درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. پروژه پیش رو مربوط به بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی بر رفتار تسهی …
دانش یکی از حیاتی ترین منابع برای رقابتی بودن سازمان است. دانش یک منبع مهم سازمانی است که مزیت رقابتی پایداری در رقابت و اقتصاد پویا فراهم می کند به منظور دست یابی و حفظ یک مزیت رقابتی در اقتصاد جهان، سازمان های امروزی نیازمند بکارگیری درست منابع دانش خود می باشند. لذا هدف اصلی پژوهش بررسی تأثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی بر تسهیم دانش کارکنان بانک سپه در استان گیلان است. تسهیم دانش ضمنی و تسهیم دانش تصریحی کارکنان به عنوان متغیرهای وابسته، ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح تیمی شامل تراکم و فشردگی شبکه ی افراد، تشخیص و آگاهی کارکنان، هنجارها و قوانین سازمانی می باشد و ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی شامل تکنولوژی فنی، تشخیص و آگاهی از تسهیم و تعهد اثربخش به عنوان متغیرهای مستقل پژوهش می باشند.
روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد نمونه 265 نفر از کارکنان این بانک در سراسر استان است. پژوهش جاری از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر دسته بندی پژوهشبر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی است.ابزار جمع آوری اطلاعات هم از نوع پرسشنامه ی استاندارد است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، آزمون مقایسه ی میانگین یک جامعه، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است. نتیجه ی پژوهش حاکی از تاثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی و سطح تیمی بر رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی بود.
1-1-مقدمه
2-1- بیان مسئله تحقیق
3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق
4-1-اهداف تحقیق
1-4 -1 هدف اصلی
2-4-1 اهداف فرعی
5-1- چارچوب نظری تحقیق
6-1- تبیین فرضیه های تحقیق
7-1- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها
1-7-1-تراکم و فشردگی شبکه
2-7-1-تشخیص و آگاهی کارکنان
3-7-1-هنجارها و قوانین سازمانی
4-7-1-توانایی فنی
5-7-1-تشخیص و آگاهی از تسهیم
6-7-1-تعهد موثر
7-7-1-رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان
8-1-قلمرو پژوهش
1-8-1- قلمروزمانی
2-8-1- قلمرو مکانی
3-8-1 قلمرو موضوعی
1-2-مقدمه
2-2-سرمایه اجتماعی
1-2-2-دیرینه ومفهوم سازى سرمایه ی اجتماعى
2-2-2-سطح فردی و تیمی سرمایه اجتماعی
1-2-2-2-سطح تیمی
2-2-2-2-سطح فردی
3-2-2- عناصرسرمایه اجتماعی
1-3-2-2-عنصرساختاری
2 -3-2-2-عنصرشناختی
3 -3-2-2-عنصررابطه ای
4-2-2-نظریه های سرمایه اجتماعی
1-4-2-2-نظریه سرمایه اجتماعی گوشال وناهاپیت
2-4-2-2-نظریه جیمزکلمن
3-4-2-2-نظریه پوتنام
4-4-2-2-نظریه SCATدرخصوص سرمایه ی اجتماعی در سطح سازمان
5-4-2-2-نظریه هدسون
5-2-2-تئوریهای سرمایه اجتماعی
1-5-2-2-تئوری پیوندهای ضعیف
2-5-2-2- تئوری منابع اجتماعی
3-5-2-2-تئوری شکاف ساختاری
6-2-2-سنجش و اندازه گیری سرمایه اجتماعی
3-2- مفاهیم تسهیم دانش
1-3-2-دانش صریح و دانش ضمنی
2-3-2-تسهیم دانش
3-3-2- اهمیت تسهیم دانش
4-3-2-تعاریف تسهیم دانش
5-3-2-طبیعت رفتارتسهیم دانش
6-3-2-شکل های صریح و ضمنی تسهیم دانش
7-3-2-سیستمهای تسهیم دانش(سیستمهایی برای سازماندهی وتوزیع دانش)
8-3-2-عوامل مؤثربررفتارتسهیم دانش
9-3-2-تسهیم دانش درون و بین گروهی
10-3-2-دیدگاههای مختلف درزمینه انواع فعالیتهای تسهیم دانش
11-3-2-موانع بالقوه تسهیم دانش
1-11-3-2-موانع بالقوه فردی تسهیم دانش
2-11-3-2-موانع بالقوه سازمانی تسهیم دانش
3-11-3-2-موانع بالقوه فناوری درزمینه تسهیم دانش
12-3-2- نظریه و تئوریهای مربوطه در زمینه ی تسهیم دانش
1-12-3-2- پنج ساز و کار تسهیم دانش در مدل دیکسون
2-12-3-2- سایر مدلهای تسهیم دانش
3-12-3-2-مدل های اندازه گیری تسهیم دانش
4-2-پیشینه ی پژوهش
1-4-2-تحقیقات داخلی
2-4-2-تحقیقات خارجی
1-3- مقدمه
2-3- روش تحقیق
3-3- جامعه آماری تحقیق
4-3- نمونه آماری تحقیق
5-3- ابزارهای جمع آوری داده ها
6-3- پایایی و روایی ابزار جمع آوری داده ها
1-6-3-روایی محتوا(روایی صوری)
2-6-3- پایایی ابزار سنجش
7-3- روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
1-7-3-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف
2-7-3- ضریب همبستگی پیرسون
3-7-3- رگرسیون خطی ساده و چندگانه
1-4- مقدمه
2-4- آمار توصیفی
1-2-4- سن
2-2-4- جنسیت
3-2-4- وضعیت تاهل
4-2-4 -میزان تحصیلات
5-2-4- سابقه ی کار
3-4- توصیف آماری متغیرهای تحقیق
1-3-4- تراکم و فشردگی شبکه ی افراد
2-3-4- تشخیص و آگاهی کارکنان
3-3-4- هنجارها و قوانین سازمانی
4-3-4- توانایی فنی
5-3-4- تشخیص و آگاهی از تسهیم
6-3-4- تعهد اثربخش
7-3-4- رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان
4-4-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف
5-4- آزمون فرضیه ها ی پژوهش
1-5-4 -فرضیه ی اول پژوهش
2-5-4 -فرضیه ی دوم پژوهش
3-5-4 -فرضیه ی سوم پژوهش
4-5-4 -فرضیه ی چهارم پژوهش
6-5-4 -فرضیه ی پنجم پژوهش
7-5-4 -فرضیه ی ششم پژوهش
6-4-رگرسیون چند متغیره
1-5- مقدمه
2-5-آمارتوصیفی
1-2-5- آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی
2-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق
3-5- نتایج بررسی فرضیات تحقیق
1-3-5-فرضیه اول تحقیق
2-3-5-فرضیه دوم تحقیق
3-3-5-فرضیه سوم تحقیق
4-3-5-فرضیه چهارم تحقیق
5-3-5-فرضیه پنجم تحقیق
6-3-5-فرضیه ششم تحقیق
4-5- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر نتایج پژوهش
5-5- محدودیت های تحقیق
6-5- پیشنهادات آتی برای انجام تحقیق
منابع