فرمت فایل: WORD قابل ویرایش تعدادصفحات:190 فهرست مطالب: فصل اول. 1 1-1 مقدمه. 2 1-2- بیان مسئله. 4 1-3- اهمیت و ضرورت پژوهش… 8 1-4- اهداف پژوهش… 10 1-5- فرضیه های پژوهش… 10 1-6- متغیرها و تعاریف آنها 11 1-6-1 تعاریف نظری متغیرها 11 1-6-2 تعاریف عملیاتی متغیرها 12 1-7- تعاریف اصطلاحات.. 13 فصل دوم: پیشینه تحقیق. 15 2-1 شخصیت.. 16 2-2 تعاریف شخصیت.. 16 2-3 حوزه های شخصیت.. 18 2-3-1 ساختار 19 2-3-2 فرآیند. 19 2-3-3 رشد و نمو 20 2-3-4 آسیب شناسی روانی و تغییر رفتار 22 2-4 مضامین عمده در نظریه شخصیت.. 22 2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خویشتن. 24 2-4-2 سطوح مختلف آگاهی و مفهوم ناهشیار 25 2-4-3 رابطه بین شناخت، عواطف و رفتار مشهود 26 2-4-4 اثرات گذشته، حال و آینده بر رفتار 26 2-5 نظریه های شخصیت.. 27 2-5-1 نظریه روان کاوی در شخصیت.. 27 2-5-2 زیگموند فروید 27 2-5-3 نظریه روان پویشی فروید(روانکاوی در شخصیت): 29 2-5-4 سطوح شخیت: هشیار3، نیمه هشیار2 و ناهشیار 29 2-5-5 ساختار شخصیت: نهاد، من و فرامن. 30 2-6 نظریه نوروان کاوی. 33 2-6-1… کار گوستاو یونگ 33 2-6-2 نکات برجسته ی نظریات یونگ.. 36 2-7 روان شناسی فردی. 36 2-7-1… آلفرد آدلر 36 2-7-2 بررسی نظریات آدلر 37 2-8 نظریه اختلالات شخصیتی. 39 2-8-1 کارن هورنای. 39 2-8-2 بررسی نظریات هورنای. 40 2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی. 41 2-9-1… هری استاک سالیوان. 41 2-9-2 بررسی نظریات سالیوان. 42 2-10… تظریه پدیدار شناختی (فرد- محور) 43 2-10-1 کارل راجرز… 43 2-10-2 بررسی نظریات و کارهای راجرز 44 2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز 45 2-10-4 ساختار شخصیت از دیدگاه راجرز 46 2-11… نیازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت.. 47 2-11-1آبراهام مازلو… 47 2-12… نظریه رویکرد صفات در شخصیت.. 48 2-12-1گوردون آلپورت… 48 2-12-2 بررسی نظریات آلپورت.. 49 2-13 نظریه چندبعدی شخصیت.. 51 2-13-1هانس ج آی سنک… 51 2-13-2بررسی نظریات آیسنک… 52 2-13-3 ابعاد اساسی شخصیت.. 53 2-14… نظرریه رویکرد تحلیلی عاملی صفات.. 54 2-14-1ریموند کوته… 54 2-14-2 بررسی نظریات کتل در شخصیت.. 54 2-15… نظریات رابطه شغل و شخصیت.. 56 2-15-2 شخصیت نوع A.. 59 2-15-3 شخصیت نوع B.. 60 2-16 بررسی چند خصوصیت شخصیتی در شغل. 62 2-16-1 اثر کانون کنترل. 62 2-16-2 ماکیاول گرایی 63 2-16-3 مناعت طبع یا عزت نفس. 65 2-16-4 سازگاری با موقعیت.. 66 2-16-5خطر پذیری… 67 2-17 شخصیت از دیدگاه اسلام و قرآن. 68 2-17-1… شخصیت در قرآن. 69 2-18 تیپ شناسی. 71 2-19 نظریه های تیپ شناسی. 73 2-19-1 زندگینامه. 73 2-19-2نظریات رورشاخ در سنجش شخصیت… 74 2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ. 75 2-20… ظریه ساخت بدن و خلق وخوی. 76 2-21 نظریه شلدن (ریخت شناسی) 78 2-22 نظریه تیپ گال و جمجمه شناسی روانی: 79 2-23 تیپ شناسی یونگی. 79 2-23-1 اساس درک واقعی ذهنی از نظر یونگ.. 79 2-23-2 کارکردهای غیر عقلانی. 80 2-23-3 کارکردهای عقلانی. 