ایران در مرز میانه گرایش های شدید مذهبی و باورهای تاریخی و فرهنگی و آیینی از یک سوء و مختصات نظم پذیری و بریدن از هستی شناسی به شیوه کهن و روی آوری به معرفت شناسی (epistemology) از طریق عقل محوری خود بنیان ابزار ساز جهان مدرن از سویی دیگر؛ قرار گرفته است که در آن حتی بازگشت مجدد به اسطورها و مناسک آیینی از دیدگاه عقلی و کاربردی صورت می گیرد و از ابعاد ایمانی و اعتقادی تهی است.
پیوند معماری با طبیعت
هندسه
شفافیت و تداوم
راز و ابهام
چشمدل
پیدایش فرم در معماری ایرانی
فرمهای ساده
برجها و منارها
ایوان
تالار
چهار طاق
دالان
حیاط فرمهای مرکب
تاریخچه معماری معاصر ایران
برسی آثار دو معمار معاصر ایرانی
مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول
سیر تحول و ویژگیهای معماری میرمیران
بنای مجموعه فرهنگستانهای ایران
بنای مجموعه ورزشی رفسنجان
بنای کتابخانه ملی ایران
بنای موزه ملی آب ایران