بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی-1

  • عنوان: بررسی تاثیرسرمایه ی اجتماعی بر رفتارتسهیم دانش ضمنی و تصریحی در شعب بانک سپه استان گیلان
  • تعداد صفحات: 170
  • فرمت فایل: word

درود بر شما ممنون از اینکه فروشگاه خودتون رو انتخاب کردید. پروژه پیش رو مربوط به بررسی تاثیر سرمایه ی اجتماعی بر رفتار تسهی …

چکیده

دانش یکی از حیاتی ترین منابع برای رقابتی بودن سازمان است. دانش یک منبع مهم سازمانی است که مزیت رقابتی پایداری در رقابت و اقتصاد پویا فراهم می کند به منظور دست یابی و حفظ یک مزیت رقابتی در اقتصاد جهان، سازمان های امروزی نیازمند بکارگیری درست منابع دانش خود می باشند. لذا هدف اصلی پژوهش بررسی تأثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی بر تسهیم دانش کارکنان بانک سپه در استان گیلان است. تسهیم دانش ضمنی و تسهیم دانش تصریحی کارکنان به عنوان متغیرهای وابسته، ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح تیمی شامل تراکم و فشردگی شبکه ی افراد، تشخیص و آگاهی کارکنان، هنجارها و قوانین سازمانی می باشد و ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی شامل تکنولوژی فنی، تشخیص و آگاهی از تسهیم و تعهد اثربخش به عنوان متغیرهای مستقل پژوهش می باشند.

روش نمونه گیری از نوع نمونه گیری تصادفی ساده و تعداد نمونه 265 نفر از کارکنان این بانک در سراسر استان است. پژوهش جاری از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر دسته بندی پژوهشبر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی است.ابزار جمع آوری اطلاعات هم از نوع پرسشنامه ی استاندارد است. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آزمون کولموگروف - اسمیرنوف، آزمون مقایسه ی میانگین یک جامعه، ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون خطی ساده و رگرسیون خطی چندگانه استفاده شده است. نتیجه ی پژوهش حاکی از تاثیر ابعاد سرمایه ی اجتماعی در سطح فردی و سطح تیمی بر رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی بود.

