تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان

دسته: اقتصاد

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 679 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 215

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان

چکیده:

مضمون این پایان نامه، نگاهی بر آگهی های تلویزیونی انیمیشنی در جهان است برای این منظور و تحلیل زیبایی شناختی آگهی ها، پس از نگاهی اجمالی بر مفهوم تبلیغ ، تعریف و توصیف واژه از جهات گوناگون ،به تاریخچه مختصری از تبلیغات و چگونگی رشد و تکامل آن در جهان تا آگهی های تلویزیونی پرداخته شده استدر فصل دوم برای شناخت بهتر عملکرد آگهی ها و چگونگی برقراری ارتباط با مخاطب، به روانشناسی تبلیغات پرداخته شده و عناصری چون نظریه های عمده در این زمینه و نقش مغز در عرصه، مورد بررسی قرار گرفته اند سپس در فصل بعدی در مبحث استراتژی تبلیغات، تئوری های مزبور و عملکردشان در ساخت آگهی های تلویزیونی بطور دقیق تر و کاربردی پرداخته شده است؛

به گونه ای که عناصر و عوامل مؤثر در مراحل مختلف تولید وپخش آگهی مشخص شونددر ادامه و در فصل چهارم به بررسی مراحل تولید، قالب های ساخت آگهی و ارزیابی آن از جهات گوناگون پرداخته شده استفصل پنجم به تبلیغات انیمیشنی اختصاص دارد،‌تا تاثیر هر یک از عوامل و اجزا گفته شده در مورد آگهی انیمیشنی، و نیز در بررسی زیبایی شناختی آن مشخص شود در تمامی این موارد برای ملموس شدن بیشتر مطالب ، از ذکر نمونه های موفق و تأثیر گذار بهره گرفته شده استدر پایان و در فصل ششم، ایراد و مشکلات تبلیغات و تأثیرات آنها بر جامعه مورد بررسی قرار گرفته است

واژگان کلیدی:

تبلیغات

انیمیشن

زیبایی شناختی

روانشناسی تبلیغات

آگهی های تلویزیونی

مقدمه

در دنیای نوین امروزی، تقریباً همه ما به شکلی و تا میزانی تحت تأثیر تبلیغات و سایر روش‌های ترویجی هستیم. سازمان‌ها، اعم از دولتی و غیردولتی، تجاری و غیرتجاری آموخته‌اند که توانایی برقراری ارتباط اثربخش و کارآمد با مخاطبان مقصد، عاملی مهم و حیاتی برای موفقیت و رسیدن به اهداف سازمان است. تبلیغات و دیگر پیام‌های ترویجی به‌منظور اشاعه اندیشه‌ها، فروش محصولات و خدمات، ایجاد تصویری مناسب برای مؤسسات و شرکت‌ها، ترویج آرمان‌های فرهنگی و اجتماعی، تقویت پایگاه و ایجاد محبوبیت برای نامزدهای انتخاباتی و دیگر چهره‌های سیاسی و پرداختن به مسائل و معضلات اجتماعی نظیر بحران ایدز و اعتیاد، اطلاع‌رسانی و بسیاری موارد دیگر، به‌کار گرفته می‌شوند تا طرز تفکر، شیوه‌های رفتار، معیارهای ترجیحات فردی و اجتماعی، و بطور کلی ساختار و روش زندگی مردم را هدایت و تنظیم کنند. مخاطبات نیز پرهیز و فراز آثار و نتایج تلاش‌های تبلیغاتی و بازاریابی را بطور فزاینده‌ای دشوار می‌بینند، چرا که بازاریابان و ارتباط‌گران به شکل مستمر و با استفاده از فنون ارتباطی و تبلیغاتی و در سایة پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناوری اطلاعات و ارتباطات، درصدد حفظ مخاطبان قدیم و شناسایی و جذب مخاطبان جدید هستند.

