طراحی ماشین های الکتریکی

  • دسته بندی: برق و الکترونیک و مخابرات
  • قیمت: 19700 تومان

فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

تعدادصفحات:197

فهرست ضمائم و جداول صفحه

شکل 1: استاتور 13

شکل 2: اجزای ماشین الکتریکی 17

جدول 1: شماره های قاب ، خروجی ها و ابعاد اصلی موتورهای سه فاز 2 قطب استاندارد 20

جدول 2: شماره های قاب ، خروجی ها و ابعاد اصلی موتورهای سه فاز 2 قطب استاندارد 21

جدول 3: خواص فولادهای جهت دار آرمکو 26

جدول 4: استانداردهای فولادهای الکتریکی 26

جدول 5: خواص معمول آلیاژهای پرمندور 29

جدول 6: مقایسه بین دو موتور با هسته های معمول و غیر بلورین

31

شکل 3: ورق روتور و استاتور موتور القایی کوچک 33

جدول 7: روکش های عایقی فولادهای مغناطیسی 34

جدول 8: خواص فیزیکی مس و آلومینیوم 37

جدول 9: مشخصه آهنربا 45

جدول 10: مشخص دمایی آهنربا 46

شکل 4: (1)- MAEP36ML 47

شکل 5: 2-MAEP36AL 47

شکل 6 – انواع موتورهای dc 52

شکل 7 – جزئیات ساختاری موتور dc 54

شکل 8 – یک موتور الکتریکی باز شده ی dc 55

شکل 9 - ساختار میدان آهن ربای آلنیکو 57

شکل 10 - ساختار میدان آهن ربای سرامیکی 58

شکل 11 – ورقه آرمیچر ساخته شده با سوراخ های تهویه 59

شکل 12 – آرایش نگه دارنده جاروبک 63

شکل 13 – چگالی شار فرضی و واقعی قطب 65

شکل 14 – چگالی های شار فاصله ی هوایی برای موتورهای dc کوچک 67

شکل 15 – بارگذاری الکتریکی ویژه برای موتورهای dc کوچک 70

شکل 16 – مقطع پیشانی قطب 75

شکل 17 – شدت جریان میدان و افت ولتاژ مدار آرمیچر تقریبی به ترتیب به صورت درصدی از جریان نامی و ولتاژ ترمینال . 78

شکل 18 – تصویری از وابستگی رلوکتانس فاصله هوایی به موقعیت آرمیچر 81

جدول 11: چگالی جریان و ضریب اصطکاک برای مواد جاروبک 84

شکل 19 - موتور DC آهنربای دائم 113

شکل 20 - روتور آهنربای دائم برای موتور DC بدون جاروبک 113

شکل 21 114

شکل 22: انواع مواد از نظر مغناطیسی 116

شکل 23: حلقه هیسترزیس آهن ربای دائم 117

شکل 24 119

جدول 11 120

شکل 25 121

شکل 26 121

جدول 12 122

شکل 26 122

شکل 27 - طرح بلوک دیاگرام محرک های dc بدون جاروبک 124

شکل 28 - تصویری از اصول کار موتورهای dc بدون جاروبک 124

شکل 29 - ترتیب کلیدزنی و جهت میدان به وجود آمده در فاصله هوایی . 125

جدول 13 128

شکل30 - روتور آهن ربای دائم چهار قطبی و سه حسگر 60 درجه مجزا 129

شکل 31 130

شکل 32 130

جدول 13 131

جدول 14 133

شکل 33 5.2 Single phase transformer arrangement 136

شکل 34 137

شکل 35 138

شکل 36 138

شکل 37 - 2nd,4th,6th,LAYERS ETC 140

شکل 38 - 1st,3rd,5th,LAYERS ETC 140

شکل 39 – الف سطح مقطع کلی بر اساس تعداد پله انتخاب شده 141

شکل 39 – ب سطح مقطع کلی بر اساس تعداد پله انتخاب شده 141

شکل 39 – ج سطح مقطع کلی بر اساس تعداد پله انتخاب شده 141

شکل 39 – د سطح مقطع کلی بر اساس تعداد پله انتخاب شده 141

شکل 40 - سطح مقطع یک هستۀ دو پله ای( صلیبی ) برابر است با: 142

جدول 15 142

جدول 16 142

شکل 41 - الف 143

شکل 41 – ب 143

شکل 41 – ج 143

جدول 17: بدست آوردن ضریب k 147

جدول 18 - مقادیر ضریب اشغال پنجره 149

شکل 42 - Fig.5.19.Half sectional plan of limb 158

شکل 43 163

شکل 44 164

شکل 45 165

شکل 46 170

شکل 47 171

شکل 48 172

جدول19 - ضریب هدایت حرارتی برخی مواد 188

شکل 43 - ایزوتوپ ها در توربوژنراتور دو قطبی { 9/2 } 192

شکل 44 - نواحی حرارتی یک ماشین القایی { 12/2 } 193

شکل 45 - مدل پوسته ای انتقال حرارت در یک ماشین القایی 194

جدول 20: تغییر درجه حرارت برحسب موقعیت محوری و در حالت پایدار 194

شکل 46 - تهویه تخلیه ای ( سمت چپ ) و تهویه اجباری ( سمت راست ) 200

معادلات خروجی 3

معادله خروجی ماشین های dc 3

معادله ی خروجی ماشین های ac 4

عوامل مؤثر در اندازه ماشین های دوار 6

سرعت 7

بارگذاری مغناطیسی ویژه 8

چگالی شار ماکزیمم 8

جریان مغناطیس کنندگی 9

تلفات هسته 9

بارگذاری الکتریکی ویژه 10

طراحی مسی و آهنی 11

تغییر خروجی و تلفات با توجه به ابعاد ماشین 12

تفکیک D و L 15

قاب های استاندارد 16

ظرفیت های استاندارد شده 19

فلزات غیر بلورین 30

جمع بندی 31

مس و آلیاژهای آن 35

آلیاژهای مس 35

آلومینیوم 36

مواد عایقی 37

عایق مخصوص هادی 39

عایق شیار 40

کاغذهای عایقی 40

مواد آهن ربای دائم 41

خواص مغناطیسی 44

خواص حرارتی 46

  • طراحی ماشین های الکتریکی

خرید فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.