80 2-23-4 روابط کارکردی. 81 2-23-5 انواع کارکرد 82 2-23-6 تیپ های روان شناختی یونگ.. 84 2-23-7 توصیف تیپ های شانزده گانه. 85 2-23-8 اهمیت شناخت تیپ های روانشناختی. 90 2-23-9 نقد تیپ شناسایی یونگی. 91 2-24 اثر بخشی 93 2-25 شاخصهای اثربخشی از دیدگاههای مختلف.. 94 2-25-1 کمرون و ویتون: 94 2-25-2 سی شور: 95 2-25-3 آرجریس: 95 2-25-4 پیترز وواترمن: 95 2-25-5 مالفورد: 96 2-25-6 بس و هرسی – بلانچارد 97 2-25-7 هوی و میکسل و چستر بارنارد 97 2-25-8 کالدول و اسپینکس… 97 2-25-9 لوتانز و همکارانش… 97 2-25-10 دیدگاه راجرز و همکاران: 98 2-25-11مطالعات بسکر و چیرنز: 99 2-25- 12 مدل پارسونز: 99 2-26مقایسه ی دیدگاههای ارزشیابی اثر بخشی سازمانی. 100 2-27 نظریات جدید در اثربخشی. 101 2-27-1 مطالعات رابرت واترمن وتام پترز 101 2-28 مدلهای ارزیابی اثربخشی. 102 1- مدل هدف منطقی: که سازمان را در رسیدن به اهدافش کاملا ارزیابی می کند. 102 2-29 نظریه ریچارد ال دفت.. 104 2-29-1 روش مبتنی بر تامین هدف.. 104 2-29-2 روش مبتنی بر تامین منابع. 105 2-29-3 روش مبتنی بر فرآیند درونی. 106 2-29-4 روش مبتنی بر تامین رضایت گروه های ذی نفع. 108 2-30 کارهای دیگران. 110 2-30-1 تحقیقات انجام گرفته در مورد تیپ شناسی یونگی. 110 2-30-1-1 تحقیقات خارج از کشور 110 2-30-1-2 تحقیقات انجام گرفته در داخل کشور 113 2-30-2 اثر بخشی. 118 2-30-2-1 تحقیقات انجام شده در داخل کشور 118 2-30-2-2 تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور 121 2-31 استنتاج و نتیجه گیری. 126 2-32… لگوی نظری پژوهش… 128 فصل سوم: توصیف داده ها.129 3-1 مقدمه. 130 3-2 روش اجرای پژوهش… 130 3-2-1 برآورد حجم نمونه. 131 3-3 ابزار گرد آوری داده ها 132 3-3-1 تاریخچه و توصیف (MBTI) 133 3-3-2 نمره گذاری پاسخنامه. 135 3-3-3 توصیف تیپهای شانزده گانه. 136 3-5 اعتبار پرسشنامه ها 140 3-5-1 اعتبار پرسشنامه شخصیتی، تیپ نمای مایزر – بریگز 141 3-5-2 اعتبار پرسشنامه اثر بخشی: 142 3-5-3 اعتبار درونی پرسشنامه. 143 3-5-4 اعتبار زمانی. 143 3-6 محاسبه روایی: 144 3-6-1 محاسبه روایی پرسشنامه شخصیتی مایرزبریگز 144 3-6-2 محاسبه روایی پرسشنامه اثر بخشی: 146 3-7 روش های آماری. 146 3-8 ویژگی های تحقیق: 146 فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها. 147 4-1 تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق. 148 4-2 توصیف یافته های تحقیق. 149 4-3 آزمون فرضیات تحقیق. 161 4-3-1 فرضیه فرعی اول. 165 4-3-2 فرضیه فرعی دوم. 166 4-3-3 فرضیه فرعی سوم. 167 4-3-4 فرضیه فرعی چهارم. 168 فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری… 169 5-1 هدف و مسائله ی پژوهش… 170 5-2 نتایج فرضیه اصلی. 170 5-3 نتایج مربوط به فرضیه فرعی اول. 172 5-4 نتایج مربوط به فرضیه فرعی دوم. 173 5-5 نتایج مربوط به فرضیه فرعی سوم. 175 5-6 نتایج مربوط به فرضیه فرعی چهارم. 176 5-7 نتیجه گیری کلی. 177 5-8 محدودیتها: 180 5-9 پیشنهادات.. 181 فهرست منابع: 182 منابع انگلیسی. 187 پیوست و ضمائم: 189