شناخت دانش آموزان استثنایی

  • عنوان: شناخت دانش آموزان استثنایی
  • تعداد صفحات: 61
  • فرمت: ورد قابل ویرایش

مقدمه

لغت استثنایی اصولا یک اصطلاح یک اصطلاح آموزشی است که مربیان آموزش و پرورش و مشاوران راهنمایی در زمره اولین کسانی هستند که به محدودیت های یادگیری عاطفی شخصیتی اجتماعی و مشکلات این افراد پی می برند و باید نسبت به رفع آن ها با روش های موجود و همچنین پیشگیری از مشکلات آنی اقدام کرد. در سال 1369 قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید اهداف آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز بر این اصل استوار است که هر کودک استثنایی با توجه به تفاوت های فردی حق دارد از آموزش مناسب با استعداد های خویش برخوردار گردد. مطابق ارقام بین المللی حدود 10 الی 15 درصد از کل دانش آموزان سنین مدرسه رو در هر جامعه ای به نحوی نیازمند به برنامه های آموزشی ویژه می باشند.

فهرست مطالب

مقدمه… 5

کودک استثنایی کیست؟…6

تعریف کودکان استثنایی از نظر جامعه شناسی…20

تقسیم بندی کودکان استثنایی…21

عقب مانده کیست و مشخصاتش چیست؟…22

نابینا کیست و مشخصاتش چیست؟…24

ناشنوا کیست و مشخصاتش چیست؟…27

تیز هوش کیست و مشخصاتش چیست؟…29

کودک عقب مانده ذهنی و خانواده…30

کودک عقب مانده ذهنی و مدرسه…34

کودک عقب مانده ذهنی و جامعه…39

کودک تیز هوش و خانواده…41

کودک تیز هوش و جامعه…43

کودک نابینا مدرسه و محیط آموزشی…44

کودک نابینا و خانواده…48

نکاتی چند در رابطه با چگونگی برخورد و رفتار…48

کودک نابینا و جامعه…50

کودک ناشنوا وخانواده…52

کودک ناشنوا مدرسه و محیط آموزشی…53

کودک ناشنوا و جامعه…54

نتیجه گیری…59

منابع…61

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.