راه اندازی موتورهای ولتاژ بالا و با توان بزرگ، تاثیر شدیدی بر روی شبکه های قدرت گذاشته و موجب فلش (sag) ولتاژ می شود. در موارد شدید، بر روی عملکرد نامی دیگر وسایل نیز تاثیر می گذارد. Sag (فلش) ولتاژ، برجسته ترین مشکل کیفیت توان بوده، و هر دو سمت منبع توان را تحت تاثیر قرار می دهد. این مقاله اساسا بر روی فرآیند راه اندازی موتورهای القایی ولتاژ بالا و با توان بزرگ که در صنعت کاربرد زیادی دارند، تمرکز دارد. مدل کردن فرآیند راه اندازی موتور شامل انتخاب مدار معادل موتورهای با ساختارهای مختلف، جمع آوری و بررسی امپدانس های روتور و استاتور، فرآیندی کلیدی می باشد.
بطور طبیعی، با نداشتن مواد آزمایش تحویل، این کمیت ها را باید با آزمایش بدست آورد. نکته کلیدی برای افزایش دقت شبیه سازی، مدل کردن روابط ریاضی امپدانس های استاتور و روتور موتور در فرآیند راه اندازی برای بدست آوردن منحنی دقیق تر گشتاور الکترومغناطیسی موتور، شامل جمع آوری و ارزیابی اینرسی چرخشی موتور، می باشد. این مستقیما به مدت زمان راه اندازی موتور بستگی دارد. جمع آوری و ارزیابی منحنی گشتاور بار، به گشتاور شتاب مربوط می باشد. سرانجام، آن (گشتاور بار) مدت زمان فرآیند راه اندازی را تعیین می کند. این مقاله همچنین روش های کاهش جریان راه اندازی به منظور کاهش اثر بر روی شبکه قدرت، و در نتیجه کنترل سطح فلش ولتاژ به یک محدوده، را معرفی می کند. این تحقیق بطور موفقیت آمیزی در ارزیابی توان برای جمع آوری پروژه Shanghi Qingcaosha Raw Water، پروژه واحدهای سردسازی Shanghai Zizhuyuan استفاده شده است.
امروزه، فلش ولتاژ، برجسته ترین مساله کیفیت توان که تعداد وسایل حساس به کیفیت توان افزایش یافته و تقاضای کیفیت توان افزایش یافته است، شده است. بر اساس تحقیقات حوزه توان EU، بیش از 80% شکایات مصرف کنندگان بر روی کیفیت توان، به دلیل فلش ولتاژ بوده است. راه اندازی کامل موتورهای ولتاژ و توان بالا، نیاز به کشیدن 5 تا 8 برابر جریان نامی را دارند که این جریان از امپدانس سیتم گذشته، و باعث فلش ولتاژ بر روی شین منبع خود و شین های مرتبط می شود. فلش ولتاژ بر روی شین منبع باعث دو مشکل جدی می شود: نخست اینکه شرایط عملکرد دیگر تجهیزات درحال کار، بویژه تجهیزات حساس به کیفیت توان وقفه ایجاد می کند.