بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسط

  • دسته بندی: علوم اجتماعی و تربیتی
  • قیمت: 18700 تومان

فرمت فایل DOC

تعدادصفحات:187

فهرست مطالب

چکیده … 1

فصل اول: طرح تحقیق

1-1 مقدمه … 3

2-1 موضوع تحقیق … 3

3-1 بیان مساله… 4

4-1 اهمیت و ضرورت تحقیق … 4

5-1 اهداف تحقیق … 5

6-1 محدود زمانی و مکانی تحقیق… 5

7-1پیشینه تحقیق… 5

1-7-1 تحقیقات داخلی … 5

2-7-1تحقیقات خارجی … 8

3-7-1 جمع بندی نتایج تحقیقات … 10

8-1 تعاریف مربوط به هویت… 11

9-1 موانع و تنگناهای تحقیق … 14

فصل دوم: مبانی و چارچوب نظری … 16

1-2 مقدمه … 17

2-2 مباحث نظری … 17

1-2-2 دورکیم … 17

2-2-2 پارسونز … 18

3-2-2 ماکس وبر … 20

4-2-2 کنش متقابل نمادی… 22

5-2-2 کولی … 23

6-2-2 مید … 24

7-2-2 گافمن… 26

8-2-2 نظریه هویت (بورک) … 27

3-2 چارچوب نظری مورد استفاده تحقیق … 30

4-2 پرسشهای تحقیق … 31

5-2 فرضیات تحقیق … 31

6-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق… 32

فصل سوم: روش تحقیق … 34

1-3 مقدمه … 35

2-3 نوع تحقیق… 35

3-3 تعریف نظری وعملی متغیرهای تحقیق… 35

1-3-3 تعریف نظری متغیرهای تحقیق … 35

2-3-3 تعریف عملی متغیرهای تحقیق… 38

4-3 متغیرهای مستقل و وابسته … 42

5-3 شاخص سازی متغیر های تحقیق … 43

1-5-3 شاخص سازی متغیرهای مستقل … 43

2-5-3 شاخص سازی متغیرهای وابسته … 45

6-3 قابلیت اعتماد شاخص ها (الفای کرانباخ) … 46

7-3 اعتبار تحقیق … 47

8-3 جامعه آماری… 47

9-3 تعیین حجم نمونه و شیوه نمونه گیری… 48

1-9-3 تعیین حجم نمونه … 48

2-9-3 شیوه نمونه گیری … 49

10-3 واحد تحلیل… 50

11-3 تکنیک ها و ابزارهای جمع آوری داده ها و اطلاعات … 50

12-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات… 50

فصل چهارم: یافته ها و دستاوردهای تحقیق… 51

1-4 مقدمه… 52

2-4 توصیف دستاوردهای تحقیق … 52

1-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس جنس … 52

2-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس پایه تحصیلی … 53

3-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس رشته تحصیلی… 53

4-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات پدر… 54

5-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس تحصیلات مادر… 54

6-2-4 بررسی مشخصات پاسخگویان بر اساس در آمد ماهانه خانواده… 55

7-2-4 بررسی میزان رضایت از خود دانش آموزان … 57

8-2-4 بررسی میزان تایید دیگران … 58

9-2-4 بررسی میزان درونی کردن ارزشها … 59

10-2-4 بررسی میزان هماهنگی ارزشهای گروهی … 60

11-2-4 بررسی میزان پایگاه اقتصادی - اجتماعی دانش آموزان … 61

12-2-4 بررسی میزان هویت دینی دانش آموزان … 62

13-2-4 بررسی میزان هویت خانوادگی دانش آموزان … 63

14-2-4 بررسی میزان هویت ملی دانش آموزان … 64

15-2-4 بررسی میزان هویت اجتماعی دانش آموزان … 65

فصل پنجم: تحلیل و تبیین دستاوردهای تحقیق… 66

1-5 مقدمه… 67

2-5 آزمون فرضیات… 67

1-2-5 آزمون فرضیه 1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت اجتماعی» دانش آموزان … 67

