در سال 1984 هیات استانداردهای حسابداری دولتی (گسب) بر طبق موسسه حسابداری مالی (FAF) تشکیل شد تا استاندارد های حسابداری مالی و گزارش هایی را برای نهادهای دولتی ایالتی و محلی ایجاد کنند. استانداردهای ان به هدایت آماده سازی گزارش های مالی خارجی آن نهادها می پردازد. موسسه، برای انتخاب اعضای گسب و هیئت مشاور مسئول است. و برای فعالیتهای آنها و اعمال سهوی آنها به استثنای قطعنامه مسائل فنی گسب، تأمین بودجه می کند. وظیفه گسب مهم است زیرا گزارش خارجی مالی می تواند مسئولیت مالی را نسبت به مردم شرح دهد و اساس سرمایه گذاری، اعتبار و بسیاری از تصمیمات قانونی و نظم دهنده می باشد.
مأموریت هیات استانداردهای حسابداری دولتی این است که استانداردهای سود دولت محلی و کشوری و گزارشات مالی را که به صورت زیر خواهد بود، تأیید و اصلاح کند.