پیشگفتار… 1
چکیده… 2
مقدمه… 4
بیان مسئله… 6
فرضیه تحقیق… 7
متغیرها… 7
تعریف معلولیت جسمی - حرکتی… 8
تعریف هوش بهر… 8
تعریف معلولیت… 9
تعاریف عملیاتی… 10
اهداف تحقیق… 11
اهمیت و ضرورت تحقیق… 11
تاریخچه… 14
فلج مغزی… 15
علل فلج های مغزی… 19
علل ناتوانی جسمی و معلولیت های حرکتی… 20
عدم هماهنگی حرکتی… 21
ویژگی های کودکان مبتلا به ناتوانی های جسمی- حرکتی و معلولیت های حرکتی… 23
برنامه های آموزشی کودکان معلوم حسی- حرکتی 25
ارزیابی و نتیجه گیری… 28
تاریخچه مربوط به مطالعات هوش… 30
ماهیت هوش… 31
هوش… 33
تعریف تربیتی هوش… 35
تعریف تحلیلی هوش… 36
تعریف کاربردی هوش… 36
طبقات هوش… 36
ویژگیهای عمومی هوش… 37
عوامل موثر بر هوش… 38
تاثیرات محیطی در هوش… 39
تفاوت های جنسیتی در عملکرد هوش… 40
هوش از دیدگاه رشد… 42
انواع هوش از دیدگاه کتل… 43
انواع هوش از دیدگاه ثراندیک… 46
انواع هوش از دیدگاه اسپیرمن… 47
انواع هوش از دیدگاه ترستون… 47
انواع هوش از دیدگاه اشترن برگ… 48
انواع هوش از دیدگاه گاردنر… 49
رهیافت روان سنجی… 50
هوش آزمایی… 51
مقیاس های هوش وکسلر… 53
ارزیابی و نتیجه گیری… 56
جامعه آماری… 59
نمونه و شیوه نمونه گیری… 59
ابزار اندازه گیری… 59
پایایی و اعتبار… 59
روش جمع آوری اطلاعات… 62
روش آماری… 64
نمرات IQ افراد سالم و معلول… 66
محاسبات آماری… 68
جدول و نمودار توزیع فراوانی IQ افراد معلول 69
جدول و نمودار توزیع فراوانی IQ افراد سالم 71
نمودار توزیع فراوانی نمرات IQ افراد عادی در مقایسه با افراد معلول… 73
بحث و نتیجه گیری… 75
خلاصه تحقیق… 76
محدودیت ها… 77