1-1-2-5 آزمون فرضیه 1/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت دینی» دانش آموزان … 68

2-1-2-5آزمون فرضیه 2/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت خانوادگی» دانش آموزان… 68

3-1-2-5 آزمون فرضیه 3/1: بررسی رابطه بین «جنس» و «هویت ملی» دانش آموزان … 69

2-2-5آزمون فرضیه 2: بررسی رابطه بین «پایگاه اقتصادی – اجتماعی» و« هویت اجتماعی»… 69

1-2-2-5 آزمون فرضیه 1/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت دینی» … 70

2-2-2-5 آزمون فرضیه 2/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت خانوادگی» … 70

3-2-2-5 آزمون فرضیه 3/2: بررسی رابطه بین پایگاه «اقتصادی- اجتماعی» و «هویت ملی» … 71

3-2-5 آزمون فرضیه 3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت اجتماعی» … 71

1-3-2-5 آزمون فرضیه 1/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت دینی» … 71

2-3-2-5 آزمون فرضیه 2/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت خانوادگی»… 72

3-3-2-5 آزمون فرضیه 3/3: بررسی رابطه بین «رضایت از خود» و «هویت ملی»… 72

4-2-5 آزمون فرضیه 4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت اجتماعی»… 73

1-4-2-5 آزمون فرضیه 1/4: بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت دینی» … 73

2-4-2-5 آزمون فرضیه 2/4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» … 74

3-4-2-5 آزمون فرضیه 3/4:بررسی رابطه بین «تایید دیگران» و «هویت ملی» … 74

5-2-5 آزمون فرضیه 5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت اجتماعی» … 74

1-5-2-5 آزمون فرضیه 1/5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت دینی» … 75

2-5-2-5 آزمون فرضیه 2/5: بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت خانوادگی» … 75

3-5-2-5 آزمون فرضیه 3/5:بررسی رابطه بین «درونی کردن ارزشها» و «هویت ملی» … 76

6-2-5 آزمون فرضیه 6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت اجتماعی»… 76

1-6-2-5 آزمون فرضیه 1/6: بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت دینی»… 77

2-6-2-5 آزمون فرضیه 2/6:بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت خانوادگی»… 77

3-6-2-5 آزمون فرضیه 3/6:بررسی رابطه بین «هماهنگی ارزشهای گروهی» و «هویت ملی»… 78

3-5 تحلیل چند متغیری (رگرسیون چندگانه) … 78

1-3-5 تحلیل چند متغیری هویت دینی … 78

2-3-5 تحلیل چند متغیری هویت خانوادگی … 80

3-3-5 تحلیل چند متغیری هویت ملی… 82

4-3-5 تحلیل چند متغیری هویت اجتماعی… 84

4-5 تحلیل مسیر… 86

فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادها … 92

1-6 خلاصه تحقیق … 93

2-6 جمع بندی و نتیجه گیری … 94

3-6 پیشنهادها… 99

فهرست منابع و ماخذ … 102

پیوست

فهرست جداول

جدول1-3 میزان آلفای کرانباخ … 47

جدول 2-3 میزان دانش آموزان در حال تحصیل در مقطع متوسطه نیشابوربه تفکیک جنس ،

رشته و پایه تحصیلی… 48

جدول 3-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک پایه تحصیلی و جنس… 49

جدول 4-3 توزیع حجم نمونه به تفکیک جنس ، پایه و رشته تحصیلی… 50

جدول 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب جنس … 52

جدول 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایه تحصیلی … 53

جدول 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب رشته تحصیلی… 53

جدول 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات پدر… 54

جدول 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب تحصیلات مادر… 55

جدول 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درآمد ماهیانه خانواده… 56

