استفاده از داده کاوی برای کارمند گزینی و بهبود سرمایه انسانی

  • عنوان انگلیسی مقاله: Data mining to improve personnel selection and enhance human capital: A case study in high-technology industry
  • عنوان فارسی مقاله: استفاده از داده کاوی برای کارمند گزینی و بهبود سرمایه انسانی: بررسی موردی در صنعت مدرن
  • دسته: مدیریت - اقتصاد
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
  • دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله در اینجا
  • خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه

کیفیت سرمایه انسانی برای شرکت های مدرن برای دستیابی به عرصه اقتصادی دانش بسیار حیاتی است. با این حال، شرکت های مدرن که درگیر هزینه های بالا هستند اغلب از استخدام افراد با استعداد سرباز می زنند. به علاوه طبق روش های مدیریتی منابع انسانی، نیاز ضروری به توسعه مؤثر مکانیزم کارمند گزینی برای یافتن استعدادهایی که مناسب ترین برای سازمان هستند وجود دارد. این تحقیق این خلأ را با ارائه چارچوب داده کاوی بر اساس درخت تصمیم و قانون های وابستگی پر می کند تا قانون های مفیدی برای کارمند گزینی تولید کند. نتایج می توانند قوانین تصمیم گیری را بر اساس اطلاعات پرسنلی با استفاده از کار روی عملکرد و نگه داری تولید کنند.

مطالعه تجربی در یک شرکت نیمه رسانا انجام شد تا اطلاعات استخدام کارگران باواسطه شامل مهندسین و مدیران با کارهای عملیاتی مختلف را جمع آوری کند. نتایج، اهمیت تجربی این پژوهش را اثبات کرد. به علاوه، بر اساس بحث های داده کاوان و متخصصان، روش های خاص استخدام و کارگزینی نیز از این نتایج گرفته شده است.

مقدمه

سرمایه انسانی، یکی از صلاحیت های شرکت های مدرن است تا بتوانند به شایستگی های خود در زمینه اقتصادی دانش برسند. استخدام پرسنل و انتخاب باواسطه روی کیفیت کارمندان تأثیرگذار است. بنابراین، مطالعات مختلف روی رزومه، مصاحبه ها، سنجش عملکرد، تست های دانش شغلی، تست های کاری نمونه، تست های ادراکی و تست های شخصیتی در مدیریت منابع انسانی صورت گرفته است که به سازمان ها کمک می کند تا بهتر بتوانند در مورد انتخاب پرسنل تصمیم بگیرند. در واقع، روش های انتخاب موجود روی کار و شغلی تمرکز می کنند که از طریق وظایف و کارهایی مطابق با خصوصیات ثابت آن ها تعریف می شوند. با این حال، به علت ذات در حال تغییر دانش در صنعت تکنولوژی، شغل ها را نمی توان به راحتی توصیف کرد مخصوصاً شغل های سطوح مدیریتی. با پیشرفت تکنولوژی و جهانی شدن آن، کارهای میان کارکردی نیز افزایش یافته اند در حالی که شغل های جدیدی نیز در حال ایجاد است.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.76 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.