قالب بندی: PPT
تعداد اسلاید: 154 اسلاید
شرح مختصر: NGN در آغاز بیشتر به گستره ای از مفاهیم فنی و تجاری اطلاق می شد که تغییراتی را در صنعت مخابرات نوید می داد. اکنون پس از تقریبا پنج سال کار و تلاش، این مفاهیم در قالب خدماتی نوین برای هر دو گروه فراهم کنندگان و مصرف کنندگان ظهوریافته است. به عبارت دیگر، آینده ای که از آن سخن می رفت عملاً فرارسیده است. اساساً در هر تجارتی ازجمله تجارت مخابراتی، تغییری صورت نمی گیرد؛ مگر با هدف کسب رضایت بیشتر مصرف کنندگان و بهبود بازده مالی تولید کننده. البته NGN این دو ویژگی را در خود دارد. ارائه خدمات نوین از سویی و کاهش هزینه های سرمایه ای و عملیاتی از سوی دیگر موجبات رضای ت هر دو طرف را فراهم می سازد. اگر از مفاهیم کلی بگذریم و وارد لایه فنی شویم، به وضوح خواهیم دید که ظهور پدیده NGN نتیجه منطقی و طبیعی روندی است که از آغاز پیدایش اینترنت در صحنه ارتباطات رخ داده است. رشد تصاعدی تعداد کاربران این شبکه و تمایل روزافزون سایر بخش های تجاری با ب کارگیری اینترنت و شبکه های کوچک تر با فناوری مشابه (همچون اینترانت ها) به عنوان بستر فعالیت های تجاری، کمیت و کیفیت مورد انتظار از کاربردهای اینترنتی را به صورت تصاعدی افزایش داده است. برای مثال ارائه فناوری هایی نظیر VoIP بستر اینترنت را به صورت نامزدی برای مکالمات تلفنی، آن هم با هزینه های به مراتب پایین تر از شبکه های تلفنی در آورده است.در چنین شرایطی که حجم ترافیک های دیتا در برابر ترافیک های سنتی تلفنی رشدی چند برابری دارد و با ظهور VoIP نیز حتی منبع درآمد اصلی شرکت های مخابراتی را تهدید می کند.