تجربیات مدون دبیری فیزیک

  • عنوان: تجربیات مدون دبیری فیزیک
  • فرمت: ورد (docx)
  • تعداد صفحات: 32 صفحه
  • مقالات را با ورژن office 2010 به بالا باز کنید

شرح مختصر

سالهای خدمت در کسوت معلمی هر روز برگی بر دانش و تجربات من اندوخت، سعی شد هر سال مدرسه ای بنا کنیم از شعر شعور و شاگردانی تربیت نماییم از جنس نور، مدرسه خواستنی ما شالوده ای داشت براساس محبت به معلمان و دانش آموزان، و سعی شد هر کس در جایگاه خود قدر بیند و ارج. و اما در گذر زمان مسیر گاه آسان و زیبا و گاه سخت و جان فرسا، با یاری خداوند و مدد همکاران و راهنمایی های مسولان دلسوز در آموزش و پرورش سعی کردیم کودکان معصومی را که به ما سپرده اند به خوبی تربیت کنیم.

معلم به عنوان راهنما و عنصر کلیدی در تعلیم و تربیت دارای نقشی اساسی در فرآیند یاددهی یادگیری است و این نقش مهم بیشتر از آن جهت مورد توجه است که عمده اهداف نظام آموزشی با پویایی، برنامه ریزی، هدایت، تدبیر و اهتمام وی محقق می شود و موفقیت معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت به میزان موثر و جذاب بودن شیوه ها و فعالیت های وی بستگی دارد. معلمی عشق درون می خواهد هر که را که هوای سوختن نیست بگویید از این وادی برود. وقتی سخن از تجربه به میان می آید، وجودم را همچون منبعی عمیق تصور می کنم که سرشار از اندوخته ها و گنجینه های عظیم است که حاصل سال ها سابقه مدیریت کلاس ها در مدارس استان و ارتباط با کودکان می باشد. زندگی من از بهار جوانی با این تجارب شکل گرفت و تا خزان عمر همچنان به آنها افزوده خواهد شد و پربارتر خواهد گشت چرا که معلمی هر لحظه اش تجربه ای نو و تازه است. حتی هر شکست و ناکامی در آن نیز به تجربه ای جدید خواهد انجامید. من به عنوان یک معلم همیشه به کارم عشق ورزیده، می ورزم و خواهم ورزید و باور دارم که بهتر از این نیز خواهم شد.

آری، یک معلم باید هر لحظه در حال بالندگی و پیشرفت باشد. اندیشه ها و روش های کهن و تکراری و تاریخ مصرف گذشته را کنار گذاشته، افکار نو و بدیع در ذهن خود بپروراند. پس من هم در جهت یافتن اندیشه های تازه تلاش می کنم و تلاش خواهم کرد. ورود به شغل معلمی از آرزوهای دیرین این جانب بوده و بسیار با علاقه و با جدیت وارد این شغل شدم و مشکلات زندگی مرا خسته نمی کرد وقتی این نونهالان را که می بینم با شور و شوق به مدرسه ها می آیند هر روز به علاقه من زیادتر می شد اما با خود می گفتم ای کاش مسؤلان بیشتر به فکر ما بودند که از نظر مادی ومعنوی بیشتر به ما توجه می کردند.

فهرست مطالب

مقدمه 4

فصل اول: بیان چالش ها و مشکلات

چالش های پیش رو در انجام فعالیت های آزمایشگاهی 7

مشکل عدم شادابی و نشاط در کلاس درس 9

ترس و اضطراب در برخی دانش آموزان 10

مشکلات آموزشی و کمبود وسایل کمک آموزشی 12

عدم علاقه مندی دانش آموزان به درس علوم 13

مشکل تمرکز دانش آموزان مقطع متوسطه اول 14

اختلالات یادگیری 14

فصل دوم: بیان راهکارها و برنامه آینده

راهکارهایی برای چالش های پیشروی فعالیت های آزمایشگاهی 18

راهکارهای ایجاد نشاط و شادابی در کلاس درس 18

راهکارها برای غلبه بر ترس و اضطراب در برخی دانش آموزان 20

پیشنهادی برای کمبود وسائل آموزشی و کمک آموزشی 23

راهکارهای علاقه مند کردن دانش آموزان به درس علوم 24

راهکارهای تقویت تمرکز دانش آموزانم 25

راهکار و پیشنهادات- اختلال یادگیری 27

برنامه آینده 30

زگهواره تا گور دانش بجویی (حدیث نبوی)

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.