دسته بندی: عمومی » تربیت بدنی
تعداد مشاهده: 246 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: zip
فرمت فایل اصلی: pdf, doc
تعداد صفحات: 12
حجم فایل: 2,765 کیلوبایت
دانلود مقاله ترجمه شده با عنوان نقش رسانه های گروهی در توسعه ورزش، جزئیات بیشتر این محصول:
عنوان انگلیسی مقاله:
The Role of Mass Media on Sustainable Sport Development
عنوان فارسی مقاله:
نقش رسانه های گروهی در توسعه ورزش
سال انتشار: 2011
فرمت فایل ترجمه شده: DOC، قابل ویرایش.
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
تعداد صفحات فایل اصلی: 4
جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله، این جا، کلیک نمایید.
چکیده ترجمه مقاله:
توسعه ورزش، گامی در جهت پیشرفت ایران است. به علت تأثیرگذاری بر زندگی فردی و اجتماعی، ورزش به موضوع مورد علاقه مردم و دولتمردان تبدیل شده است. رسانهها، به علت پوشش گستردهشان ابزار مهمی در جهت توسعه ورزش هستند. پرسش اصلی این مقاله، تعیین میزان تأثیر رسانهها در توسعه ورزش است. به همین منظور، پرسشنامهای برای درک نقش موجود و مورد انتظار رسانهها در امر توسعه ورزش و ایجاد مدلی بهعنوان اهداف اصلی مطالعه در پنج محور تهیه شده است. اعتبار و قابلیت اعتماد به پرسشنامه مورد تائید است. این پرسشنامه میان 342 نفر از اعضای نمونهای از جامعهای که شامل 4 گروه میشد، توزیع شد. روش این تحقیق بهصورت توصیفی و تصادفی بود و اطلاعات از طریق تحقیقات به دست آمد. اختلافی مهم بین نقش موجود و مورد انتظار رسانهها در پنج متغیر مربوط به توسعه و بر اساس میزان سهم آنها وجود دارد (a≥0.05). رسانه تأثیرات متعددی در امر توسعه ورزش دارد؛ بنابراین رسانه موجب بهبود عناصر سازنده ورزش و درنهایت توسعه ورزش میشود.