در عصر حاضر، در میان وسایل ارتباطی، موبایل با انسان پیوند نزدیکتری برقرار کرده به طوری که در تمام طول روز این وسیله را با خودمان به همراه داریم و خیلی از مردم حتی چند دقیقه هم بدون موبایلشان سپری نمی کنند. اگر بهترین وسیله اطلاع رسانی تلفن همراه باشد، پس بدون شک بهترین روش تبلیغاتی و بازاریابی، تبلیغات پیامکی است.
کم هزینه و مقرون به صرفه: تا چندسال قبل فقط شرکت های معدودی پنل ارسال پیام کوتاه انبوه و با هزینه های بسیار بالا در اختیار مردم قرار می دادند و افراد خاصی می توانستند این سامانه پیامکی و ابزاز قدرتمند برای ارسال پیامک تبلیغاتی را تهیه کنند اما امروزه هر شخص می تواند به راحتی و با هزینه بسیار کم (حتی رایگان) یک پنل پیامکی تهیه کرده و شروع به تبلیغات کار خود در سطح کشور به تفکیک استان، محله،خیابان، جنسیت، اصناف و یا شماره های همراه اول و ایرانسل کند.
ارتباط مستقیم با مخاطب: از دیرباز بازاریابی مستقیم بهترین شیوه برای فروش محصولات، خدمات و ارتباط با مشتری بوده است، درحال حاضر پیامک جزء بهترین روش ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و ایجاد مشتریان بالقوه می باشد، زیرا همه افرادی که مشتریان شما هستند و یا به صورت بالقوه می توانند مشتری شما شوند، به تلفن همراه دسترسی دارند. سامانه پیامکی به شما این امکان را می دهد که با سادگی ارتباط موثری را با مشتریان خود برقرار کنید. به این ترتیب، بدون شک بازاریابی پیامکی یکی از بهترین راهکار ها برای ارتباط با مشتریان یک کسب و کار است.
اطمینان از خوانده شدن پیامک: افراد موبایل را یک وسیله بسیار شخصی قلمداد می کنند و مرتبا گوشی خود را چک می کنند، بنابراین به احتمال بسیار زیاد پیام شما در مدت کوتاهی خوانده خواهد شد. آمار جهانی نشان می دهد که حدود 95% پیامک ها توسط دریافت کنندگان باز می شوند. بنابراین با ارسال پیامک انبوه شما مطمئن هستید که پیام شما توسط مشتریان دریافت و خوانده می شود.
واکنش بهتر مشتریان نسبت به پیامک: پیام کوتاه یک روش مناسب برای ارتباط و ترغیب مشتریان است. هنوز افراد بسیار زیادی هستند که از اینترنت استفاده نمی کنند. اما همه موبایل دارند و آنقدر وقت دارند که به یک پیامک ساده پاسخ دهند. شما می توانید در پیام کوتاه خود از مشتریان چیزهای مختلفی بخواهید و مطمئن باشید که این پیام شما بازخورد خوبی دارد.