دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
تعداد مشاهده: 70 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: doc
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 153
حجم فایل: 1,080 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد آموزش الکترونیکی و کاربرد آن در مهندسی معدن،
در قالب word و در 153 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: کلیات
1 - 1 هدف
فصل دوم: تعاریف و اصطلاحات
1 - 2 تاریخچه
2 - 2 معرفی
3 - 2 تعاریف و اصطلاحات
4 - 2 عناصر اصلی
5 - 2 دو نوع آموزش از راه دور
6 - 2 فرضیات اصلی آموزش از راه دور
فصل سوم: مدیریت و برنامه ریزی
1 - 3 برنامه ریزی آموزشی
2 - 3 مدیریت آموزشی
فصل چهارم: طراحی آموزش از راه دور
1 - 4 زیر ساختهای آموزش مجازی
1 - 1 - 4 بررسی یک نمونه زیرساخت نرم افزاری
2 - 4 عناصر طراحی
3 - 4 حرکتهای ساختاری
4 - 4 حمایت از نوآوری ها
5 - 4 ایجاد مطالب برای آموزش از راه دور
6 - 4 اهمیت نقش فن آوری در مقوله طراحی
فصل پنجم: چشماندازهای برنامهریزی و مدیریت توسعه فنآوری اطلاعات در نظام رسمی آموزشی ایران
1 - 5 بیان مسأله
2 - 5 اهمیت برنامهریزی بلندمدت و متمرکز
3 - 5 اهداف و رسالت توسعه فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش
4 - 5 چشمانداز توسعه فنآوری اطلاعات در آموزش و پرورش
5 - 5 دانشگاه آرمانی در هزاره سوم و توسعه اطلاعاتی جامعه دانایی محور
6 - 5 آموزش در هزاره سوم
7 - 5 بررسی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
8 - 5 نگاهی به رابطه فناوری ارتباطات و اطلاعات با آموزش
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری؛ ارزشیابی
1 - 6 آیا آموزش از راه دور موثر است؟
2 - 6 مزایای دانشگاه مجازی
3 - 6 روشهای ارزشیابی
4 - 6 ارزیابی های کیفی
5 - 6 بررسی اجمالی دو دانشگاه اینترنتی
5 - 6 پیشنهادات و نتیجه گیری
فصل هفتم: آموزش الکترونیکی و مهندسی معدن
منابع و ماخذ
فهرست کتاب ها
فهرست سایت های اینترنتی
چکیده تحقیق:
با توجه به اینکه آموزش الکترونیکی (E- Learning) که زیرشاخه ای از آموزش از راه دور می باشد، در دنیا مقوله ای نو تازه می باشد و مدت زیادی از تولد آن نمی گذرد (حدوداً از سال 1998 میلادی)، مباحث و موارد مربوط به آن هنوز کاملاً تبیین نگردیده است و منابع و مآخذ مورد نیاز بسیار ضعیف می باشند. علی الخصوص منابع فارسی زبان. در نتیجه خود بحث آموزش الکترونیکی (E- Learning) جای کار و مالعه فراوانی دارد.
متاسفانه بسیاری از کلاسها و برنامه های آموزشی که تحت عنوان آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی برگزار می گردند، به دلیل ضعفهای ریشه ای تئوریک و عدم ایجاد زیرساخت های لازم، کارایی لازم را نداشته و به هیچ وجه اهداف اساسی آموزش الکترونیکی را تامین نمی کنند. چرا که برخی از متولیان امور آموزشی فکر می کنند که با تایپ جزوات درسی و قرار دادن آنها در سایت اینترنتی و رفع اشکال اینترنتی و… می توان آموزش الکترونیکی راه انداخت و بدان افتخار کرد و البته منبع درآمدی هم ایجاد کرد. در صورتی که در آموزش الکترونیکی باید حتی مسایل روانشناسی آموزشی را هم در نظر گرفت.
به همین دلیل در این پروژه که کاربرد آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن می باشد، بیشتر به مباحث بنیادی آموزش الکترونیکی و امکان سنجی پیاده سازی آن در ایران پرداخته شده است. در ابتدابه تاریخچه مختصری از آموزش و استفاده از تکنولوژی در آن پرداخته شده است.
سپس تعریف و تشریحی واضح و کامل از این عنوان و اصطلاحات مختلف آن، به عمل آورده شده. فن آوری های مربوطه و روشهای پیاده سازی آن از دیگر مباحث مورد توجه در این پروژه می باشد. در رابطه با کارایی و یا عدم کارایی و همچنین بررسی بلقوه آن در نیز مطالبی عرضه شده است.
در انتها نیز آموزش الکترونیکی در مهندسی معدن همراه با ارائه یک نمونه آموزش نرم افزاری درس اقتصاد معدنی مورد بحث قرار گرفته است.