حسابداری حقوق و دستمزد-1

  • عنوان مقاله: حسابداری حقوق و دستمزد
  • قالب بندی: word 2003

شرح مختصر

کسانی که در رشته های امور مالی مشغول تحصیل می باشند و اطلاعات حسابداری را فرا می گیرند یکی از انواع هزینه هایی را که با آن آشنا می شوند هزینه حقوق و دستمزد است و به تبع روش حسابداری و ثبت این هزینه را در دفاتر روزنامه و کل فرا خواهند گرفت ولی باید توجه داشت بحث هزینه و حقوق و دستمزد دارای مطالب زیادی می باشد که هر فرد حسابدار یا کسی که در حقوق و دستمزد سازمان یا مؤسسه ای کار می کند نیاز به داشتن دانش تخصصی در این زمینه خواهد بود این اطلاعات را به صورت خلاصه می توان شناخت سیستمهای کنترلی حقوق و دستمزد، سناخت قوانین بیمه و مالیات و سایر موار قانونی همچون، اضافه کاری و مأموریت و تهیه اسناد و مدارک ثبت لیستهای حقوق و دستمزد و سایر موارد نام برد که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

سر فصل ها

مقدمه

اجزاء و عناصر سیستم حقوق و دستمزد کدامند

وظیفه دایره کارگزینی چیست

وظیفه دایره ثبت ورود و خروج پرسنل چیست

وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست

قرارداد کارو شرایط اساسی انعقاد کار چگونه است

منظور از مزایای مستمر و غیر مستمر چیست

مدت کار

اضافه کاری چیست و چه شرایطی دارد

حقوق

اضافات حقوق یا حقوق متعلقه عبارتند از:

کسورات، عبارتند از

اضافه کار

محاسبه نرخ یک ساعت اضافه کار

حسابداری حقوق و دستمزد:

اهمیت سیستم

حقوق و مزایای کارکنان

محاسبه حقوق و مزایا

کسورات حقوق و مزایا

حق بیمه

مالیات

سایر کسورات

مبلغ قابل پرداخت به کارکنان

لیست حقوق و دستمزد

کنترلهای داخلی حسابداری حقوق و دستمزد

مراحل پرداخت حقوق

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.