جدول 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود… 57

جدول 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تایید دیگران بودن… 58

جدول 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها … 59

جدول10-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گروهی… 60

جدول11-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی اجتماعی… 61

جدول12-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی… 62

جدول13-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی… 63

جدول 14-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی… 64

جدول15-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میز ان هویت اجتماعی… 65

جدول 1-5 آزمون تفاوت میانگین هویت اجتماعی بر حسب جنس… 67

جدول 2-5 آزمون تفاوت میانگین هویت دینی بر حسب جنس … 68

جدول 3-5 آزمون تفاوت میانگین هویت خانوادگی بر حسب جنس… 68

جدول 4-5 آزمون تفاوت میانگین هویت ملی بر حسب جنس… 69

جدول 5-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت اجتماعی… 69

جدول 6-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت دینی… 70

جدول 7-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت خانوادگی… 70

جدول 8-5 همبستگی پایگاه اقتصادی – اجتماعی با هویت ملی… 71

جدول 9-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت اجتماعی… 71

جدول 10-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت دینی… 72

جدول 11-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت خانوادگی… 72

جدول 12-5 همبستگی رضایت فرد از خود با هویت ملی… 73

جدول 13-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت اجتماعی… 73

جدول 14-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت دینی… 73

جدول 15-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت خانوادگی… 74

جدول 16-5 همبستگی مورد تائید دیگران بودن با هویت ملی… 74

جدول 17-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت اجتماعی… 75

جدول 18-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت دینی … 75

جدول 19-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت خانوادگی… 76

جدول 20-5 همبستگی درونی کردن ارزشها با هویت ملی… 76

جدول 21-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت اجتماعی… 77

جدول 22-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت دینی… 77

جدول 23-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت خانوادگی… 78

جدول 24-5 همبستگی هماهنگی ارزشهای گروهی با هویت ملی… 78

جدول 25-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت دینی.. 79

جدول 26-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت دینی در مرحله سوم… 79

جدول 27-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 80

جدول 28-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی

هویت خانوادگی … 81

جدول 29-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت خانوادگی در مرحله سوم… 81

جدول 30-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 82

جدول 31-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی هویت ملی… 83

جدول 32-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت ملی در مرحله جدول سوم… 83

جدول 33-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله سوم… 84

جدول 34-5 عناصر اصلی تحلیل چندمتغیره به روش مرحله به مرحله برای پیش بینی

هویت اجتماعی… 85

جدول 35-5 عناصر متغیرهای درون معادله برای پیش بینی هویت اجنماعی در مرحله چهارم… 85

جدول 36-5 عناصر متغیرهای خارج از معادله در مرحله چهارم… 86

جدول 37-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت دینی… 88

جدول 38-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت خانوادگی… 89

جدول 39-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت ملی… 90

جدول 40-5 محاسبه اثر مستقیم و غیر مستقیم عوامل موثر بر هویت اجتماعی… 91

فهرست اشکال

شکل 1-2 مدل نظام کنترل فرایند هویت … 28

شکل 2-2 الگوی نظری و تحلیلی تحقیق … 33

فهرست نمودارها

نمودار 1-2 رابطه چهار خرده نظام پارسونز (مدل سیبرنیتیک ) … 20

نمودار 1-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان رضایت از خود… 57

نمودار 2-4 توزیع دانش آموزان بر حسب مورد تائید دیگران بودن… 58

نمودار 3-4 توزیع دانش آموزان بر حسب درونی کردن ارزشها… 59

نمودار 4-4 توزیع دانش آموزان بر حسب هماهنگی ارزشهای گووهی… 60

نمودار 5-4 توزیع دانش آموزان بر حسب پایگاه اقتصادی – اجتماعی… 61

نمودار 6-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت دینی… 62

نمودار 7-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت خانوادگی… 63

نمودار 8-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت ملی… 64

نمودار 9-4 توزیع دانش آموزان بر حسب میزان هویت اجتماعی… 65

نمودار1-5 تحلیل مسیر هویت… 87

  • بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسط

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.