امروزه فشار رقابتی و تغییرات در سازمانها به طور مستمر باعث بهبودی و پیشرفت کیفیتی عملکرد کارکنان شده است. بیشتر سازمانهای ما مواجه با تلاشهای ارزیابی و کارایی با تواناییهای کارکنان می باشد بنابراین اجرای کاربردو ارزیابی نیازمند بررسی کارکنان می باشد. مثلا دانشگاه x نیازمند اجرای ارزیابی برای کارکنان می باشد.کارکنان دانشگاه شامل کارمندان و مدرسان (اساتید) می باشد. در این تحقیق پردازش تحلیلی و ساختار داده های مرتبی به طور تقریبی ارزیابی می شود. عوامل کمی و کیفی به کار گرفته شده توسط بخش کاروانی دانشگاه بررسی می شود. در این تحقیق شبیه سازی برای اساتید و کارکنان در نظرگرفته می شود که با استفاده از ارزیابی راهنماهاو خود ارزیابی صورت میگیرد. این نتایج نشانگر آن است که با توجه به آمار بدست آمده تفاوتی بین ارزیابی استادهاو خودارزیابی وجود ندارد پس می توان به این نتیجه رسیدکه طرح ارزیابی اجرائی می تواند در دانشگاهها مورد استفاده قرار گیرد.
ارزیابی اجرایی - فازی/ نامعلوم) پردازش تحلیلی داده های مراتبی