این مقاله تجزیه وتحلیل اثر ماتریس رفتار ویسکوالاستیک را در رفتار مکانیکی سیلندر چند لایه ضخیم لایه ضخیم انجام داده است. قسمت اصلی در این کار این است که تا ارائه راه حل های تقریبی تحلیلی برای محاسبه وابسته به زمان را در تنشهای داخل در سراسر ضخامت سیلندر در چارچوب تئوری ویسکوالاستیسه غیر خطی را ارائه دهد. سازه در نظر گرفته شده ضخیم و چندلایه بوده و در طول سیلندر ناهمسانگرد بوده و در معرض بازگذاری متقارن مکانیکی قرار دارد. در چنین شرایطی راه حل الاستیک دقیق آن وجود دارد که به طور طبیعی تعادل، فشار، جابجایی و سازگاری را با شرایط مرزی توسط معادلات شاختاری و بارگذاری ارضاء می کند. با توجه به تغییرات تنش مداوم در طول ضخامت سیلندر پیشنهاد راه حل های ویسکوالاستیک غیر خطی با متوسط تنش برای محاسبه عوامل الاستیک و ویسکو الاستیک غیر خطی در هر لایه است. علاوه براین راه حل با فرض بدست آمده گونه های خزش در هرلایه از طریق ضخامت ثابت بدست می آید. این الگوریتم همگرا و دقیق زمان به عنوان راه حل است که تعداد لایه های مصنوعی افزایش یافته باشد.
برای ویسکوالاستیک خطی راه حل پیشنهادی ثابت برای مطابقت با راه حل های دقیق شناخته شده برای مواد ویسکوالاستیک ایزوتروپیک 1 ارائه شده است. در نهایت چند مورد نوآوری در حال اجرا برای نشان دادن اهمیت این پدیده کشش ویسکو در زمینه تنشهای داخل در طول چندلایه ضخیم سیلندر را ارائه شده است.
سیلندر تو خالی و یا سیلندر با عناصری ساختاری معمول در بسیاری از برنامه های کاربردی از جمله لوله های آب، سیستم لوله کشی و سفت درایو استفاده می شود. تلاش برای بهبود تولید نفت امکان استفاده از رایژر های شاخته شده از کامپوزیتهای زمینه پلیمری را در عملیات های نفتی در دور از ساحل در اکتشافهای در عمق پیش از کیلومتر به کار می روند. در نتیجه افزایش استفاده از کامپوزیتهای پایه پلیمری و مواد مرکب پلیمری در برنامه های کاربردی مهندسی عمران به کار رفته است که علاقه شدیدی به مشکلات تجزیه و تحلیل تنش در سازه های کامپوزیتی چند لایه دارد. بسیاری از آثار تحلیلی در مورد تجزیه و تحلیل تنش در پوسته های کامپوزیتی در طول سالهای گذشته انجام شده است. این با افزایش استفاده از پوسته های کامپوزیتی در ارتباط با بسیاری از برنامه های کاربردی مانند سازه های مهندسی عمران و صنعت هوانوردی شده است.