تعداد صفحات: 12 صفحه
عنوان فارسی: مدیریت مسائل جدید بدهی و درآمد
عنوان انگلیسی: New debt issues and earnings management
بخشی از متن به همراه ترجمه:
We empirically examine the influence and effects of real earnings management (REM) procedures on the debt market by investigating the bond rating and actual market price of a firm's new debt offerings. Extant research provides conflicting representations concerning the effects of REM techniques on equity shareholders and debt market participants. Our results indicate a negative association between all three REM manipulation methods and perceived credit risk resulting in a lower bond rating, and highermarket yield of the firm's debt at issuance. Additional analyses exploring the use of REMtechniques to achieve analyst's earnings forecasts indicates that this negative effect is particularly significant for firms who only achieve the earnings forecast by utilizing REM methods. Our research adds to the literature by empirically describing the effects of REM techniques on new debt issuances, and contributes to the ongoing debate regarding the efficacy of engaging in real earnings management to achieve known targets.
ما به صورت تجربی نفوذ و اثرات مدیریت سود واقعی (REM) را که رویه هایی مبنی بر بازار بدهی توسط بررسی نرخ اوراق قرضه و قیمت حقیقی بازار ارائه بدهی های جدید یک شرکت است را بررسی کردیم. پژوهش موجود تضمینی متناقض درباره اثرات تکنیک های REM روی سهامداران سرمایه و شرکت کنندگان در بازار بدهی را فراهم می کند. نتایج به ما نشان می دهد بین تمام سه روش دستکاری REM و ریسک اعتباری قانونی ملاحظه شده در یک امتیاز باند پایین تر، و عملکرد بازار بالاتر بدهی شرکت در هنگام صدور ارتباط منفی وجود دارد. تجزیه و تحلیل اضافی بررسی استفاده از تکنیک های REM برای دست یافتن به تحلیل پیش بینی های درآمدی نشان می دهد که این اثر منفی به ویژه برای شرکت های که برای رسیدن به درآمد پیش بینی شده فقط از روش REM استفاده می کنند قابل توجه است. تحقیقات ما توسط توصیف تجربی به ادبیات تحقیق اثرات تکنیک های REM در صدور اوراق قرضه، و کمک به بحث جاری در مورد اثر درگیر شدن در مدیریت سود واقعی برای رسیدن به اهداف شناخته شده را می افزاید.