سیستم های فرمان و کنترل خودرو، بررسی و تحلیل انواع آن

موضوع: سیستم های فرمان و کنترل خودرو ،بررسی و تحلیل انواع آن

( فایل word قابل ویرایش )

مقدمه:

سیستم های فرمان خودرو را می توان شامل اهرم بندی فرمان و جعبه فرمان دانست . اهرم بندی فرمان از لحاظ تئوری از اصل آکرمان پیروی می کند ولی در حالت واقعی برای پایداری جهتی خودرو از اصل آکرمان مقداری انحراف دارد . نمونه ای از اصل آکرمان در کالسگه های قدیم دیده می شود که دو چرخ جلو حول یک مرکز لولا شده می چرخند . در سرعت های پایین خودرو در مسیر فرمان داده شده می پیچد . در سرعت های بالا با بیش فرمانی و کم فرمانی روبرو می شویم ، اگر چه بیشتر با کم فرمانی روبرو هستیم ولی باید هر دو اثر را کاهش دهیم . با تقویت نیروی جانبی در تایر ها این مشکلات در سیستم های فرمان حل می شوند . با چهار چرخ فرمان کردن خودرو ها و طراحی سیستم های نیروی جانبی در تایرها افزایش می یابد و در نتیجه به پایداری جهتی خودرو می رسیم . همزمان فرمان پذیری خودرو افزایش می یابد .

برای افزایش نیروی اعمال شده بر غربیلک جعبه فرمان را طراحی می کنیم . در جعبه فرمان های معمولی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان باید بزرگتر باشد ، همچنین جابجایی نیرو نیز بیشتر است . با به کار بردن جعبه فرمان های قدرتی نیروی اعمال شده بر غربیلک فرمان و جابجایی نیروی اعمال شده کاهش می یابد . در فصل اول به بررسی اصل آکرمان ، مکانیزم لازم برای تحقق اصل آکرمان و فرمان پذیری خودرو می پردازیم . در فصل دوم به بررسی جعبه فرمان های معمولی و قدرتی می پردازیم ، در این فصل نسبت فرمان متغیر و نسبت فرمان دینامیکی را تعریف می کنیم . در فصل سوم سیستم های کنترلی را معرفی می کنیم.

فهرست پایان نامه سیستم های فرمان و کنترل خودرو

مقدمه ( سیستم های فرمان ) – ۱

اصل آکرمان – ۴

معادلات دور زدن – ۱۱

حالات ۱) فرمان عادی ۲) کم فرمان ۳) بیش فرمان – ۱۵

سرعت مشخصه – ۱۷

سرعت بحرانی – ۱۷

اثرنیروهای رانش بر دور زدن – ۱۸

نیروها وگشتاورهای وارد بر سیستم فرمان – ۲۲

نیروی عمودی – ۲۷

نیروی جانبی – ۲۸

نیروی رانشی – ۲۸

گشتاور تنظیم – ۲۹

اثر جلو محرک – ۳۰

گشتاور انتقال قدرت حول محور فرمان – ۳۰

اثرات نیروی رانشی بر سختی جانبی تایر – ۳۲

اثرات نیروی رانشی بر گشتاور تنظیم – ۳۲

خلاصه اثرات کم فرمانی – ۳۲

سیستم های فرمان – ۳۷

جعبه فرمان ساچمه ای – ۳۸

جعبه فرمان رک و پینیون – ۴۰

نحوه عملکرد – ۴۱

ساخت و توضیح – ۴۳

ویژگی های طراحی – ۴۵

تنظیم پیش بار یاتاقان پینیون – ۴۷

تنظیم حلقه نگه دارنده یاتاقان رک – ۴۸

نسبت فرمان سینماتیکی – ۴۹

نسبت فرمان متغیر – ۵۰

نسبت فرمان دینامیکی – ۵۲

فرمان قدرتی – ۵۳

انواع فرمان های قدرتی – ۵۴

وضعیت خلاص فرمان – ۵۵

هنگام پیچیدن – ۵۶

فرمان قدرتی ساچمه ای با سوپاپ کنترل برگشتی خطی – ۵۷

توضیح سوپاپ کنترل برگشتی خطی – ۵۷

عملکرد سوپاپ کنترل برگشتی خطی ( حالت خلاص ) – ۵۷

چرخش پاد ساعتگرد غربیلک فرمان – ۵۸

چرخش ساعتگرد غربیلک فرمان – ۵۹

فرمان قدرتی رک و پینیون با سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی – ۶۱

توضیح سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی – ۶۲

عملکرد سوپاپ کنترل برگشتی چرخشی (حالت خلاص ) – ۶۲

پیچیدن به راست چرخش ساعتگرد غربیلک فرمان – ۶۳

پیچیدن به چپ چرخش پاد ساعتگرد غربیلک فرمان – ۶۴

محدودیت قدرت کمکی – ۶۶

خودرو نوع چهار چرخ فرمان – ۶۸

سیستم ترمز ضد قفل ( ) – ۶۸

عملکرد سیستم – ۷۰

سیستم های کنترل کششی ترمز ( ) – ۷۰

عملکرد سیستم – ۷۱

سیستم های کنترل پایداری – ۷۱

سنسورهای سیستم – ۷۲

عملکرد سیستم – ۷۳

لغات و اصطلاحات – ۷۵

منابع پایان نامه سیستم های فرمان – ۷۷

پرداخت قیمت و دریافت فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.