استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)

دسته: مدیریت

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 59 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 15

استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)

چکیده:

به منظور کسب مزیت رقابتی در رقابت برای جذب استعداد ها، سازمانها مجبور هستند یک استراتژی توانمند ساز را به کار گیرند تا بتوانند استعدادها را جذب کرده و حفظ نمایند که به آن استراتژی برند کار فرما می گویند.در این مقاله ضمن اشاره به مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی جذب کارکنان ، اهمیت استراتژیک برند کارفرما برای سازمانها تشریح شده است. همچنین عوامل موثر بر طراحی و پیاده سازی استراتژی برند کارفرما تبیین و چگونگی ارزیابی آن نیز ارائه گردیده است.و درنهایت فرایند ایجاد استراتژی برند کارفرما در قالب مدل مفهومی و به صورت شماتیک ارائه گردیده است.

واژگان کلیدی:

برند کارفرما

استراتژی جذب منابع انسانی

مدیریت استراتژیک منابع انسانی

مقدمه

در سازمانهای هزاره جدید تاکیدهای فراوانی بر دارایی های ناملموس نظیر نام تجاری، نوآوری، خلاقیت،‌ کارآفرینی و سرمایه های دانشی می‌شود. این منابع کلیدی قادر هستند سازمان را صرفنظر از صنعت مربوطه، به عنوان یک سازمان ایده‌ال مطرح کنند. چنین سازمان‌هایی بر افراد متمرکز هستند و صرفاً پس از آنکه افراد مناسب را در جایگاه‌های مناسب قرار دادند در جهت پیشی گرفتن از رقبای خود گام بر می‌دارند. تحقیقات موشکافنه تر مطرح می کنند که برای دستیابی به موفقیت، نه تنها باید افراد را در پست های مناسب قرار داد، بلکه می‌بایست عملگران برتر برای هر پستی را شناسایی کرد(. این تحقیقات مدعی هستند افرادی که متعاقباً سازمان را به سمت آینده پیش می رانند حتی نسبت به چشم‌انداز و استراتژی سازمان از اهمیت بیشتری برخوردارند(Brandt & Kull,2007:1).

بر اساس پیمایش صورت گرفته توسط مشاوره Deloitte در سال 2007 بزرگترین دغدغه سازمان‌ها در آمریکا، جدا از مساله بقا و سودآوری، چگونگی جذب و حفظ کردن استعدادها بوده است. همین گروه مشاوره پیشتر نیز گزارش داده بود که مساله حفظ بهترین استعدادها، اولویت شماره یک 87 درصد مدیران منابع انسانی سازمان‌های تحت مطالعه بوده است(Hansen, 2007:13).صاحبنظران منابع انسانی معتقدند که بقا و پایداری سازمانها در گرو فرآیندهای شناسایی ،جذب و نگهداری کارکنانی است که بدنه شایستگی‌های اصلی سازمان را تشکیل می دهند، به برترین رده‌ها می رسند، از همکاران خود پیشی می گیرند و به طور همزمان به عنوان انگیزه ای برای همکاران خود عمل می کنند(Berger,2004:4).

فهرست مطالب

استراتژی برند کارفرما در سازمانها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها) 1

چکیده: 2

واژگان کلیدی 2

مقدمه 2

استراتژی جذب منابع انسانی 3

برند کارفرما 4

مقایسه برند کارفرما با برند محصول: 6

اهمیت استراتژیک برند کارفرما و پیاده سازی آن 6

عوامل کلیدی تاثیر گذار درطراحی و پیاده سازی برند کارفرما: 8

الف- عوامل تاثیر گذاردر طراحی استراتژی برند کارفرما 8

ب- عوامل تاثیر گذاردر پیاده سازی استراتژی برند کارفرما 10

عواملی که در پیاده سازی استراتژی برند کارفرما تاثیر دارند به شرح زیر می باشند: 10

پیاده سازی استراتژی برند کارفرما در شرکت ها 10

ارزیابی استراتژی برند کارفرما 12

شکل 1 فرایند برند سازی کارفرما 13

نتیجه گیری: 13

منابع: 14

قیمت فایل فقط 9,000

برچسب

  • استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)
  • برند کارفرما
  • استراتژی جذب منابع انسانی
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی
  • استراتژی برند کارفرما در سازمان‌ها (رویکردی جهت جذب و نگهداری استعدادها)
  • انجام پروژه و پایان نامه
  • خرید مقاله و تحقیق

واریز هزینه و دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.