فرمت فایل: doc
حجم فایل: 70 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 55
تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان (اقتصاد گندم ایران )
مقدمه
تا کنون کتابها، مقالات ، طرح های تحقیقاتی و سایر منابع علمی در باب تولید گندم در ایران و مزیت نسبی تولید این محصول در ایران همچنین، در مورد اینکه آیا مساله خود کفایی در تولید گندم در ایران اساسا لزومی دارد یا نه ، بحث های فراوانی کرده اند و هر یک فراخور نوع کار نتایجی نیز گرفته اند. برخی نتیجه گرفته اند که ما باید در تولید گندم خود کفا شویم برخی نیز نتیجه گرفته اند که اساسا نیازی به مطرح شدن بحث خود کفایی نیست و ایران در تولید گندم مزیت نسبی ندارد!
اگرچه هر یک از کارهای انجام شده در این زمینه قابل احترام هستند اما به نظر می رسد علت تفاوت در نتیجه گیری منابع علمی فوق الذکر این باشد که فرضیات و حیطه کاری که برای هر تحقیق در نظر گرفته شده است متفاوت بوده است. برخی از دیدگاه اقتصاد خرد به قضیه نگاه کرده اند ، برخی از دیدگاه اقتصاد کلان به قضیه نگاه کرده اند. برخی از دیدگاه اقتصاد جهانی و آزادسازی تجارت مساله را مورد بررسی قرار داده اند و برخی دیگر از دیدگاه سیاسی به قضیه نگاه کرده اند و برخی نیز از دیدگاه های فرهنگی و حتی مذهبی. اقتصاد خرد دستور به توقف تولید گندم می دهد اما اقتصاد کلان دستور به تداوم تولید می دهد.
آزادسازی تجاری دستور به توقف تولید و اقتصاد سیاسی دستور به ادامه تولید. اهل سیاست خواستار تولید هستند اما برخی از اقتصاددانان مخالف و برخی دیگر موافق هستند. در این بین بنا به قدرت اجرایی داشتن هر یک از افکار فوق مساله خود کفایی گندم کم رنگ یا پر رنگ شده است اما به هر حال در نهایت تفکر غالب همان ادامه تولید و رسیدن به خودکفایی بوده است تا اینکه بالاخره پس از 40 سال ما به آ؛نچه می خواستیم رسیدیم و در سال زراعی 1383-1382 موفق به خودکفایی در تولید گندم شدیم. اما از آنجایی که مساله تولید گندم فراتر از بحث خود کفایی است و ایران سالیان سال باید بر اساس آن، تصمیم به تولید یا عدم تولید بگیرد، نیاز است که مساله تولید گندم در ایران با نگرشی همه جانبه ( اقتصادی ، سیاسی، فرهنگی ، اجتماعی ، مذهبی و ..) بررسی شود تا در نهایت بتوانیم به نتایجی جامع ، خالی از ایراد و قانع کننده در این مورد برسیم و بر اساس آن تصمیمی درست اتخاذ نماییم.
با توجه به احساس نیاز فوق ، بر آنیم تا مساله ” مزیت نسبی تولید گندم در ایران و جهان ” را که مفهومی اقتصادی است به صورت جامع بررسی کنیم. از این رو بصورت سلسله وار تحلیل هایی علمی در این زمینه به علاقمندان تقدیم خواهد شد.
کلمات کلیدی:
ضایعات گندم و نان
تولید گندم در ایران
توسعه کشاورزی در ایران
بازاریابی صادراتی گندم ایران
فهرست مطالب
تحلیل های علمی تولید گندم در ایران و جهان 1
مقدمه 2
بازاریابی صادراتی گندم ایران (3) 3
3- استاندارد ( جدا ) کردن محصول گندم 3
4- بسته بندی محصول گندم یا آرد گندم 5
5- تبدیل محصول گندم 7
6- انبارداری 8
7- تبلیغات 9
8- طرز فروش 10
9- قیمت گذاری 11
10- هزینه بازاریابی 11
گندم و یارانه در ایران: مشکلات نظام پرداخت 12
اهمیت و ارتباط یارانه های تولیدی و قیمت گذاری 12
مشکلات نظام پرداخت یارانه نهاده های تولیدی در ایران 14
یکپارچگی اراضی گندم و توسعه کشاورزی در ایران 14
ضرورت یکپارچه کردن زمین تحت بهره برداری کشاورزان 16
مفهوم یکپارچه سازی 17
بررسی و تحلیل خودمصرفی و خودعرضهای گندم 20
بررسی و تحلیل خودمصرفی و خودعرضهای گندم 21
بودجه سال 1385 ، بخش کشاورزی و گندم 23
آمارگیری و تناقضات آماری گندم 29
گندم نقطه ثقل ضایعات ملی(2) 37
تشریح ضایعات گندم و نان 37
دخالت های تنظیمی ( کنترلی ) 50
قیمت فایل فقط 18,000
برچسب