به طور کلی دو شیوه برای تحلیل وجود دارد: 1- تحلیل ساخت یافته (تمرکز این شیوه تحلیل بر رویدادها و توابع است) 2- تحلیل شی گرا (تمرکز این شیوه بر اشیا و موجودیتهای سیستم است)
خروجی تحلیل ساخت یافته
نمودار گردش داده ها (Data Flow Digram)
نمودار گذار حالت (ِData Transition Diagram)
خروجی تحلیل شی گرا
نمودار مورد کاربرد (Use Case Diagram)
نمودار ترتیب (Sequence Diagram)
نمودار کلاس (Class Diagram)
خروجی مشترک هر دو شیوه تحلیل نمودار ارتباط موجودیتها (Entity Relation Diagram) می باشد. در هر تحلیل سه موضوع باید مشخص شود:
بعد خارجی نرم افزار: شناخت تعاملات خارجی نرم افزار
بعد رفتاری سیستم: شناخت زیر سیستم های نرم افزاری و تعامل انها با هم
بعد ساختاری سیستم:شناخت انواع داده های داخل نرم افزار و گردش انها
راهبردهای دانشگاه در حوزه فناوری اطلاعات
اهداف مورد نظر در جهت تدوین توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه ایلام را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
فرهنگسازی و بکارگیری همه امکانات و ظرفیتها در جهت نیل به شهر الکترونیک و توسعه ICT در دانشگاه
افزایش بهبود سیستمها و افزایش بهره وری
تحقیق و پژوهش و کسب آخرین دستاوردهای علمی و تجربی در زمینه فنآوری اطلاعات و ایجاد بسترهای مناسب و زیرساختهای متناسب در جهت بکارگیری و استفاده از فنآوری های جدید در دانشگاه.
پشتیبانی همه جانبه کلیه فعالیت های رایانه ای در دانشگاه و ایجاد شبکه
افزایش سطح کیفی و کمی ارائه خدمات در زمینه های مختلف
ارتقای ابعاد مختلف توسعه دانشگاه
افزایش سرعت تصمیم گیری در سطوح مختلف دانشگاه
تسهیل سیستمهای اجرایی و مدیریتی در سطح دانشگاه
افزایش سطح آگاهی عموم دانشجویان نسبت به ابزارهای نوین و چگونگی استفاده از آنها
پروژه مورد نظر طبق تحلیل شی گرا صورت گرفته و مطابق فرایند RUP می باشد.