دسته بندی: مدیریت » مدیریت پروژه
تعداد مشاهده: 321 مشاهده
فرمت فایل دانلودی: rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 90
حجم فایل: 72 کیلوبایت
دانلود تحقیق در مورد فلسفه مدیریت ژاپنی تولید به هنگام (JIT)،
در قالب doc و در 90 صفحه، قابل ویرایش، شامل:
فصل اول: معرفی JIT
تاریخچه و تکامل تولید به هنگام
تعریف نظام به هنگام
نظام به هنگام در یک نگاه
مبانی تولید به هنگام
اجزای تولید به هنگام
اهداف تولید به هنگام
مزایا و محدودیت های JIT
منطق اجرای JIT
پیش نیازهای یک برنامه JIT
برنامه ریزی نظام تولید به هنگام
فصل دوم: اجرای برنامه JIT
مقدمه
1- ایجاد یک استراتژی اجرایی
2- یک برنامه عملیاتی برای اجرا
1-2- وقتی فعالیت های اجرای JIT تکمیل می شود
2-2- چگونه فعالیت های اجرایی JIT انجام می شود
3- سیستم های جمع آوری و سنجش داده ها
4- پروژه های آزمایشی (راهنما)
5- بحث در مورد مقاومت کارکنان و اتحادیه ها
1-5- مقاومت کارکنان
2-5- اتحادیه ها
6- فرآیند اجرا
فصل سوم: کنترل
کنترل تولید در نظام به هنگام
سیستم کانبان
وظایف کانبان
تولید یکنواخت
کاهش زمان عملیات و زمان چرخه
اجرای سیستم کانبان
وظایف کانبان
انواع جریان مواد
گردش کانبان
وسعت عمل کانبان
فصل چهارم: ابداع کننده JIT/ شرکت تویوتا
شرکت تویوتا
مقدمه
تاریخچه
سیستم تولید تویوتا (TPS)
تولید به هنگام (JIT)
کانبان
JIDOKA
فلسفه و چشم انداز تویوتا
فرهنگ سازمانی و ارزش ها
آینده
تشریح مفاهیم
واژه نامه انگلیسی- فارسی
فهرست منابع
بخشی از ابتدای تحقیق:
JIT یک فلسفه مدیریت ژاپنی است که از اوایل دهه 1970، در بسیاری از مؤسسات تولیدی ژاپن مورد استفاده قرار گرفت. این فلسفه اولین بار توسط تائیچی اونو، در شرکت تویوتا به عنوان ابزاری برای برآورده ساختن خواسته مشتری با حداقل تأخیر معرفی و به کارگرفته شد. به همین دلیل تائیچی اونو، اغلب پدر نظام به هنگام نامیده می شود.کارخانجات تویوتا اولین محلی بودند که نظام به هنگام در آن ها مطرح گردید. این نظام در بحران نفتی سال1973 مورد حمایت وسیعی قرار گرفت و پس از آن، توسط بسیاری سازمان های دیگر انتخاب گردید.
JIT در آغاز به عنوان روشی برای کاهش سطوح موجودی انبارهای ژاپنی مطرح بود. امروزه JIT به یک فلسفه مدیریتی، شامل مجموعه ای از علوم و در اختیار گرفتن یک سری جامع از اصول و تکنیک های تولید گسترش یافته است. تولید به هنگام، در صورتی که به شکل مناسب در یک سازمان به کارگرفته شود، ظرفیت تقویت مزیت رقابتی سازمان را در بازار به شکل اساسی با کاهش اتلاف ها و بهبود کیفیت محصول و بهره وری تولید دارا خواهد بود…