BI (هوش تجاری) در بستر سرویس های رایانش ابری

چکیده ترجمه

دهه اخیر را می توان دهه رشد تکاملی سریع چشم اندازه شغلی دانست و همین امر منجر شده تا سازمان های شغلی به صورت روز افزون به فکر نیاز برای اتخاذ یک معماری تکنولوژی اطلاعات انعطاف پذیر و مقیاس پذیر بیافتند. حتی سنگینی آیین نامه و سازگاری نیز منجر به تقویت انتظارات شغلی از IT و در عین حال محکم تر کردن روابط شده است. اگرچه صنعت IT به سرعت به نوآوری در تکنولوژی پاسخ داده و تکنولوژی هایی مانند مجازی سازی، SOA، Web 2.0 و غیره را خلق کرده است. و از این رو موقعیت خود را به عنوان یک شریک تجاری استراتژیک تثبیت کرده است.

با توجه به بحران اقتصادی فعلی و به دنبال آن بحران کسب و کار، IT با معرفی تکنولوژی گردید یا شبکه به شکل محاسبه ابری، به تقویت رابطه خود با پروسه های شغلی برخواسته است. مدل ابری ایجاد شده به وسیله SOA، قابلیت انعطاف و مقیاس را (در بعضی مواقع نامحدود) را با استفاده از قدرت پردازشی و محاسبه ای اکسترنال و به شکل سرویس های بلادرنگ فراهم کرده است. مزایای اصلی بدست آمده از این مدل، شامل بهبود پروسه شغلی به صورت کاهش هزینه ها و پاسخ سریع و کارآمد به محیط شغلی متغیر بوده است. بنابراین، این مورد را با توجه به حوزه IT، آینده محاسبات دانست.

هوش تجاری در سرویس های ابری

مدل ابری نیاز دارد تا استفاده از تشکلات اقتصادی در مقیاس های بزرگتر، معماری مرسوم شغلی را ترفیع دهد. با درک این نیاز، بسیاری از سازمان ها(IT و غیر IT)، شروع به بکار گیری یک چشم اندازی از IT برای خود کرده اند تا سرویس هایی را هم به صورت داخلی و هم خارجی ارائه دهند. این سرویس ها را می توان در هر جایی ارائه داد و از آنها به عنوان سرویس های محاسباتی کاربردی یاد می شود. علاوه بر این، یک چنین سرویسی منجر به رشد روز افزون خطوط سرویس کمکی، Saas، Iaas و Paas نیز می شود.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.81 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.