اثبات شده است که سیستم های آموزش الکترونیک به عنوان مبنایی در چندین حوزه آموزش عالی و شرکت های کسب و کار می باشد. مزایای قابل توجه زیادی برای افرادی که به صورت انلاین آموزش می بینند وجود دارد که عبارتند ازهمانند راحتی، قابل حمل بودن، انعطاف پذیری و هزینه ها، وجود دارد. به هر حال سرعت و تغییر پذیری دانش امروزی به دلیل رشد قابل مشاهده شبکه ارتباطی جهانی، نیازمند روش های آموزشی جدیدی می باشد که ویژگی های بیشتری را همانند ساختاربندی اطلاعات، بازدهی، انسجام کاری، و شخصی سازی، مد نظر قرار می دهد. این مقاله سیستم های آموزش الکترونیک جدید چند عاملی را به همراه ارائه دانش و محاسبات ممتیک برای مدیریت کارامد اطلاعات پیچیده و بدون ساخت مطرح می کند، که آموزش الکترونیک را مشخص می سلزد. مشخصا متفاوت از از رویکردهای مشابه دیگر، طرح ما از 1) انتولوژی (هستی شناسی) برای ایجاد روش مناسبی به منظور مدلسازی دانش در مورد محتوا و فعالیت های آموزشی، و 2) عوامل ممتیک همانند جستجوگرهای هوشمند به منظور ایجاد تجارب آموزش الکترونیک خصوصی و به موقع استفاده می کند که اولویت خاص آموزندگان را مد نظر قرار می دهد. روش مطرح شده، با استفاده از استفاده از پلاگین های نرم افزاری چندعاملی برای پلتفرم های اموزش الکترونیک صنعتی با توجه به بررسی ها برای تایید طرح ممتیک مورد نظر ما از نقطه نظر انعطاف پذیری، بازدهی و قابلیت همکاری، تست می گردد.
E-Learning systems have proven to be fundamental in several areas of tertiary education and in business companies. There are many significant advantages for people who learn online such as convenience, portability, flexibility and costs. However, the remarkable velocity and volatility of modern knowledge due to the exponential growth of the world wide web, requires noval learning methods that offer additional features such as information structuring, efficiency, task relevance and personalization. this paper proposes a novel multi-agent E-learning system empowered with (ontological) knowledge representation and memetic computing to efficiently manage complex and unstructured information that characterize e-learning. in particular, differing form other similar Approaches, our proposal uses 1)ontologies to provide a suitable method for modeling knowledge about learning content and activities, and 2) memetic agents as intelligent explorers in order to create “in time” and personalized e-learnig experiences that satisfy learners’ specific preferences. the proposed method has been tested by realizing a multi-agent software plug-in for an industrial e-learnig platform with experimentations to validate our memetic proposal in terms of flexibility, efficiency and interoperability.
در سال های اخیر فعالیت هایی که توسط وب 2 به اجرا در آمده است شامل حوزه آموزش الکترونیک بوده به ترتیبی که روش جدیدی ایجاد شده است. ابزارهایی همچون بلاگ ها (برای اشتراک ایده ها)، ویکی (به عنوان روشی برای ایجاد اطلاعات به روش جمعی)، پادکست (به منظور توزیع فایل های چندرسانه ای بر روی اینترنت) و برنامه های کاربردی دیگر اشتراک وب (همانند Flickr، YouTube, del.icio.us, و غیره) این امکان را برای جوامع اینترنتی ایجاد کرده تا به فعالیت، تدریس، آموزش، و انجام کسب و کار و غیره بپردازند. بکارگیری منسجم ابزارهای ذکر شده در بالا در فرایند آموزش الکترونیک به نام آموزش الکترونیک 2 می باشد. از این نقطه نظر، ماهیت توزیع وب چندین انتقاد را همانند مدیریت هویت کاربران در میان برنامه های کاربردی وب مختلف، مدیریت کارآمد چندین محتوای ذخیره شده، هماهنگ سازی محتوا که حاصل وب سایت های ناهمگن و غیره می باشد، به دنبال دارد.