اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

موضوع:

اصول مهندسی انواع سیستم های تعلیق و محرک

( فایل word و پاورپوینت قابل ویرایش )

مقدمه

سیستم های تعلیق

در این پروژه که به بررسی سیستم های تعلیق پرداخته میشود ترجمه فصل یک و سه کتاب لاتین شاسی اتومبیل (اصول مهندسی) تالیف پروفسور جانسن ریمپل و هلمت استول می باشد، به بررسی انواع سیستم های تعلیق با توجه به جلو محرک، عقب محرک و چهار چرخ محرک بودن آنها پرداخته می شود و مزایا و معایب هریک بیان می گردد. سپس هندسه مرکز و محورهای غلتش بیان می گردد.در پایان حرکت چرخ ها و زوایای چرخ و فرمان و همچنین تاثیر نیروهای مختلف روی تغییرات زوایا و موقعیت چرخ ها بررسی می گردد.

( این پروژه شامل دو فایل word و پاورپوینت می باشد )

تعداد صفحات ۳۳۰

فهرست

فصل اول: انواع سیستم های تعلیق و محرک

۱.۱: اکسل های عقب و جلو…………………………………………..۸

۱.۲: سیستم تعلیق مستقل………………………………………………۱۳

۱.۲.۱: نیازمندی های سیستم تعلیق……………………………………..۱۳

۱.۲.۲: سیستم های تعلیق طبق دار دوبل……………………………………..۱۶

۱.۲.۳: سیستم های تعلیق مک فرسون استرات و استرات دمپر…………….۱۸

۱.۲.۴: سیستم های تعلیق بازوی کشنده اکسل عقب………………………….۲۴

۱.۲.۵: سیستم های تعلیق شبه بازوی کشنده اکسل عقب…………………….۲۷

۱.۳: اکسل یکپارچه……………………………………………………۲۷

۱.۴: طراحی استاندارد موتور جلو ………………………………….۳۹

۱.۴.۱: مزایا و معایب طراحی استاندارد……………………………….۴۳

۱.۴.۲: اکسل غیر محرک جلو…………………………………………..۴۵

۱.۴.۳: اکسل متحرک عقب………………………………………………۴۹

۱.۵: موتور عقب و مرکزی ………………………………………….۵۴

۱.۶: محرک جلو………………………………………………………۶۰

۱.۶.۱: انواع طراحی ……………………………………………………۶۳

۱.۶.۲: مزایا ومعایب محرک جلو ………………………………………۶۵

۱.۶.۳: اکسل جلو محرک………………………………………………..۶۹

۱.۶.۴: اکسل عقب محرک……………………………………………….۷۳

۱.۷: چهار چرخ محرک………………………………………………۸۷

۱.۷.۱: مزایا ومعایب چهار چرخ محرک………………………………۸۷

۱.۷.۲: انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودروهای شهری ومسافری…………….۹۴

۱.۷.۳: انتخاب دستی چهار چرخ محرک در خودرو های باری و سنگین………………..۹۹

۱.۷.۴: چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری در اصل جلو محرک………………..۹۹

۱.۷.۵: چهار چرخ محرک دائمی؛ خودروی سواری بر اساس طراحی استاندارد……..۱۰۷

فصل دوم

سینماتیک والاستو سینماتیک اکسل

۲.۱: اهداف تنظیمات اکسل…………………………………….۱۱۱

۲.۲: فاصله بین محورعقب وجلو(wheel base)…………….114

۲.۳: فاصله بین دوچرخ یک محور (پهنای tread )…………..116

۲.۴: مرکز غلتش ومحور غلتش……………………………….۱۳۰

۲.۴.۱: تعاریف…………………………………………………..۱۳۳

۲.۴.۲: محور غلتش بدنه…………………………………………۱۳۸

۲.۴.۳: مرکز غلتش بدنه در سیستم های تعلیق مستقل…………….۱۴۰

۲.۴.۴: مرکز غلتش بدنه در اکسل های لنگی مرکب……………..۱۵۲

۲.۴.۵: مرکز غلتش بدنه دراکسل های یکپارچه………………….۱۵۳

۲.۵: کمبر………………… ………………………………….۱۶۰

۲.۵.۱: مقادیر وداده های کمبر…………………………………..۱۶۰

۲.۵.۲: تغییرات سینماتیکی کمبر…………………………………۱۶۳

۲.۵.۳: محاسبه تغییرات کمبر توسط طراحی…………………….۱۶۴

۲.۵.۴: کمبر غلتشی هنگام دور زدن…………………………….۱۷۱

۲.۵.۵: کمبر الاستیکی…………………………………………..۱۷۶

۲.۶: زاویه سر کجی ( toe-in ) وخود فرمانی……………….۱۷۶

۲.۶.۱: زاویه سرکجی وزاویه حرکت عرضی، داده ها وتلرانس ها……۱۷۶

۲.۶.۲: تغییرات سینماتیکی سرکجی ( toe-in )…………………186

۲.۶.۳: تغییرات toe-in توسط فرمان دهی غلتشی……………..۱۹۲

۲.۶.۴: تغییرات toe-in توسط نیروهای جانبی…………………۲۰۲

۲.۶.۵: تغییرات toe-in توسط نیروهای طولی…………………۲۰۴

۲.۷: نسبت فرمان پذیری وزاویه فرمان پذیری………………..۲۱۱

۲.۷.۱: زاویه فرمان پذیری………………………………………۲۱۱

۲.۷.۲: track ودایره های گردش……………………………….۲۱۸

۲.۷.۳: نسب سینماتیکی فرمان…………………………………..۲۲۳

۲.۷.۴: نسب دینامیکی فرمان……………………………………۲۲۷

۲.۸: راست کننده فرمان………………………………………۲۳۲

۲.۹: انحراف وآفست کینگ پین روی زمین…………………..۲۳۶

۲.۹.۱: رابطه بین انحراف وآفست کینگ پین روی زمین (شعاع دوران)……۲۳۶

۲.۹.۲: اهرم نیروی ترمزی…………………………………….۲۴۳

۲.۹.۳: اهرم نیروی طولی………………………………………۲۴۹

۲.۹.۴: تغییرات درآفست کینگ پین……………………………..۲۵۲

۲.۱۰: کستر……………………………………………………۲۵۲

۲.۱۰.۱: زاویه وکشش کستر……………………………………۲۵۲

۲.۱۰.۲: کستر وحرکت مستقیم………………………………….۲۶۰

۲.۱۰.۳: گشتاورهای راست کننده هنگام دور زدن………………۲۶۴

۲.۱۰.۴: انحراف کینگ پین، تغییرات کمبر و کستر در ورودی فرمان..۲۶۹

۲.۱۰.۵: تغییرات کستر در مسیر حرکت چرخ جلو…………….۲۷۴

۲.۱۰.۶: مسیر حرکت چرخ وابسته به چرخش شغال دست فرمان عقب…….۲۸۷

۲.۱۰.۷: تجزیه نیروی عمودی چرخ روی کستر……………….۲۸۸

۲.۱۰.۸: تنظیمات و تلرانس ها…………………………………۲۹۷

۲.۱۰.۹: اندازه گیری کستر، انحراف کینگ پین ، کمبر و تغییرات toe-in….298

۲.۱۱: مکانیزم ضد شیرجه وضد سقوط……………………..۳۰۲

۲.۱۱.۱: توصیف مفهوم……………………………………….۳۰۲

۲.۱۱.۲: قطب pitch جلوی خودرو………………………….۳۰۴

۲.۱۱.۳: قطب pitch عقب خودرو……………………………۳۰۸

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.