هدف: هدف از این مقاله تعیین نفوذ عوامل سازمانی مانند تعهد رهبری، انگیزه و تعامل روی پیامدهای یادگیری است که به عنوان بهبود عملکرد و جو سازمانی تعریف می شود.
طرح/ روش/ رویکرد: جنبه های متفاوتی از فراگیری دانش، اشتراک و بکارگیری که در ارتباط با پیامدهاست در این مطالعه بررسی شده است. متخصصان طراحی در شرکت های ساخت وساز ویتنام موضوع پیمایش بودند که 339 طراح به عنوان نمونه انتخاب شدند.
یافته ها: اثر تعهد رهبری بر روی هر دو مورد عملکرد و جو سازمانی با اهمیت برآورد شد. انگیزه ها تنها ارتباط مثبتی با عملکرد داشتند و تعامل کارکنان اثر مثبتی روی جو سازمانی داشت. نتایج مقاله پشتوانه ای از مطالعات مفهومی در تحقیقات می باشد. نتایج مطالعه نشان داد که هر کدام از این عوامل نقش و تأثیر متفاوتی روی فرایند یادگیری سازمانی و نتایج دارند.
محدودیت های تحقیق/ کاربردها: محدودیت این تحقیق این است که نمونه تنها از یک صنعت از یک کشور توسعه یافته انتخاب شده و از بررسی نگرشی استفاده می کند. افزایش این تحلیل ها در در زمینه های پژوهشی دیگر، صنایع و کشورهای دیگر و مشخصه های سازمانی می تواند تعمیم یافته ها را افزایش دهد.
مفاهیم کاربردی: از دیدگاه کاربردی، مدیرانی که می خواهند یادگیری را در سازمان تسهیل کنند، عمکرد را بهبود بخشند و به جو سازمانی بهتری ارتقا دهند، بایستی به یادگیری تعهد نشان دهند و انگیزه هایی را برای استفاده از آن یادگیری فراهم آورند و از یک رویکرد مشارکتی تر استفاده نمایند.
اصالت/ ارزش: این مطالعه شواهد تجربی را برای اهمیت تعهد رهبری، انگیزه و تعامل کارکنان روی فرایند و نتایج یادگیری سازمانی فراهم آورده است.