فرمت فایل DOC
تعدادصفحات:187
فهرست مطالب
چکیده … 1
فصل اول: طرح تحقیق
1-1 مقدمه … 3
2-1 موضوع تحقیق … 3
3-1 بیان مساله… 4
4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق … 4
5-1 اهداف تحقیق … 5
6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق… 5
7-1پیشینه تحقیق… 5
1-7-1 تحقیقات داخلی … 5
2-7-1تحقیقات خارجی … 8
3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات … 10
8-1 تعاریف مربوط به هویت… 11
9-1 موانع و تنگناهای تحقیق … 14
فصل دوم: مبانی و چارچوب نظری … 16
1-2 مقدمه … 17
2-2 مباحث نظری … 17
1-2-2 دورکیم … 17
2-2-2 پارسونز … 18
3-2-2 ماکس وبر … 20
4-2-2 کنش متقابل نمادی… 22
5-2-2 کولی … 23
6-2-2 مید … 24
7-2-2 گافمن… 26
8-2-2 نظریه هویت (بورک) … 27
3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق … 30
4-2 پرسشهای تحقیق … 31
5-2 فرضیات تحقیق … 31
6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق… 32
فصل سوم: روش تحقیق … 34
1-3 مقدمه … 35
2-3 نوع تحقیق… 35
3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق… 35
1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق … 35
2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق… 38
4-3 متغیرهای مستقل و وابسته … 42
5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق … 43
1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل … 43
2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته … 45
6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) … 46
7-3 اعتبار تحقیق … 47
8-3 جامعه آماری… 47
9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری… 48
1-9-3 تعیین حجم نمونه … 48
2-9-3 شیوه نمونه گیری … 49
10-3 واحد تحلیل… 50
11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات … 50
12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 50
فصل چهارم: یافته ها و دستاوردهای تحقیق… 51
1-4 مقدمه… 52
2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق … 52
1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس … 52
2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی … 53
3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی… 53
4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر… 54
5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر… 54
6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده… 55
7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان … 57
8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران … 58
9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها … 59
10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی … 60
11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان … 61
12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان … 62
13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان … 63
14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان … 64
15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان … 65
فصل پنجم: تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق… 66
1-5 مقدمه… 67
2-5 آزمون فرضیات… 67
1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان … 67
1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان … 68
2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان… 68
3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان … 69
2-2-5آزمون فرضیه 2: بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی»… 69
1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» … 70
2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» … 70
3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» … 71
3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» … 71
1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» … 71
2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»… 72
3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»… 72
4-2-5 آزمون فرضیه 4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»… 73
1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» … 73
2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» … 74
3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» … 74
5-2-5 آزمون فرضیه 5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» … 74
1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» … 75
2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» … 75
3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» … 76
6-2-5 آزمون فرضیه 6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»… 76
1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»… 77
2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6:بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»… 77
3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6:بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»… 78
3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) … 78
1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی … 78
2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی … 80
3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی… 82
4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی… 84
4-5 تحلیل مسیر… 86
فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها … 92
1-6 خلاصه تحقیق … 93
2-6 جمع بندی و نتیجه گیری … 94
3-6 پیشنهادها… 99
فهرست منابع و ماخذ … 102
پیوست
فهرست جداول
جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ … 47
جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،
رشته و پایه تحصیلی… 48
جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس… 49
جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی… 50
جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس … 52
جدول 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی … 53
جدول 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی… 53
جدول 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر… 54
جدول 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر… 55
جدول 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده… 56
جدول 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود… 57
جدول 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن… 58
جدول 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها … 59
جدول10-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی… 60
جدول11-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی… 61
جدول12-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی… 62
جدول13-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی… 63
جدول 14-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی… 64
جدول15-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی… 65
جدول 1-5 آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس… 67
جدول 2-5 آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس … 68
جدول 3-5 آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس… 68
جدول 4-5 آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس… 69
جدول 5-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی… 69
جدول 6-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی… 70
جدول 7-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی… 70
جدول 8-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی… 71
جدول 9-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی… 71
جدول 10-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی… 72
جدول 11-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی… 72
جدول 12-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی… 73
جدول 13-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی… 73
جدول 14-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی… 73
جدول 15-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی… 74
جدول 16-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی… 74
جدول 17-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی… 75
جدول 18-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی … 75
جدول 19-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی… 76
جدول 20-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی… 76
جدول 21-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی… 77
جدول 22-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی… 77
جدول 23-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی… 78
جدول 24-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی… 78
جدول 25-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی.. 79
جدول 26-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم… 79
جدول 27-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 80
جدول 28-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت خانوادگی … 81
جدول 29-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم… 81
جدول 30-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 82
جدول 31-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی… 83
جدول 32-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم… 83
جدول 33-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 84
جدول 34-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی
هویت اجتماعی… 85
جدول 35-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم… 85
جدول 36-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم… 86
جدول 37-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی… 88
جدول 38-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی… 89
جدول 39-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی… 90
جدول 40-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی… 91
فهرست اشکال
شکل 1-2 مدل نظام کنترل فرایند هویت … 28
شکل 2-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق … 33
فهرست نمودارها
نمودار 1-2 رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) … 20
نمودار 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود… 57
نمودار 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن… 58
نمودار 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها… 59
نمودار 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گووهی… 60
نمودار 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی… 61
نمودار 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی… 62
نمودار 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی… 63
نمودار 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی… 64
نمودار 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی… 65
نمودار1-5 تحلیل مسیر هویت… 87