تحقیق حاضر تحت عنوان بررسی ویژگیهای شخصیت والدین دانش آموزان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر جهت دستیابی به اهداف تحقیق است. تعداد کل مراکز دانش آموزان کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر درسطح شهرستان شاهین شهر 3 مدرسه بود که به علت اندک بودن جامعه آماری هرسه مدرسه را انتخاب نموده و از هر سه مدرسه والدین 10 نفر از دانش آموزان به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات در این پژوهش باتوجه به موضوع پرسشنامه Scl90-R که دارای 90 سوال برای ارزشیابی علائم روانی است جهت تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات به دست آمده از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید و از آزمون T استفاده شده است. جهت مشخص نمودن تفاوت میانگین های دو نمونه استفاده شد. میانگین علائم روانی در والدین کودکان عقب مانده ذهنی آموزش بذیر 99 درصد می باشد.
همچنین تحلیل نتایج خرده آزمونها نشان داد که میانگین مادران در خرده آزمونهای شکایات جسمانی، حساسیت در روابط متقابل، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری، ترس مرضی و روان پریشی به طور معناداری بیشتر از پدران می باشد. اما در خرده آزمون های وسواس- اجبار، افکار بارانوئید و سوالات اضافی تفاوت معنا داری بین پدران و مادران دیده نشد.
مقدمه
بیان مسئله
ضرورت و اهمیت تحقیق
اهداف تحقیق
فرضیه های تحقیق
تعاریف نظری
تعاریف عملیاتی
تعریف شخصیت
اضطراب
پرخاشگری
وسواس جبری
افسردگی
خانواده و کودک معلول
تنیدگی چیست
تنیدگی در خانواده های کودکان معلول
پیشینه تحقیق
پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
پژوهش های انجام شده در داخل کشور
مقدمه
طرح تحقیق
شیوه پژوهش
جامعه آماری
نمونه آماری
روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
روش جمع آوری اطلاعات
شیوه آماری
بیان فرضیه ها
بررسی فرضیه اصلی
بررسی فرضیه های فرعی