امروزه با بررسی های زیادی که بر روی خوانندگان روزنامه ها انجام شده است، نشان داده شده که خوانندگان به منظور تامین نیازهای آنی و آتی و آگاهی از محیط اطراف، همه مطالب روزنامه را نمی خوانند بلکه آنچه را که مورد نظر است، بر می گزینند. مخاطبان با نگاه به عکس های مختلف، مطالبی را که برایشان جذابیت دارند و به نوعی با کار و زندگیشان ارتباط می یابند، انتخاب می کنند و سپس می خوانند. بسیاری از مردم، روزنامه را با دیدن عکس های صفحه اول آن بر روی دکه روزنامه فروشی ها خریداری می کنند. به همین دلیل، صفحه اول اکثر روزنامه ها به سبک ویترینی و با عکس های بزرگ آرایش می شوند.