موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان

دسته: سایر

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 60 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 28

دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان

چکیده

بانکها به عنوان موسسات مالی به طور طبیعی به هر تغییر در اقتصاد و محیط تکنولوژیکی واکنش سریع نشان می دهند .بانکداری الکترونیکی به بانکها این امکان را می دهد که سرعت،کیفیت،دقت خدمات خود را افزایش دهند و موجب ایجاد موقیعت رقابتی قوی برای ارائه خدمات بانکی می شود. توسعه مستمر بانکداری الکترونیکی باعث بهبود کارایی بانکداری می شود و باعث کاهش هزینه های مربوط به معاملات در سطح ملی و بین المللی می شود که در مجموع باعث بهبود وضعیت اقتصادی می شود. از مزایای بلند مدت آن ،ایجاد رضایتمندی و تعهد مشتریان را می توان نام برد. ]1[

پژوهش حاضر به دنبال آن است تا پس از مرور مفاهیم بانکداری الکترونیک مهمترین موانع گسترش بانکداری الکترونیک را مورد بررسی قرار دهد ، بدین ترتیب که ابتدا برای تعیین عوامل موثر به کمک مطالعات قبلی مدلی را طراحی نموده و سپس با استفاده از تحقیقات میدانی از طریق پرسشنامه اقدام به بررسی تاثیر و اولویت بندی این عوامل پرداخته است. جامعه آماری تحقیق مشتریان بانکی شهر اصفهان می باشد و روش نمونه گیری تصادفی بوده است. نتایج تجزیه و تحلیل، تحت عنوان مدل تحقیق در پایان ارائه شده است.

کلید واژه ها:

تجارت الکترونیک

بانکداری الکترونیک

کسب و کار الکترونیک

مقدمه

بی تردید نقش کانونی نظامهای بانکی در کارکرد نظام های اقتصادی انکارناپذیر است. در کشورهای صنعتی نقش بانکها طی دهه های اخیر با سرعت چشمگیری متحول شده و ابزارهای جدید همراه با فناوری نوین دراختیار خدمات بانکی درآمده است. ارائه خدمات مختلف در بازار الکترونیکی و سهولت دستیابی اطلاعات مورد نیاز، زمینه ساز اصلی بانکداری الکترونیک بوده است. پیاده سازی بانکداری الکترونیک نیاز به زیرساخت های گوناگونی داردکه شناخت این زیرساخت ها و تاثیرات و چالش های آن در هنگام ایجاد بانکداری الکترونیک، راهنمای مناسبی برای بانک ها در دستیابی به موفقیت خواهد بود. ]2[

از سال 1960 به بعد فعالیتهای بانکداری به نحوی چشمگیر متحول شده است. اما با ورود وسیع رایانه ها به عرصه خدمات بانکی پس از سال 1980، گستره خدمات بانکی وسعت بیشتری یافته و سرعت انجام امور مربوطه نیز به همان میزان افزایش داشته است. به موازات این تحولات، میزان انتظارات مشتریان بانکی از شبکه بانکی رشد داشته است آن چنان که همه مشتریان خواهان دریافت خدمات با کیفیت بالا، افزایش سرعت در انجام عملیات بانکی و توجه خاص کارکنان به خود بودند.

در آخر دهه 20 تکنولوژی باعث ظهورپدیده ای به نام تجارت الکترونیکی شده است که باعث تحول در امر تجارت شده است ومبادلات کالا و خدمات را از طریق خود کار انجام می دهد.تجارت الکترونیکی امروزه مفهوم بسیار وسیعی دارد که جنبه های مختلف تجارت و اقتصاد و بانکداری را در برمی گیرد. ]3[ همراه با توسعه اقتصاد بین المللی، بانکها نیز دستخوش تغییرات سریعی شده اند و عامل این توسعه تکنولو‍‍‍ژی است که مرزهای جغرافیایی را هم شکسته است و محصولات وخدمات و همچنین فرصتهای بازار جدید ایجاد کرده است و فرایندهای تجاری را بر مبنای اطلاعات توسعه داده است. ]4[

فهرست مطالب

شناسایی و رتبه بندی موانع پذیرش و توسعه بانکداری الکترونیکی 1

کلید واژه ها: 2

چکیده 2

مقدمه 3

کسب و کار الکترونیک 4

تجارت الکترونیک 5

پیدایش بانکداری الکترونیکی 6

1-4- بانکداری الکترونیکی 8

2-4-ابزار و خدمات بانکداری الکترونیک 11

3-4-مزایای بانکداری الکترونیکی 13

مطالعات در زمینه مباحث مربوط به بانکداری الکترونیک 15

روش تحقیق 19

جامعه آماری 19

فرضیات تحقیق 20

نتایج پژوهش 20

نتیجه گیری 24

11- پیشنهادات 25

منابع وماخذ 26

قیمت فایل فقط 15,000

برچسب

  • موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان
  • تجارت الکترونیک
  • بانکداری الکترونیک
  • کسب و کار الکترونیک
  • دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی
  • دانلود مقالات کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • شناسایی و رتبه بندی موانع پذیرش و توسعه بانکداری الکترونیکی
  • دانلود مقالات مدیریت بازرگانی
  • موانع گسترش بانکداری الکترونیک در اصفهان

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.