فهرست مطالب

فصل اول: کلیات تحقیق

1-1-مقدمه

2-1- بیان مسئله تحقیق

3-1- اهمیت و ضرورت تحقیق

4-1-اهداف تحقیق

1-4 -1 هدف اصلی

2-4-1 اهداف فرعی

5-1- چارچوب نظری تحقیق

6-1- تبیین فرضیه های تحقیق

7-1- تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرها

1-7-1-تراکم و فشردگی شبکه

2-7-1-تشخیص و آگاهی کارکنان

3-7-1-هنجارها و قوانین سازمانی

4-7-1-توانایی فنی

5-7-1-تشخیص و آگاهی از تسهیم

6-7-1-تعهد موثر

7-7-1-رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان

8-1-قلمرو پژوهش

1-8-1- قلمروزمانی

2-8-1- قلمرو مکانی

3-8-1 قلمرو موضوعی

فصل دوم: ادبیات تحقیق

1-2-مقدمه

2-2-سرمایه اجتماعی

1-2-2-دیرینه ومفهوم سازى سرمایه ی اجتماعى

2-2-2-سطح فردی و تیمی سرمایه اجتماعی

1-2-2-2-سطح تیمی

2-2-2-2-سطح فردی

3-2-2- عناصرسرمایه اجتماعی

1-3-2-2-عنصرساختاری

2 -3-2-2-عنصرشناختی

3 -3-2-2-عنصررابطه ای

4-2-2-نظریه های سرمایه اجتماعی

1-4-2-2-نظریه سرمایه اجتماعی گوشال وناهاپیت

2-4-2-2-نظریه جیمزکلمن

3-4-2-2-نظریه پوتنام

4-4-2-2-نظریه SCATدرخصوص سرمایه ی اجتماعی در سطح سازمان

5-4-2-2-نظریه هدسون

5-2-2-تئوریهای سرمایه اجتماعی

1-5-2-2-تئوری پیوندهای ضعیف

2-5-2-2- تئوری منابع اجتماعی

3-5-2-2-تئوری شکاف ساختاری

6-2-2-سنجش و اندازه گیری سرمایه اجتماعی

3-2- مفاهیم تسهیم دانش

1-3-2-دانش صریح و دانش ضمنی

2-3-2-تسهیم دانش

3-3-2- اهمیت تسهیم دانش

4-3-2-تعاریف تسهیم دانش

5-3-2-طبیعت رفتارتسهیم دانش

6-3-2-شکل های صریح و ضمنی تسهیم دانش

7-3-2-سیستمهای تسهیم دانش(سیستمهایی برای سازماندهی وتوزیع دانش)

8-3-2-عوامل مؤثربررفتارتسهیم دانش

9-3-2-تسهیم دانش درون و بین گروهی

10-3-2-دیدگاههای مختلف درزمینه انواع فعالیتهای تسهیم دانش

11-3-2-موانع بالقوه تسهیم دانش

1-11-3-2-موانع بالقوه فردی تسهیم دانش

2-11-3-2-موانع بالقوه سازمانی تسهیم دانش

3-11-3-2-موانع بالقوه فناوری درزمینه تسهیم دانش

12-3-2- نظریه و تئوریهای مربوطه در زمینه ی تسهیم دانش

1-12-3-2- پنج ساز و کار تسهیم دانش در مدل دیکسون

2-12-3-2- سایر مدلهای تسهیم دانش

3-12-3-2-مدل های اندازه گیری تسهیم دانش

4-2-پیشینه ی پژوهش

1-4-2-تحقیقات داخلی

2-4-2-تحقیقات خارجی

فصل سوم: روش تحقیق

1-3- مقدمه

2-3- روش تحقیق

3-3- جامعه آماری تحقیق

4-3- نمونه آماری تحقیق

5-3- ابزارهای جمع آوری داده ها

6-3- پایایی و روایی ابزار جمع آوری داده ها

1-6-3-روایی محتوا(روایی صوری)

2-6-3- پایایی ابزار سنجش

7-3- روش تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

1-7-3-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف

2-7-3- ضریب همبستگی پیرسون

3-7-3- رگرسیون خطی ساده و چندگانه

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

1-4- مقدمه

2-4- آمار توصیفی

1-2-4- سن

2-2-4- جنسیت

3-2-4- وضعیت تاهل

4-2-4 -میزان تحصیلات

5-2-4- سابقه ی کار

3-4- توصیف آماری متغیرهای تحقیق

1-3-4- تراکم و فشردگی شبکه ی افراد

2-3-4- تشخیص و آگاهی کارکنان

3-3-4- هنجارها و قوانین سازمانی

4-3-4- توانایی فنی

5-3-4- تشخیص و آگاهی از تسهیم

6-3-4- تعهد اثربخش

7-3-4- رفتار تسهیم دانش ضمنی و تصریحی کارکنان

4-4-آزمون کولموگروف - اسمیرنوف

5-4- آزمون فرضیه ها ی پژوهش

1-5-4 -فرضیه ی اول پژوهش

2-5-4 -فرضیه ی دوم پژوهش

3-5-4 -فرضیه ی سوم پژوهش

4-5-4 -فرضیه ی چهارم پژوهش

6-5-4 -فرضیه ی پنجم پژوهش

7-5-4 -فرضیه ی ششم پژوهش

6-4-رگرسیون چند متغیره

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

1-5- مقدمه

2-5-آمارتوصیفی

1-2-5- آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی

2-2-5- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

3-5- نتایج بررسی فرضیات تحقیق

1-3-5-فرضیه اول تحقیق

2-3-5-فرضیه دوم تحقیق

3-3-5-فرضیه سوم تحقیق

4-3-5-فرضیه چهارم تحقیق

5-3-5-فرضیه پنجم تحقیق

6-3-5-فرضیه ششم تحقیق

4-5- پیشنهادات اجرایی مبتنی بر نتایج پژوهش

5-5- محدودیت های تحقیق

6-5- پیشنهادات آتی برای انجام تحقیق

منابع

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.