فرمت فایل: doc
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 57
مقاله تحقیقی کارشناسی ارشد حقوق بین الملل با عنوان
تجزیه و تحلیل برخی از جنبه های روزآمد راجع به مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی
*عنوان درس: حقوق بین الملل هوا و فضا
مقدمه
ضرورت های بیان شده برای تدوین کنوانسیونی جدید:
کنوانسیون مونترال راجع به یکپارچه کردن برخی مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی (28 می 1999) به منظور روزآمد کردن و ادغام کنوانسیون ورشو و اسناد مرتبط با آن تدوین شده است . افزون بر این ، منافع مسافران و ارسال کنندگان کالا نیازمند حمایتی بهتر بود . اعتقاد عمومی بر این بود که تعادل و توازن بین منافع متصدیان حمل از یکسو ، و منافع مسافران از دیگر سو ، باید به نفع مصرف کننده اصلاح گردد.کنوانسیون ورشو و معاهدات و پروتکلهای مرتبط با آن ، که مجموعاً « سیستم ورشو » را تشکیل می دهند « نامزدهایی » بودند که برای تدوین یک کنوانسیون جدید مورد استفاده قرار گرفته و در یکدیگر ادغام شدند . معادهدات زیر جملگی ، اسنادی هستند که کنوانسیون ورشو ( 1929) را اصلاح یا تکمیل نموده اند:
- پروتکل لاهه ( 1955) ؛
- کنوانسیون تکمیلی گوادالاجارا ( 1961) ؛
- پروتکل گواتمالاسیتی ( 1971 ) ؛
- پروتکل های شماره 1 ، 2 و 3 مونترال ( 1975 ) ؛ و
- پروتکل شماره 4 مونترال ( 1975 ) که مقررات کنوانسیون ورشو در باب حمل کالا را روزآمد می کند .
مجموع معاهدات فوق ، امروزه جوابگوی نیازهای سیستم حمل و نقل هوایی که در آن خطوط هوایی غالباً به طور مستقل از دولتها ، مبادرت به ارائه و انجام خدمات خود می نمایند ، نمی باشد . به منظور پاسخ گویی به نیازهای روز و مراقبت بیشتر از منافع مسافران ، اقداماتی یک جانبه و تدابیری که بیشتر در قلمرو حقوق خصوصی و در سطح ملی می باشد ، انجام گرفته است.
کلمات کلیدی:
کنوانسیون حقوقی
حقوق بین الملل هوا و فضا
مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی
فهرست مطالب
یک - مقدمه
الف . ضرورتهای بیان شده برای تدوین یک کنوانسیون جدید: روزآمد و یک کاسه کردن قواعد پیشین
ب . گزینه ها ی ممکن به جای تدوین کنوانسیونی جدید
دو - مسئولیت متصدی در حمل و نقل مسافر
الف . مباحث مربوط به اسناد
ب . « پنجمین دادگاه صالح »
1- فقط دعاوی مربوط به فوت و صدمه بدنی مسافر در پنجمین دادگاه صالح قابل طرح است.
2- حق مسافر برای انتخاب یکی از دادگاههای صالح
3- « پنجمین دادگاه صالح » باید در یکی از دولتهای عضو واقع شده باشد.
4- متصدی حمل باید در محل استقرار « پنجمین دادگاه صالح » به عملیات حمل و نقل هوایی اشتغال داشته باشد.
5- مسافر زیاندیده باید تنها یک سکونتگاه دائمی داشته باشد .
6- اهمیت نسبی « پنجمین دادگاه صالح » در مقایسه با چهاردادگاه صالح موجود .
ج . فوت و صدمه بدنی - آیا لطمات و صدمات روحی و روانی نیز قابل جبران است ؟
د . مسئولیت نامحدود و دفاعیات
1- بررسی مختصر نظامهای موجود مسئولیت
2- ترکیب و ادغام کنوانسیونها و پروتکلهای پیشین در کنوانسیون مونترال
ه . مسئولیت متصدی حمل در قبال بار همراه مسافر
1- مسئولیت در قبال بار همراه تحویل شده
2- مسئولیت در قبال بار همراه تحویل نشده
3- محدوده های مسئولیت ، دفاعیات و دادگاه صالح در دعاوی راجع به بار همراه تحویل شده و بار همراه تحویل نشده
و . پیش پرداختها
سه - مسئولیت متصدی در حمل و نقل کالا
الف . مباحث مربوط به اسناد
ب . مسئولیت در قبال کالا: مطلق و غیرقابل نقض
1- بررسی مختصر نظامها موجود مسئولیت
2- ترکیب و ادغام کنوانسیونها و پروتکلهای پیشین در کنوانسیون مونترال
چهار - مسئولیت متصدی حمل در قبال تأخیر
الف . مسئولیت در قبال تأخیر مسافر
ب . مسئولیت در قبال تأخیر کالا
پنج - بیمه
شش - آزادی قراردادی
قیمت فایل فقط 35,000
برچسب