در چنین شرایطی پرداختن به عناصر زیبایی شناختی آگهی تلویزیونی به صورت همه جانبه، وتحقیق و بررسی در مورد عناصر و عوامل موثر در موفقیت و جذابیت یک آگهی ، نقش اصلی را در ساخت آگهی موفق، موثر و با کیفیت ایفا می کنند.این مجموعه بررسی ای اجمالی در این مورد این عناصر، با محوریت آگهی های انیمیشنی است.تحلیل آگهی تلویزیونی از جنبه های تکنیکی و عناصر سمعی و بصری؟ عاملی مهم در این امر است. بریا پی بردن به علت موفقیت و یا ناکامی بسیاری از آگهی های تلویزیونی، بهترین شیوه برای تکرارموفقیت ، یا پرهیز از ناکامی هایی مشابه در ساخت آگهی های جدید است.در پایان ، پس از بررسی تکنیکی، روانشناختی و زیبایی شناختی آگهی های تلویزیونی، به مشکلات و مخالفت های موجود در مورد آگهی ها نیز پرداخته میشود تا وضعیت کنونی تبلیغات تلویزیونی در جهان مشخص شود.

فهرست مطالب

مقدمه1

کلیات تحقیق

فصل اول- تاریخچه و مفهوم تبلیغات

1-1) تعریف و مفهوم تبلیغ

1-2) انواع تبلیغ

1-3) برخی ویژگی های تبلیغات

1-4) تاریخچه تبلیغات

1-5) وضعیت تبلیغات در جهان

فصل دوم- روانشناسی تبلیغات

2-1) ویژگی های کالا

2-2) معیار تجزیه و تحلیل تصاویر

2-3) یاد گیری و حافظه

2-4) برخی شرایط یادگیری

2-5)عادت

2-6) هدف تبلیغات

2-7) وسایل ارتباط جمعی

2-8) چگونه باید گفت؟

2-9) با چه کسی حرف می زنیم؟

2-10)فروش سخت دربرابر نرم: ترسیم خط

2-10-1) چپ مغز ، راست مغز

2-10-2) آگهی های چپ مغز، سلطه ادراک

2-10-3) مسئله توجه

2-11) مسئله تحریف پیام

2-11-1) یک آگهی خوب چپ مغز از چه چیزی شکل میگیرد؟

2-11-2) چالش های راست مغز: موردی برای احساس

2-11-3) آگهی های مغز کامل

2-12) توسعه آمیخته بازاریابی

2-12-1) محصول

2-12-2) قیمت

2-12-3) مکان

2-12-4) ارتقا

2-13)نگاهی به فرآیند ارتباط

2-13-1)عناصر نه گانه فرآیند ارتباط

2-13-2) مراحل طراحی ارتباط مؤثر

2-13-2-1)تنظیم بودجه ارتقا

2-13-2-1)شناسایی مخاطبان هدف

ارزیابی آگهی

نتیجه گیری

فصل سوم- استراتژی تبلیغات

3-1)تصمیم های مهم در تبلیغات

3-1-1)تدوین هدف ها

3-1-1-1) تبلیغات اطلاع رسان

3-1-2) تنظیم بودجه تبلیغات

3-1-4و3) راهبرد تبلیغات

3-1-5) ارزیابی تبلیغات

3-2) چهار سبک کلی در ساخت آگهی

3-2-1)جدی

3-2-2)طنز

3-2-3) واقعی

3-2-4)غلو شده

3-3)نمودار فرآیند آگهی سازی

3-4)قالب های ساخت آگهی

3-4-1)تصویر محصول

3-4-2)نمایش

3-4-3)طرح مسأله و حل آن

3-4-4)سبک زندگی

3-4-5)گویندگان

3-4-5-1)فروشنده/گوینده

3-4-5-2) کارشناس/گوینده

3-4-5-3)مصرف کننده راضی/گوینده

3-4-5-4)اشخاص مشهور/گوینده

3-4-6) شخصیت های ثابت

3-4-7) تأییدی

3-4-8)تصاویر کوتاه

3-4-9)داستانی

3-4-10)مردم/روایت

3-4-11) هجویه ای

3-4-12)موزیکال

3-4-13)هویت بخشی

3-4-14)نماد گرایی/قیاس

3-5) چند عامل مؤثر در استفاده از قالب ها

3-6) شانزده نکته مهم

3-7) تصویر (شخصیت) نام تجاری (brand image)

