دسته بندی: مهندسی » مهندسی مکانیک
تعداد مشاهده: 499 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: Word
تعداد صفحات: 18
حجم فایل: 448 کیلوبایت
ترجمه مقاله تعادل حرارتی موتور چهارزمانه SI عامل برروی هیدروژن به عنوان سوخت مکمل، به همراه اصل مقاله
مقاله ترجمه شده با عنوان تعادل حرارتی موتور چهارزمانه SI عامل برروی هیدروژن به عنوان سوخت مکمل، به همراه اصل مقاله
عنوان انگلیسی مقاله:
Thermal balance of a four stroke SI engine operating on hydrogen as a supplementary fuel
عنوان فارسی مقاله:
تعادل حرارتی موتور چهارزمانه SI عامل برروی هیدروژن به عنوان سوخت مکمل
دسته بندی: مهندسی مکانیک
فرمت فایل ترجمه شده: Word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید می باشد.
چکیده مقاله:
This paper investigates the effects of adding constant quantity hydrogen to gasoline-air mixture on SI engine thermal balance and performance. A four stroke, four-cylinder SI engine was used for conducting this study.
Thermal balance tests were conducted for engine thermal efficiency, heat loss through the exhaust gases, heat loss to the cooling water and unaccounted losses (i.e. heat lost by lubricating oil, radiation) , while performance tests were in respect to the brake power, specific fuel consumption and air ratio. Hydrogen supplementations were used with three different and fixed mass flow rates; 0.129, 0.168 and 0.208 kg h_1 at near three-fourth throttle opening position and variable engine speed ranging from 1000 to 4500 rpm.
The results showed that supplementation of hydrogen to gasoline decreases the heat loss to cooling water and unaccounted losses, and the heat loss through the exhaust gas is nearly the same with pure gasoline experiments. Additionally, specific fuel consumption decreases, while the engine thermal efficiency and the air ratio increase. Engine performance parameters such as thermal efficiency and specific fuel consumption improved the level of the ratio of hydrogen mass flow rate to that of gasoline up to 5%.
ترجمه چکیده:
این مقاله در مورد اثرات کمیت ثابت هیدروژن افزوده برروی ترکیب بنزین-هوا در تعادل حرارتی و عملکرد موتور SI میباشد. موتور چهارزمانه و چهارسیلندر SI برای اجرای این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت.
آزمایشات تعادل حرارتی بمنظور بازده موتور حرارتی، اتلاف گرما از طریق گازهای خروجی از اگزوز، اتلاف گرما از طریق آب خنککننده و دیگر اتلافهای محاسبه نشده (مثلاً، اتلاف گرما از طریق روغنکاری، تشعشع) مورد پژوهش قرار گرفت، درحالیکه آزمایشات عملکرد از لحاظ قدرت ترمز، مصرف سوخت ویژه و نسبت هوا بررسی شد. مکملهای هیدروژن با 3 نرخ جریان جرمی ثابت؛ 0.129- 0.168 و 0.208 kg h-1 در سه چهارم دریچه ورودی و همچنین سرعت موتور متغیر از 1000 تا 4500 دور در دقیقه مورد استفاده قرار گرفت. نتیجه نشان داد که مکملهای هیدروژن به بنزین، اتلاف گرمایی ایجاد شده از آب خنککننده و دیگر اتلافها را کاهش میدهد و اتلاف گرما از طریق گاز خروجی از اگزوز در مقایسه با آزمایشاتی که با بنزین خالص انجام گرفت، تقریباً مشابه بود. علاوه بر این، مصرف سوخت ویژه کاهش مییابد، درحالیکه بازدهی حرارتی موتور و نسبت هوا افزایش مییابد. پارامترهای عملکرد موتور نظیر بازدهی حرارتی و مصرف سوخت ویژه، نرخ جریان جرمی هیدروژن نسبت به بنزین تا 5% پیشرفت داشت.