تحقیق ارزشیابی توصیفی

مقدمه: ارزشیابی تحصیلی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و نظام های آموزش و پرورش جهان محسوب می شود. دراکثر دایره المعارف های که به موضوع نظامهای ملی آموزش و پرورش کشور ها می پردازند عنوان ارزشیابی از عناوین برجسته ای است که مورد توجه قرار می گیرد. در کشور ما، سالهای سال ارزشیابی تحصیلی ا

دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 105 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 28

حجم فایل: 12 کیلوبایت

مقدمه:

ارزشیابی تحصیلی یکی از عناصر مهم و اساسی برنامه های درسی و نظام های آموزش و پرورش جهان محسوب می شود. دراکثر دایره المعارف های که به موضوع نظامهای ملی آموزش و پرورش کشور ها می پردازند عنوان ارزشیابی از عناوین برجسته ای است که مورد توجه قرار می گیرد.

در کشور ما، سالهای سال ارزشیابی تحصیلی از یک سنت خاصی پیروی کرده است از بررسی آیین نامه و دستورالعمل هایی که توسط نهاد عالی سیاست گذازی یعنی شورای عالی آموزش و پرورش (در آغاز شورای عالی معارف و سپس شورای عالی فرهنگ) تصویب شده است. (از سال 1303 تاکنون) رویکردی یکسان دیده می شود، ارزشیابی مبنی بر امتحان (کتبی، شفاهی) پرسش کلاسی که آنهم نوعی امتحان است، با ملاک های نمره (20- 0) در این روند هشتاد ساله وجود داشته است.

در این مقاله رویکرد جدیدی را به ارزشیابی تحصیلی طرح نموده که این رویکرد جدید ارزشیابی توصیفی نامیده شده است و به پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش و توسط حوزه معاونت آموزش عمومی و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش مورد مطالعه، بررسی و اجرای آزمایشی قرار گرفته است امید آنکه با این کار نگرش مناسبی برای تغییر روند ارزشیابی تحصیلی در دوره ی عمومی ایجاد شود.

  • تحقیق علوم اجتماعی
  • دانلود تحقیق
  • کار تحقیقی علوم اجتماعی
  • ارزشیابی
  • ارزشیابی توصیفی
  • ارزشیابی تحصیلی
  • تعریف ارزشیابیتحقیق
  • ارزشیابی
  • توصیفی

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.