3-8)نقش تحقیق و بررسی

3-9)زمان آگهی ها

3-10) قوانین اساسی در ساخت آگهی

3-10-1)نمای افتتاحیه

3-10-2)ساختار در خدمت هدایت توجه بیننده

3-10-3) ترکیب صدا و تصویر

3-10-4) عناوین و برهم نمایی

3-11) نکات مهم در تحلیل های پیش از تولید

3-12)خصوصیات آگهی تلویزیونی موفق

3-13)جایی که باید دنبال شعار فروش گشت

فصل چهارم- تولید آگهی تلویزیونی

4-1) از فیلمنامة مصور تا نسخة اولیة نمایش: نظری اجمالی

4-1-1) مرحلة مناقصه

4-1-2) ضوابط

4-1-3) آنچه به استودیوها فرستاده می‌شود

4-1-4) اتحادیه‌ها

4-2)فنون تولید

4-2-1) فیلم زنده

4-2-1)انیمیشن

فصل پنجم-آگهی تبلیغاتی انیمیشنی

5-1)تاریخچه ای از انیمیشن و آگهی انیمیشنی

5-2)انیمیشن و تلویزیون

5-3)چرا مردم به آگهی انیمیشنی گرایش دارند؟

5-4)برخی قالب های ساخت آگهی انیمیشنی

5-4-1)تفسیری

5-4-2)گرافیکی

5-5)تکنیک های ساخت انیمیشن و آگهی انیمیشنی

5-5-1)تکنیک های دو بعدی

5-5-1-1)تکنیکCel Animation

5-5-1-2) تکنیک Paper Animation

5-5-1-3) تکنیک Cut Out

5-5-1-4)تکنیک متحرکسازی تصاویر ثابت یا Photo Animation

5-5-2)تکنیک های سه بعدی

5-5-2-1)تکنیک Stop motion

5-5-2-2)تکنیک سه بعدی کامپیوتری

5-5-3) شیوه های ترکیبی

5-5-4)برخی جلوه های بصری در ساخت آگهی انیمیشن

5-5-4-1)توهّمات بصری

5-5-4-2)تدوین

5-6) متحرکسازی، اصول زیبایی شناختی

5-6-1)صدا

5-6-2)افکت های صوتی

5-6-3)موسیقی

5-6-4)ارزش های رنگی و سیاه و سفید

5-6-5)نقش طراح و هنرمند نقاش پسزمینه ها

5-7) نیازهای سازمانهای تبلیغاتی

5-8)برخی دلایل گرایش سفارش دهندگان سازندگان آگهی ها به استفاده از انیمیشن

5-8-1)اغراق

5-8-2)فانتزی

5-8-3)نمادپردازی

5-8-4)طنز

5-9)انیمیشن آموزشی و اطلاع رسان

5-10)شخصیت های کارتونی

5-11)فیلمنامه نویسی برای تبلیغات انیمیشنی

1-1) فصل ششم-تبلیغات، اخلاق، قانون

6-1) قانون و آگهی های تلویزیونی

6-2) چه کسانی بر آگهی‌های تلویزیونی نظارت می‌کنند؟

6-2-1) کمیسیون تجارت فدرال

6-2-2) هیئت ملی نظارت بر تبلیغات

6-2-3) شبکه‌های تلویزیونی

6-3) چیزهایی که گفتنشان ممنوع است

6-3-1) ادعاهای مستقیم

6-4) قوانین نمایش آگهی

6-5) ضوابط قالب تأییدی (من بازیگر نیستم، بلکه فردی واقعی‌ام)

6-6) حقوق (بی‌انصافی‌ها)

6-6-1)حقوق مؤلف

6-6-2)حقوق فردی

6-6-3)علائم تجاری

6-7)چهار پرچم قرمز

6-7-1)جدید

6-7-2)رایگان

6-7-3)بهترین

6-7-4)تضمین شده

فصل هفتم- ایراد تبلیغات

8-1) آیا تبلیغات می تواند کالای بد را بفروشد؟

8-2) اطلاعات ناکافی

فهرست منابع و مآخذ

ضمیمه

شرح و تصاویر کار عملی

چکیده لاتین

قیمت فایل فقط 149,000

برچسب

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان
  • تبلیغات
  • انیمیشن
  • روانشناسی تبلیغات
  • آگهی های تلویزیونی
  • دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد با عنوان تبلیغ و نگاهی بر آگهی های انیمیشنی در جهان
  • روانشناسی تبلیغات
  • استراتژی تبلیغات
  • خرید پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد
  • انجام پایان نامه کارشناسی ارشد رشته اقتصاد
  • file

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.