در کشورهای توسعه یافته همگام با رشد و پیشرفت سیستمها و فنون مدیریت کیفیت در بخش صنایع تولیدی، در صنایع ارائه خدمت نیز در بکارگیری مدلها و فنون مدیریت و تضمین کیفیت پیشرفتهای چشمکیری صورت گرفته است. متاسفانه در کشورهای در حال توسعه نیازهای اولیه باعث توجه تک بعدی و غیر معقول به امر تولید گشته است و باعث کم کاری در بخش کیفیت خدمات در این کشورها شده است. از این رو در این تحقیق بهبود خدمات در صنایع تکنولوژی اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است. در این میان روش QFD روش بسیار موثر و کارا برای تحقق مشتری گرایی در سازمان می باشد که از نظر سازمانها و شرکتهای پیشرو در داخل کشورمان نیز به عنوان یک روش موثر در جهت برآورده ساختن نیازهای مشتری شناخته شده و بارها بکار گرفته شده است.
برخی ایرادات وارد بر QFD عبارتند از ابهام در ندای مشتری و عدم قطعیت در تعیین مقادیر هدف. در این تحقیق با ارائه یک مدل ترکیبی از ‘گسترش کارکردهای کیفیت (QFD)’ و منطق فازی و برنامه ریزی آرمانی، سعی شده تا بر این نقاط ضعف غلبه شود و گامی در جهت بهبود و توسعه مدلهای کیفیت در زمینه خدمات برداشته شود تا بتوان در آینده با کارهای مشابه در این زمینه، خلاء موجود را کاهش داد.
چکیده
بیان مسئله
هدف تحقیق
نمونه مورد بررسی
سئوالات تحقیق
اهداف تحقیق
مرور ادبیات
گسترش کارکردهای کیفیت(QFD)
منطق فازی
برنامه ریزی آرمانی
روش تحقیق
جامعه آماری
محدودیتهای تحقیق
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل داده ها
مدل ترکیبی QFD، منطق فازی و برنامهریزی آرمانی
مقدمه
تشکیل کمیته QFD
شنیدن ندای مشتری
بازبینی خواسته های مشتری
وزن دهی خواسته های مشتری
تبدیل متغیرهای زبانی به اعداد فازی
روش سه مرحله ای QFD
خانه شماره 1 QFD
خانه شماره 2 QFD
خانه شماره 3 QFD
طبقه بندی الزامات عملیات
تعریف متغیرهای تصمیم گیری
تعیین آرمانها و اولویت آنها در تعیین مقادیر هدف
ارائه مدل ترکیبی QFD، منطق فازی و برنامه ریزی آرمانی
مقدمه
نتایج پرسشهای تحقیق و ارائه پیشنهادات
ارائه پیشنهادات جهت تحقیقات آتی
محدودیتهای تحقیق
پیشنهادات به شرکت نمونه
منابع و مأخذ
چکیده لاتین