تحقیق تاریخچه تأسیس ایران خودرو-1

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد 1321، با سرمایه اولیه صد میلیون ریال و تعداد هزار سهم، هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه 1342 فعالیت خود را با

دسته بندی: مهندسی » مهندسی صنایع

تعداد مشاهده: 235 مشاهده

فرمت فایل دانلودی: rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل: 34 کیلوبایت

شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد 1321، با سرمایه اولیه صد میلیون ریال و تعداد هزار سهم، هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه 1342 فعالیت خود را با تولید اتوبوس آغاز کرد. ایران خودرو از اولین شرکتهایی بود که قانون گسترش مالکیت واحدهای تولیدی یرا به نحو کمل احرا کرد و 49% سهام آن به کارکنان و مردم واگذارگردید. این شرکت به موجب بند الف، قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران مصوب سهام 14/6/1358 شورای انقلاب اسلامی به اعتبار نوع صنعت، ملی اعلام شد. شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال با مجوز صادره از سوی هیأت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در تاریخ 27/2/1367 به نام شرکت ایران خودرو سهامی عام تغییر یافت. ساخت سواری در تاریخ 25 اسفند 1344 وزارت اقتصاد به کارخانجات صنعتی ایران ناسیونال اجازه داده شد در مورد ساخت اتومبیل پیکان اقدام کند. اجازه تأسیس کارخانه ساخت انواع اتومبیل سازی از نوع چهارسیلندر در تاریخ 20/4/1365 به این شرکت داده شد. شرکت فوق بر اساس قراردادی با کارخانه روتس انگلستان وابسته به گروه کرایسلر موفق به دریافت مجوز مونتاژ نوعی اتومبیل هیلمن هانتر و ساخت آن در ایران به نام پیکان شد. در سال 1346 تأسیسات اتومبیل سازی پیکان با ظرفیت اولیه سالانه تولید 6000 دستگاه در سالن تولید پیکان استقرار یافت و بعد از افتتاح این سالن در سال 23/2/1346، اولین اتوموبیلهای سواری تولید شد. بعد از تعطیلی خطوط تولیدی شرکت تالبوت و لغو قرارداد بین آنان برای تأمین قطعات قوای محرکه در سال 1346، استمرار تولید پیکان در داخل کشور در دستور کار قرار گرفت. پس از تحقیقات گسترده، استفاده از نیروی محرکه جدید به جای نیرو محرکه اصلی پیکان مورد تایید واقع شد بر اساس قراردادی با شرکت فرانسه، این شرکت موافقت نمود نیاز ایران خودرو به شصت هزار دستگاه موتور و سیستم تعلیق پژو 504 برای نصب بر روی بدنه پیکان فعلی به مدت شش سال تامین نماید. در این راستا موتورهای مصرفی در اتومبیلهای پژو L 504، گیربکس اصلاح شده پژو 504 و میل گاردن سواری 504، به عنوان نیرو محرکه جدید انتخاب شد. این خودروی جدید با بدنه پیکان و نیرومحرکه پژو 504 تحت عنوان پیکان 1800 در خط تولید قرار گرفت. با اجرای این طرح، از مصرف سوخت پیکان به میزان 30% کاسته شد و قدرت آن به میزان 20% افزایش یافت. با توجه به قدمت طراحی بدنه پیکان و خارج از رده بودن تکنولوژی ساخت آن و نیاز شدید سرمایه گذاری مجدد برای قالبهای بدنه و تجهیزات مورد نیاز، ایرن خودرو تصمیم گرفت در سال 1368 پژو 405 را در مدلهای GLX , GL تولید کند. این خودرو در سال 1987 با مدرن ترین تکنولوژی به عنوان جدیدترین مدل پژو به بازار عرضه شد و در سال 1988 به عنوان بهترین اتومبیل سال در اروپا و همچنین اتومبیل صادراتی به امریکا انتخاب شده بود.ساخت مینی بوس در سال 1344 ساخت و تولید مینی بوس مدل 319 در مجتمع شمالی شرکت آغاز شد. در سال 1348 سالن تولید مینی بوس برای ساخت مدلهای 309 شاسی کوتاه، 14 نفره و آمبولانس با تولید روزانه 7 دستگاه بهره برداری شد. در تاریخ 16/6/1372 محصول جدید این کارخانه با نام کاروان پارک با استفاده از موتور و شاسی مینی بوس 508 سقف بلند تولید شد.

  • تحقیق صنایع
  • رشته صنایع
  • مهندسی صنایع
  • ایران خودرو
  • تاسیس ایران خودرو
  • تاریخچه ایران خودرو
  • تاریخچه تاسیس ایران خودرو
  • لوازم یدکی ماشینهای ایران خودرو
  • ماشینهای ایران خودرو
  • قطعات
  • لوازم یدکی
  • محصولات ایران خودرو
  • نمایندگی ایران خودروتحقیق
  • تاریخچه
  • تأسیس
  • ایران
  • خودرو

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.