مقایسه سلامت روانی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر دبیرستانی ورزشکار و غیر ورزشکار مدارس شبانه روزی-1

  • دسته بندی: روانشناسی
  • قیمت: 8500 تومان

مقایسه سلامت روانی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر دبیرستانی ورزشکار و غیر ورزشکار مدارس شبانه روزی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش

فرمت فایل: ورد

تعداد صفحات: 65

سلامت یکی از مفاهیم ضروری و همواره مورد بحث دنیای پیچیده انسان است که قدمتی به بلندای هستی وی دارد. سلامتی کیفیتی از زندگی می­باشد که تعریف آن مشکل و اندازه­گیری آن نیز سخت می­باشد. متخصصان تعاریف متعددی از مفهوم سلامت ارائه کرده­اند اما همه آنها به­طور مشترک مسؤولیت درقبال وجود خود و انتخاب سبک زندگی سالم را سرلوحه مباحث خود قرار داده­اند و همه آنها با هدف به حداکثر رساندن توان فرد برای بهتر زیستن توجه دارند.

برای سلامتی معانی متعددی وجود دارد هرچند کلمه سلامتی برای ما شناخته شده و دارای مفهوم مشخص است، با این وجود تعریف آن آسان نیست و برای مردم مختلف معنای متفاوتی دارد. معنای لغوی سلامتی کامل بودن، بی­عیب بودن، تندرستی و مقدس بودن است. سلامت در بُعد جسمانی و روانی معنا می­یابد، زیرا انسان به تنهایی نه جسم است و نه روان، بلکه تلفیقی از این دو عنصر می­باشد. لذا چون انسان در محیط اجتماع به سر می­برد و در اجتماع پیوسته در معرض عوامل اجتماعی و بیولوژیکی گوناگون قرار می­گیرد، نتیجه آن اختلال در سلامت روانی است. اغلب مردم از اهمیت حفظ سلامت جسمانی خود آگاهند

عناوین مبحث فصل دوم همراه با ذکر منابع

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

2-1- مفهوم سلامت روان 14

2-2- تاریخچه بهداشت روان15

2-3- تعاریف سلامت روان17

2-4- سلامت روان از دیدگاههای مختلف18

2-5-سلامت روانی از نظر مکاتب مختلف19

2-5-1- مکتب زیست گرایی19

2-5-2- مکتب رفتار گرایی20

2-5-3-مکتب روانکاری20

2-5-4-مکتب انسانگرایی21

2-5-5-مکتب بوم شناسی21

2-6- اصول سلامت روانی21

2-7- اهداف ایجاد سلامت روان24

2-7-1- پیشگیری اولیه25

2-7-2- پیشگیری ثانوی(درمان25

2-7-3- پیشگیری ثالث26

2-8- سلامت روان و نوجوانی و مدرسه 26

2-9- بزرگی مسأله سلامت روان 28

2-10- اهداف عمومی تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش30

2-11- اهداف اختصاصی تربیت بدنی در آموزش و پرورش31

2-12- اصول تدریس تربیت بدنی در آموزش و پرورش31

2-13- در تدریس درس تربیت بدنی اصول ذیل باید مورد توجه قرار گیرد32

2-14- خصوصیات رشد و اهداف تخصصی تربیت بدنی در مقطع متوسطه32

2-15- ویژگی­های عمومی پسران33

2-16- دسته بندی رشته ­های ورزشی34

2-17- اصول روانی انتخاب فعالیت­های ورزشی34

2-18- ویژگی­های ورزش35

2-19- فواید ورزش36

2-20- سه حیطه کسب سلامتی37

2-20-1- اهداف جسمانی (فواید جسمانی37

2-20-2- اهداف روانی (فواید روانی38

2-20-3- اهداف اجتماعی(فواید اجتماعی39

2-21- چرا ورزش می­کنیم؟40

2-21-1- کنترل وزن40

2-21-2- کاهش خطر بیماریهای قلبی_عروقی40

2-21-3- کاهش فشار روانی و افسردگی41

2-21-4- لذت بردن41

2-21-5- ایجاد عزت نفس41

2-21-6- مشارکت در امور اجتماعی41

2-22- چرا ورزش نمی­کنیم؟42

2-23- اساسنامه مدارس شبانه ­روزی 43

2-24- دستورالعمل اجرایی مدارس شبانه­روزی48

2-25- پژوهشهای پیشین52

  • سلامت روان
  • ورزشکار
  • غیرورزشکار
  • تربیت بدنی

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.