ناقص در آرت نوا، آرت دکو و آثار آنها دیده شده حتی قبل از آن هم در سال 1947.م مجموعه آثار گرافیکی با اشکال هندسی در رنگهای زنده به صورت کلاژ و سه بعدی دیده شده.
«اتورسوت ساس»طراحی که مجموعه آثارش این گونه بوده از جمله همین هنرمندان است.
او در سال 1980.م به این نتیجه رسید که نمی تواند محیط شهری را بهتر کند. در نتیجه تصمیم گرفت که خانه را که آخرین قلمرو آزادی بشر است مجدداً طراحی کند. آنهم یک طراحی با مبلمان پارچه هایی با رنگهای زنده و فضاهایی شبیه کارتونهای مصور و شاد.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پست مدرن (پسامدرن) 2
پست مدرنیسم 15
پست مدرنیسمها 21
مباحثی در فرهنگ روشنفکرانه و عوامانه (هنر تجسمی) 43