حسابداری مدیریت و اصول قیمت گذاری
قالب: WORD
تعداد صفحات: 86
چکیده
تمامی سازمان ها و شرکت ها، برای کالاها و خدماتی که عرضه می دارند قیمتی تعیین می کنند. این قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق عمل، اجاره بها و… عنوان شود. در بین اجزای آمیزه بازاریابی، قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می شود. همچنین قیمت انعطاف پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می شود، چرا که می توان به سرعت آن را تغییر داد. اگرچه رقابت بر سر قیمت یکی از مسأله های عمده ای است که شرکت ها با آن روبه رو می شوند، اما بسیاری ار شرکت ها نمی توانند این مسأله را به شیوه ای عالی حل کنند. با همتراز شدن کیفیت کالاهای شرکت های متفاوت و تشدید رقابت، عنصر قیمت به یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر حفظ و جذب مشتریان و وفاداری و رضایت آن ها تبدیل شده است. این امر امروزه به دلیل گسترش روزافزون اینترنت بیشتر مصداق پیدا می کند. امروز در تمام دنیا از رایانه استفاده میشود. دنیای حسابداری مدیریت نیز در حال تغییر است و نتیجه میشود که روش و محتوای تدریس باید تعدیل گردد؛ اگرچه با نگاهی به فهرست مندرجات بعضی از کتاب های حسابداری مدیریت اخیر در مییابیم که نیازمند تغییر بیشتر هستیم. شاید عناوین مطرح شده در بسیاری از این کتاب ها قبل از گسترش رایانه، مناسب دانشجویانی بود که قصد داشتند حسابدار مستقل شوند، اما برای دانشجویانی که تربیت میشوند تا تصمیم گیری مدیران مدرن را پشتیبانی کنند، از ارزش کمی برخوردارست. به علاوه، کتاب ها عناوینی را پوشش میدهند که از نظر حسابداران جالب است، به جای این که از دید مدیران با اهمیت باشد.
کلمات کلیدی: قیمت، قیمت گذاری، حسابداری، مدیریت، بازار، استراتژی.